لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

شکایت جدید کوالکام علیه اپل به خاطر تراشه به کار رفته در آیفون XS

شکایت جدید کوالکام علیه اپل به خاطر تراشه به کار رفته در آیفون XS

شرکت کوالکام به تازگی پرونده قانونی جدیدی را علیه اپل و شرکت اینتل بازکرده و طی آن این دو شرکت را به نقض حق پتنت‌ها درزمینهٔ تولید تراشه‌های مودم به کار رفته در آیفون XS متهم کرده است.

بر اساس ادعای جدید کوالکام اپل اطلاعات محرمانه مربوط به تولید و استفاده از تراشه‌های مودم ال تی ای را در اختیار کمپانی اینتل گذاشته است تا اینتل بتواند از طریق آن مودم ال تی ای مربوط به آیفون XS و آیفون XS Max را تولید کند.

کوالکام تا پیش از این در مورد احتمال دسترسی اپل به سورس کدها و اطلاعات محرمانه خود هشدار داده بود. این کمپانی آمریکایی بر این باور است که اپل اطلاعات یاد شده را از تراشه‌های مودم به کار رفته در مدل‌های پیشین آیفون پیدا کرده و آن‌ها را به اینتل داده است تا تراشه‌های مودم آیفون‌های جدید را تولید کند.

این مسئله به آن معنا است که در ادامه مبارزه قانونی سال گذشته شرکت اپل با کوالکام و قطع همکاری دو شرکت، اپل تصمیم گرفته تا اطلاعات محرمانه مربوط به نحوه ساخت تراشه‌های مودم ال تی ای کوالکام که در آیفون‌های 7 و 7 پلاس به کار رفته را در اختیار اینتل گذاشته تا آیفون XS و XS Max بدون مشکلات مربوط به کاهش سرعت دانلود در شبکه نسل چهارم همراه به کاربران ارائه شوند.

تا پیش از این مودم‌های ال تی ای به کار رفته در آیفون‌ها را شرکت کوالکام تولید می‌کرد؛ اما کشمکش‌های قانونی سال گذشته بین دو کمپانی منجر به قطع این همکاری شد. اپل در این میان تصمیم گرفت تا از آیفون‌های 2017 به بعد وظیفه تولید تراشه‌های مودم را به اینتل واگذار کند و در عین حال کوالکام با ادعای اینکه سرعت دانلود تراشه‌های اینتل بسیار پایین‌تر از مدل‌های مشابه است، سعی در تخریب چهره محصولات اپل در بازار را داشته است. اما حالا کوالکام شکایت جدید خود را مبنی بر کپی برداری اینتل از اطلاعات تراشه‌های مودم اسنپ دراگون را مطرح کرده است و اعلام کرده که اپل در این کار دخیل بوده است.

گفتنی است، هنوز هیچ اطلاعات دیگری از این پرونده قانونی و روند پیشرفت آن در دادگاه‌ها منتشر نشده است. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420