لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

iFixit: انحصاری کردن تعمیر کامپیوترهای مک صحت دارد

iFixit: انحصاری کردن تعمیر کامپیوترهای مک صحت دارد

وب سایت آی فیکس ایت در بررسی‌های اخیر خود اعلام کرده که اقدام اپل برای انحصاری کردن فرایند تعمیر کامپیوترهای مک صحت دارد و اپل توان انجام چنین کاری را دارد.

اواخر هفته گذشته شرکت اپل طی انتشار یکی از سندهای فنی مربوط به کامپیوترهای مک اعلام کرد که فرایند تعمیر دستگاه‌های جدید شامل مک بوک پرو 2018 و آیمک پرو به صورت انحصاری انجام می‌شود. این کمپانی اعلام کرده بود که تراشه T2 به کار رفته در این کامپیوترها باعث می‌شود تا تعمیرکاران غیرمجاز و متفرقه از لحاظ فنی امکان تعمیر این دستگاه‌ها را نداشته باشند و در صورت چنین اقدامی، سرویس‌های فنی ارائه شده توسط نمایندگی‌های مجاز این کمپانی برای کاربران محصولات یاد شده لغو می‌شود.

در این میان وب سایت آی فیکس ایت طی پستی جدید اعلام کرده که ادعای اخیر شرکت اپل را مورد بررسی قرار داده است و صحت این اقدام را تائید می‌کند. بر اساس ادعای این وب سایت، حتی تعمیرکاران حرفه‌ای نیز نمی‌توانند این سیستم انحصاری به کار رفته در تراشه T2 را دور بزنند و دستگاه‌های جدید اپل شامل آیمک پرو و مک بوک پرو 2018 حتماً باید توسط نمایندگی‌های مجاز شرکت اپل تعمیر شوند.

علاوه بر این، وب سایت آی فیکس ایت اعلام کرده که برخی از ابزارهای مورد نیاز برای تعمیر دستگاه‌های یاد شده نظیر AST 2 تنها توسط خود شرکت اپل تولید می‌شوند و این ابزارها تنها به اپل استورهای مجاز عرضه می‌شود. این مسئله به طور کامل باعث می‌شود تا دیگر دستگاه‌های تولید شده توسط اپل امکان تعمیر از طریق تعمیرکاران متفرقه را نداشته باشند.

شرکت اپل در حالی فرایند انحصاری سازی تعمیر محصولات خود را تائید کرده که بسیاری از سازمان‌های تجاری و دولتی در سراسر جهان به این اقدام اپل اعتراض کرده‌اند. بر همین اساس، اتحادیه اروپا در لایحه‌ای جدید از شرکت‌هایی نظیر اپل درخواست کرده بود تا برای ادامه فعالیت تجاری خود در اروپا، اقدام به ارائه حق انتخاب به مشتریان در زمینه تعمیر محصولات کنند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373