لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

گزارش جدید بلومبرگ و دردسرهای جدید اپل با سازمان‌های جاسوسی چینی

گزارش جدید بلومبرگ و دردسرهای جدید اپل با سازمان‌های جاسوسی چینی

 یکی از گزارش‌های جدید خبرگزاری بلومبرگ به تازگی دردسرهای زیادی را برای شرکت اپل و آمازون به وجود آورده است که حتی واکنش نمایندگان کنگره آمریکا را نیز در بر داشته است.

روز پنجشنبه بلومبرگ طی گزارشی اعلام کرد که جاسوس‌های چینی که وابسته به دولت این کشور هستند، موفق به قرار دادن یک میکرو چیپ در سرورهای اصلی 30 شرکت برتر آمریکایی فعال در حوزه تکنولوژی و از جمله آن‌ها اپل و آمازون شده‌اند. این گزارش ادعا کرده بود که میکرو تراشه یاد شده به اندازه یک دانه برنج بوده و می‌تواند با قرار گرفتن در سرورهای اصلی این شرکت‌ها، اطلاعات محرمانه این کمپانی‌ها و کاربران آن‌ها را برای دولت چین ارسال کنند.

مدتی کوتاه پس از انتشار این گزارش، شرکت اپل در بیانیه‌ای ضمن انتقاد از بلومبرگ ادعای جدید این خبرگزاری را رد کرده و طی آن اعلام کرد که اطلاعات محرمانه و شخصی اپل و کاربران دستگاه‌های آن به هیچ وجه در اختیار هیچ سازمان دولتی از کشورهای مختلف قرار نگرفته است.

در طول سالیان گذشته، بلومبرگ بارها تلاش در برقراری ارتباط با شرکت اپل داشته که هر بار ادعاهایی مبهم و ساختگی در مورد سوانح مربوط به مسائل امنیتی را مطرح کرده است. اپل برای هر یک از این گزارش‌ها، تحقیقات ویژه‌ای را بر اساس ادعاهای مطرح شده به راه انداخته و هر بار هیچ شواهدی مبنی بر تائید آن‌ها پیدا نکرده است. ما همواره سعی کرده‌ایم تا پاسخ شفاف و واضح در برابر این ادعاها داشته باشیم و حالا نیز در برابر ادعای اخیر بلومبرگ نیز همین روش را پیش گرفته‌ایم.

ما به طور واضح به این ادعا پاسخ می‌دهیم: اپل هرگز تراشه‌ای مخرب، هر گونه دست‌کاری سخت افزاری یا آسیب پذیری مربوط به سرورها را پیدا نکرده است. اپل هرگز با اف بی ای یا هر سازمان دولتی در مورد چنین سوانحی همکاری نکرده است. همچنین اپل از هیچ‌کدام از تحقیقات اف بی آی در این زمینه آگاهی ندارد و با هیچ سازمان قانونی در مورد این مسئله ارتباط برقرار نکرده است.

اپل

 

با وجود رد ادعای بلومبرگ توسط شرکت اپل، همچنان بحث در مورد گزارش اخیر منتشر شده در خبرگزاری یاد شده بسیار داغ است و حتی بسیاری از نمایندگان کنگره و افراد وابسته به حکومت در آمریکا نسبت به این اقدام احتمالی دولت چین واکنش نشان داده‌اند. در این میان، برخی از نمایندگان کنگره بر این باور هستند که دولت آمریکا نباید اجازه ورود تلفن‌های هوشمند چینی را به بازار آمریکا دهد. تا پیش از این، دولت آمریکا مانع ورود گوشی‌های هوشمند برند شیائومی و ZTE به بازار این کشور شده بود. از طرف دیگر، این افراد بر این باور هستند که اپل باید از بازار چین خارج شده و سرورهای خود را از این کشور خارج کند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373