لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

رفع مشکل تار بودن فونت‌ها در مک او اس موهاوای

رفع مشکل تار بودن فونت‌ها در مک او اس موهاوای

 یکی از چالش‌هایی که اخیراً کاربران دستگاه‌های مک که مک او اس موهاوای را دانلود و نصب کرده‌اند با آن مواجه شده‌اند، مشکلات مربوط به نشان دادن فونت‌ها به صورت تار است.

این مشکل به طور مشخص در کامپیوترهای مک که مجهز به نمایشگر رتینا نیستند به وجود میاید. البته برخی از کاربرانی که از مانیتورهای اکسترنال نیز استفاده می‌کنند، تجربه‌ای مشابه در استفاده از مک او اس موهای داشته‌اند و نسخه‌ها را تا حدود تار و نامفهوم مشاهده می‌کنند.

مشاهده فونت‌ها و خواندن نوشته‌ها به صورت مداوم در حالت تار ممکن است باعث درد چشم و سرگیجه شود و در طولانی مدت باعث سردرد نیز می‌شود. به همین دلیل پس از مدتی کوتاه کاربران از خواندن نوشته‌ها خسته می‌شوند و کار با دستگاه را کنار می‌گذارند.

به طور کل مشکل یاد شده ریشه در پشتیبانی بهتر مک او اس موهاوای از نمایشگرهای رتینا دارد. اپل در توسعه این سیستم عامل تلاش کرده تا قابلیت‌های گرافیکی زیادی را به کاربران دستگاه‌های مک بدهد. این قابلیت‌های گرافیکی شامل بهبود بازدهی مک او اس موهاوای از دستگاه‌های مجهز به نمایشگرهای رتینا، کارت‌های گرافیکی اکسترنال و نمایشگرها و مانیتورهای با کیفیت 4K می‌شود. 

رفع مشکل تار بودن فونت‌ها در مک او اس موهاوای

روش انجام این کار بسیار آسان است و تنها کافی است یک قابلیت که به صورت پیش فرض در مک او اس موهاوای فعال است را غیر فعال کنید.

1.منوی اپل را از بالا و سمت چپ باز کنید و وارد System Preferences یا همان تنظیمات اصلی مک او اس شوید
2.وارد زیر شاخه General بشوید

3.در پایین‌ترین قسمت این زیر شاخه گزینه پشت عبارت Use font smoothing when available تغییر دهید. (اگر روشن است، خاموش کنید و اگر خاموش است روشن کنید)

پس از انجام این کار به احتمال خیلی زیاد مشکل تار دیدم فونت‌ها در مک او اس بهبود پیدا می‌کند. در صورتی که این روش مشکل شما را برطرف نکند باید از روش‌های پیچیده‌تر نظیر اعمال دستور خاموش کردن FontSmoothing از طریق ترمینال کنید.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420