لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

شبکه اجتماعی گوگل پلاس بسته می‌شود

شبکه اجتماعی گوگل پلاس بسته می‌شود

شرکت گوگل تصمیم دارد تا پس از 7 سال توسعه و پشتیبانی از شبکه اجتماعی گوگل پلاس نهایتاً روند ارائه خدمات آن را متوقف کند.

بر اساس جدیدترین گزارش وال استریت ژورنال، شرکت گوگل به دلیل رسوایی‌های اخیر بر سر فاش شدن اطلاعات شخصی کاربران گوگل پلاس تصمیم به توقف توسعه این شبکه اجتماعی گرفته است. خطای امنیتی اخیر گوگل باعث شده تا توسعه دهندگان امکان دسترسی به تمامی اطلاعات پروفایل شخصی کاربران از سال 2015 تا مارس 2018 را داشته باشند.

این مشکل به صورت مشخص به یکی از باگ‌های نهفته در API گوگل پلاس مربوط می‌شده که به توسعه دهندگان اپلیکیشن ها اجازه می‌داد تا تمامی اطلاعات شخصی کاربران نظیر اپلیکیشن‌های در حال استفاده در دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل اندروید و همچنین اطلاعات پروفایل آن‌ها شامل شماره تلفن، آدرس محل زندگی و کار و مسائل دیگر را می‌داد.

بررسی‌های انجام شده در پی این باگ نشان می‌دهد که بیش از 438 توسعه دهنده اپلیکیشن‌های مختلف می‌توانستند به اطلاعات شخصی کاربران از طریق گوگل پلاس دسترسی پیدا کنند. در پی این نشت اطلاعاتی، اطلاعات 496951 کاربر گوگل پلاس که اطلاعات پروفایل خود را به صورت شخصی در این شبکه اجتماعی قرار داده بودند لو رفته است. اطلاعات پرداخت برخی از سرویس پریمیوم بسته نرم افزاری مبتنی بر وب G Suit نیز در پی این نشت اطلاعاتی فاش شده است.

طی این شرایط، شرکت گوگل تصمیم گرفته تا در یک تصمیم ناگهانی اقدام به توقف توسعه گوگل پلاس بگیرد. شرکت گوگل در سال 2011 با عرضه سرویس شبکه اجتماعی گوگل پلاس اقدام به توقف توسعه سرویس Google Reader کرد. باوجود اینکه گوگل در آن زمان اعلام کرده بود که سرویس گوگل پلاس قابلیت‌های بسیار بیشتری را به کاربران ارائه می‌دهد، بسیاری از کاربران Google Reader از این اقدام ناراضی بودند و قابلیت‌های ارائه شده در آن از نظر کاربران نسبتاً ضعیف‌تر از گوگل ریدر در نظر گرفته شده بود.

حال به نظر می‌رسد که اپل با توقف توسعه گوگل پلاس دیگر تمایلی به توسعه شبکه اجتماعی مبتنی بر اینترنت و همچنین پشتیبانی از این سرویس‌ها را نداشته باشد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373