لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

بررسی تخصصی نسل پنجم تبلتهای اپل – آیپد ایر

بررسی تخصصی نسل پنجم تبلتهای اپل – آیپد ایر

 

پس از ارایه ایپد نسل پنجم اپل اظهار داشته بود : کلمات توان قضاوت این محصول را ندارند و این کاربرانند که باید شخصا تفاوتها را لمس کنند، که از قرار معلوم درست هم گفته بود.

ایپد ایر(هوا، هم نام با نسل انقلابی مکبوک های ایر) نسل پنجم از تبلت های تمام اندازه ارایه شده توسط اپل می باشد.

 

iPad Air

 

این نسل با همان نمایشگر رتینا که در نسل های 3 و 4 استفاده شده بود ارایه شده اما با ظاهری باریکتر و وزن کمتر.

اپل با افزایش شیب گوشه های نمایشگر توانسته محصولی نازکتر در ظاهر و در احساس تولید کند. دقیقا همان طراحی که در ایپد مینی باعث موفقیتی شگرف شد.

قیمت گذاری نیز بر همان منوال قبلی است.رنگ بندی نیز همینطور . همان سفید و تیره ی فضایی . در این برسی از هردو دستگاه با حجم 32 گیگابایت استفاده شده .

 

iPad

طراحی

در نمای خارجی تفاوتهای زیادی نسبت به نسلهای قبلی دیده میشود. شکل خاص محدب شاسی پشت تغییر کرده و کاملا صاف و لبه های اضافه ی کنار نمایشگر نصف شده. لبه های شاسی در جلو تا خورده و شیشه نمایشگر را احاطه کرده.

در دست گرفتن ایپد ایر لذت بخش است چون سبک ،نازک ، و بسیار خوش ساخت است.

البته برای کاربرانی که پیشتر از ایپد مینی استفاده کرده اند ،ایپد ایر همان دستگاه در سایز بزرگ است . ولی برای کاربران ایپد های قبلی یا کاربران تازه ، تغییرات بسیار خوشایند و لذت بخش است.

کاهش وزن حدود 200 گرمی در این دستگاه بسیار مشهود است. استفاده طولانی از ایپد قدیمی وزن این دستگاه را قابل توجه می نمود، اما در ایپد جدید کلمه هوا (Air) کاملا قابل درک شده.

 

ایپد

 

وقتی ایپد مینی را دریک دست و ایپد ایر را در دست دیگر میگیریم، تفاوت وزن ناچیز به نظر می آید و وقتی ایپد مینی تا ماه آینده با نمایشگر رتینا ارایه شود تفاوت این دو تنها در اندازه خواهد بود.

 

ایپد 

 

قابل توجه ترین تفاوت ظاهری در ایپد ایر شکل خاص گوشه ها است. در مقایسه با نسل چهارم ایپد ،گوشه های شاسی بیشتر به سمت نمایشگر بالا امده و تا خورده. عرض لبه های اضافه کنار نمایشگر نصف شده ولی در بالا و پایین یکسان است. اما درباره ی محل و شکل دکمه خانه و دوربین روبرو اپل هیچ نواوری نشان نداده.

ایجاد لبه های جدید در ایپد دستاورد ی بیش از باریکتر شدن داشته.با لبه های باریک تر حرکت انگشت شست بر روی نمایشگر ساده شده و کاربر میتواند از صفحه کلید در حالت عمودی نیز به راحتی استفاده کند.

همچون نسل های قبلی در ایپد ایر نیز  با نمایشگر رتینا ارایه شده .این موضوع فن اوری بسیار فراتر از دوره خود را در نسل های قبلی این دستگاه اثبات میکند.

حال آتکه با وجود تفسیر دقیق رنگ، کنتراست خوب و زاویه دید بالا نیازی به افزایش تکنولژی احساس نمیشود.

البته در این قسمت تغییراتی نیز به چشم میخورد. با استفاده از رابط لمسی که قبلا در ایپد مینی به کار گرفته شده بود مصرف انرژی حتی الامکان کاهش یافته.

از درون

ایپد ایر همچون ایفون 5 ای با پردازنده A7، که اولین و و همچنین قویترین پردازنده ی بازار است تجهیز شده. تا به حال به خاطر نیاز به پردازش تصاویر بسیار با کیفیت هیچ ایپد ی پردازنده ی خود را مستقیما از ایفون قرض نگرفته بود. پردازنده های به خدمت گرفته شده همیشه به کمک بسیاری تجهیزات و تمهیدات به این مهم دست میافتاند. با این حال ممکن است این موضوع به ذهن برسد که اپل همه ی توان خود را در A7 به کار بسته.

 

ایپد

 

وقتی اپل در نسل سوم ایپد ها نمایشگر رتینا را معرفی کرد، نسل جدیدی از پردازش گر ها با توان پردازش 3.1 میلیون پیکسل برای نمایشگرهای 9.7 پا به عرصه گذاشتند. از قبیل A5X که توان پردازنده های ایفون 4 اس و ایپد 2 را داشت اما پردازنده های گرافیکی آن به دو برابر (یعنی 4 عدد) افزایش یافته بود و از رم 512 مگابایتی نیز بهره می جست. برای نسل چهارم نیز اپل یک X دیگر رو کرد. A6X ، که این رده نیز با افزایش توان وتعداد پردازنده های گرافیکی و البته استفاده ار رم LPDDR2 – 1066 بهره میبرد.

اما در این نوبت ایپد دقیقا از همان پردازنده ی A7 که در ایپد 2 و  ایفون 5 اس دیدیم استفاده کرده.اینبار اپل در معماری پردازنده تغییری ایجاد نکرده اما  توان پردازش را تا 3.9 افزایش داده ، یعنی 100 مگا هرتز بیشتر از ایفون 5 اس.

 

ایپد

 

 با اجرای نرم افزار بنچمار گیری geekbench 3 بر روی ایپد ایر در حالت تک پردازشگر نتیجه ی 1483 و در حالت چند پردازشگر نتیجه ی 2690 حاصل شد . همین عملیات با دو ایپد مینی انجام شد که نتایج 262 و 496 حاصل شد. همچنین این تست بر روی ایپد نسل 3 نیز با نتایج 249 و 491 انجام شد که نشان دهنده تغییرات فراوان نسبت به پردازشگرهای A5X است.

این پردازنده پر هیاهو تنها مهمان از ایفون 5 اس بر روی مین ایپد ایر نیست. مهمان قابل توجه دیگر ،کمک پردازنده ( یک پردازنده که برای تکمیل توابع از پردازنده اصلی استفاده می شود :coprocessor)ی حرکت M7 است. همینطور که این پردازنده ایفون را به وسیله ای موثر تر و مفید تر در ورزش تبدیل کرده به ایپد جدید کمک میکند تا در طول یک پروسه وزرشی انرژی خود را خفظ کند.

M7 کلیه اطلاعات را از ژیروسکوپ سه جهته ی داخلی و شتابسنج (بدون به کارگیری پردازشگر A7 تشنه ی انرژی)جمع آوری وپردازش کرده و در اختیار نرمافزاره قرار میدهد. انچه این کمک پردازشگر را در ایپد ایر با اهمیت میسازد ، توان تشخیص حرکات کاربر در حالت سکون، رانندگی ، راه رفت یا دویدن است تا بتواند برنامه های پشت زمینه که لازم نیست را ببندد.

 

بنچمارک

در ارتباطات ، ایر اولین ایپد اپل است که با کمک چند آنتن برای ارسال و دریافت اطلاعات با استاندارد 802.11n سرعت انتقال داده ها را به دو برابر رسانده

دوربین در ایپد هیچوقت جزو نقاط قدرت نبوده و در ایر نیز  نخواهد بود. هرچند حسگر نور محیط در کنار دوربین پشت اضافه شده اما همچنان از یک دوربین 5 مگاپیکسلی برای این موضوع استفاده شده. از غایبین در این قسمت میتوان به توانایی های عکس برداری متوالی و فیلمبرداری حرکت آهسته با 120 فرم در ثانیه میتوان یاد کرد، اما این دوربین همچنان از تشخیص چهره ، تمرکز خودکار ،عکاسی با محدوده دینامیکی بالا و توان فیلمبرداری با وضوح 1080p برخوردار است. در دوربین جلو نیز چندان تغییری ایجاد نشده و تنها به حسگر نور محیط در کنار دوربین وافزودن 2 میکروفون برای صدابرداری با کیفیت بالا تر میتوان اشاره کرد.

 

ایپد

نتیجه گیری

یافتن ایراد در ایپد ایر کار دشواری است. اگر در ایپد مینی احساس میکنید جا کم است یا به تصاویری بزرگ و با کیفیت علاقه دارید ،ایپد ایر گذینه ی خوبی است.

دوربین در ایپد ایر به سختی قابل قبول است . اما من از شما میپرسم ” جه کسی ممکن است بخواهد با ایپد عکاسی با کیفت بالا بکند!!! “

همچنین عدم به کار گیری از حسگر اثر انگشت Touch ID کمی نا امید کننده است، اما مسلما این باعث میشود تا اپل در آینده گذینه های بیشتری را در ای او اس (iOS) برای این منظور لحاظ کند

ایپد ایر مسلما بهترین گذینه برای خریداران ایپد های سایز کامل است و این محصول به سادگی سایر ایپد های اپل را به تاریخ میسپارد. هر خریداری با اطمینان میتواند این محصول را انتخاب کند چون ” این یک استاندارد جدید است “.

امتیاز : 5 از5

نقاط قوت

  • طراحی باریکتر و سبکتر

  • چیپ A7 اپل با قدرت وتوان فوق العاده زیاد

  • همچنان تنها با یک شارژ 10 ساعت کارکرد ارایه میدهد

نقاط ضعف

  • دوبین ها میتوانند قویتر باشند . اما ایا اهمیت دارد؟؟؟

  • نبود تاچ ایدی (TouchID)

 

در انتها شما را به تماشای ویدئوی معرفی آیپد ایر که توسط تیم رسانه تصویری NIC تهیه شده است دعوت می کنیم.

{media load=media,id=275,width=700px,align=center,display=inline}

 

 

 

بررسی مشخصات فنی آیپد های اپل از iPad تا iPad Air در کنار یکدیگر

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373