لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

توسعه دهنده اپلیکیشن Halide ادعای زیبا سازی عمدی سلفی آیفون XS را رد کرد

توسعه دهنده اپلیکیشن Halide ادعای زیبا سازی عمدی سلفی آیفون XS را رد کرد

هفته گذشته شایعاتی در مورد احتمال تعبیه قابلیت زیبا سازی عمدی سلفی‌ها توسط دوربین ترودپت آیفون XS سر و صدای زیادی در میان کاربران این تلفن هوشمند به پا کرد.

این شایعات بر این ادعا بوده‌اند که اپل در تولید دوربین سلفی آیفون XS و XS Max از لحاظ نرم افزاری قابلیتی را برای شفاف سازی پوست و زیبا سازی چهره در نظر گرفته که به‌صورت خودکار و بدون دخالت کاربر اقدام به ویرایش و تولید تصاویر سلفی زیباتر می‌کند. 

تصویری که یکی از کاربران شبکه اجتماعی Reddit منتشر کرد و این شایعات را راه انداخت

این شایعات موجی از انتقادها را علیه شرکت اپل به راه انداخته بود که طی آن برخی از کاربران اعلام کرده بودند که استفاده از فیلترهای اجباری در دوربین باعث می‌شود تا تصاویر گرفته شده از طریق دوربین ترودپت غیرواقعی و مصنوعی‌تر به نظر بیایند و این دوربین تنها برای گرفتن تصاویر صورت مناسب باشند و استفاده از آن برای عکاسی از مناظر مناسب نباشد.

هر چند که استفاده از دوربین ترودپت برای عکاسی مناظر تا حدودی غیرمعمول و غیرعادی به نظر می‌رسد، اما توسعه دهنده اپلیکیشن Halide اقدام به بررسی این شایعات کرده و در نتیجه اعلام کرده که چنین فیلتری روی دوربین سلفی آیفون XS و XS Max وجود ندارد. Sebastiaan de with توسعه دهنده این اپلیکیشن در نتیجه بررسی‌های خود اعلام کرده که تنها تغییراتی که اپل در دوربین ترودپت آیفون XS و آیفون XS Max داده است، شامل تکنیک‌هایی ویژه برای کاهش نویزهای بصری و از بین بردن کنتراست‌های تاریک و نورهای تیز بوده است.

این کار قطعاً باعث می‌شود تا تصاویر پوست صورت افراد حاضر در سلفی‌ها شفاف‌تر و زیباتر به نظر برسد اما توسعه دهنده Halide اعلام کرده که در آیفون‌های جدید شرکت اپل هیچ رد پایی از وجود فیلترهای مربوط به زیبا سازی صورت پیدا نکرده است.

البته قابلیت‌های یاد شده نه تنها در دوربین سلفی آیفون XS بلکه در دوربین دوگانه پشتی آن نیز مورد استفاده قرار گرفته است. این مسئله به آن معنا است که اپل دوربین سلفی آیفون XS را گرفتن سلفی‌های صورت محدود نکرده است، بلکه این تکنیک باعث می‌شود تا حتی عکاسی از مناظر و موارد دیگر نیز زیباتر و منحصر به فردتر ثبت شوند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420