لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

مقامات دولتی از فیس آیدی سو استفاده می‌کنند

مقامات دولتی از فیس آیدی سو استفاده می‌کنند

سال 2017 که اپل برای اولین بار از سیستم احراز هویت مبتنی بر چهره خود با عنوان فیس آیدی در کنار آیفون ایکس رونمایی کرد، این کمپانی اعلام کرد که اطلاعات مربوط به صورت اشخاص تنها در حافظه داخلی دستگاه باقی می‌ماند و فیس آیدی به طور کامل در برابر نفوذ هکرها و مقامات دولتی ایمن است.

در این میان، گزارش‌های اخیر منتشر شده حاکی از آن است که پلیس فدرال آمریکا از این سیستم احراز هویت سو استفاده کرده است. در ماه اوت سال جاری میلادی اف بی آی وارد خانه فردی به نام Grant Michalski می‌شود و به دنبال مدارکی دال بر مجرم بودن او می‌گردد. از آنجایی که ذن اف بی آی به جرم‌های اینترنتی و نگه داری و انتشار محتوای غیرقانونی از طرف Grant Michalski این سازمان دولتی تصمیم به بررسی تلفن هوشمند و کامپیوتر متهم می‌گیرند.

اف بی آی مجوز بررسی خانه متهم را داشته است، با این حال مجوز دریافتی در مورد بررسی اطلاعات تلفن هوشمند و لپ تاپ متهم هیچ ادعایی را مطرح نکرده بود. یکی از مأمورین اف بی آی در زمان بررسی خانه از متهم درخواست می‌کنند تا قفل تلفن هوشمند را باز کند که پس از مواجهه با مخالفت او، مأمور اف بی آی با قرار دادن تلفن هوشمند در مقابل صورت متهم قفل آن را از طریق فیس آیدی باز می‌کند.

به طور کل و بدون در نظر گرفتن جرم احتمالی متهم، اف بی آی حق انجام چنین کاری را نداشته است و حتی مقامات قانونی نیز در مورد این مسئله اجازه‌ای را به این سازمان دولتی نداده بودند.

اپل تا پیش از این نیز در مورد استفاده از سیستم احراز هویت بیومتریک نظیر فیس ایدی و تاپ آیدی هشدار داده بود. این کمپانی همچنین تمهیدات ویژه‌ای را برای غیرفعال سازی سریع فیس ایدی و تاچ آیدی در آیفون و آیپدها در نظر گرفته است که کاربران باید نحوه استفاده از آن‌ها را به یاد داشته باشند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373