لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کاربران تلفن‌های هوشمند امروزی این است که چرا به یک باره سیاست‌های قیمت گذاری اپل در مورد تلفن‌های هوشمند پرچم‌دار تغییر کرده و اینکه چرا ایفون ایکس گران است

اپل از سال گذشته تصمیم گرفت تا طراحی و قابلیت‌های گوشی هوشمند خود را به طور کامل تغییر دهد که نتیجه آن منجر به تولید دستگاهی با عنوان آیفون X شد. آیفون ایکس با قیمت 999 دلار آماده عرضه شد و اپل گوشی را به عنوان گران قیمت‌ترین تلفن هوشمند موجود در بازار در سال 2017 آماده عرضه کرد.

تغییرات اعمال شده در آیفون ایکس که امسال نیز در آیفون XS و آیفون XS Max نیز اعمال شده، مهم‌ترین علت افزایش قیمت این سری از تلفن‌های هوشمند هستند. در حقیقت در پاسخ به این سؤال که چرا ایفون ایکس گران است باید به موارد زیر اشاره کرد: 

استفاده از نمایشگر OLED و طراحی بدون حاشیه

 نمایشگرهای اولد تنها گزینه اپل برای تولید یک محصول با کیفیت به همراه طراحی گوشی‌های بدون حاشیه‌های کناری در اطراف صفحه نمایش بوده است. به همین دلیل اپل در سال 2017 تصمیم گرفت تا برای تعبیه نمایشگر اولد، با یکی از مهم‌ترین رقیب‌های خود یعنی سامسونگ همکاری کند تا بتواند آیفون ایکس را با ظاهری کاملاً متفاوت تولید کند.

تعبیه ناچ یا همان بریدگی در قسمت بالایی نمایشگر نیز باعث شد تا هزینه نهایی پنل‌های اولد مناسب برای آیفون ایکس برای اپل گران در بیاید.

از طرف دیگر، سامسونگ به عنوان یک رقیب مهم، این پنل‌ها را با قیمتی ارزان به اپل نمی‌فروشد، بلکه اپل هزینه زیادی برای ساخت این پنل‌ها به سامسونگ می‌پردازد.

دوربین ترودپت و فیس آیدی

از دیگر مواردی که باعث گران شدن آیفون ایکس شده، می‌توان به دوربین ترودپت به کار رفته در قسمت بالایی و جلویی این تلفن هوشمند اشاره کرد. این دوربین علاوه بر دوربین مجهز به دو لنز، از یک پرتاب کننده نقاط لیزری و سنسور دریافت کننده انعکاس آن نیز تولید شده است. این دو قطعه که اپل نام آن‌ها را «رومئو و ژولیت» گذاشته است، هزینه زیادی را روی دست اپل گذاشته‌اند که در نهایت باعث گران‌تر شدن قیمت آیفون ایکس شده‌اند.

دوربین تشخیص عمق مجهز به لیزر


دوربین پشتی آیفون ایکس و XSو نسخه Max آن هر سه مجهز به سیستم تشخیص عمق با استفاده از لیزر و سنسورهای تشخیص انعکاس آن شده‌اند. این خصوصیت باعث می‌شود تا آیفون ایکس و دو مدل جدیدتر آن تبدیل به دوربین‌هایی حرفه‌ای در قالب یک تلفن هوشمند شوند.

 

سیاست قیمت گذاری اپل


 

به طور کل تمامی موارد فوق باعث شده تا آیفون ایکس یک محصول کاملاً متفاوت نسبت به مدل‌های قبلی باشد. به همین دلیل اپل نام این تلفن هوشمند را آیفون 10 گذاشت و پس از معرفی آیفون 8 به یک باره دو شماره به جلو پرید. همین مسئله باعث شد تا اپل تلاش کند تا دیدگاه متفاوت‌تری در ذهن مخاطبین خود به وجود آورد. در نهایت باید گفت که سیاست‌های اپل یکی از مهم‌ترین عامل‌هایی است که باعث افزایش قیمت آیفون ایکس و مدل‌های جدید آن شده است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373