لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

حفره امنیتی در مک او اس موهاوای باعث نفوذ هکرها به فایل‌های شخصی می‌شود

حفره امنیتی در مک او اس موهاوای باعث نفوذ هکرها به فایل‌های شخصی می‌شود

 یکی از محققان امنیتی حوزه نرم افزار به تازگی یک حفره امنیتی را در مک او اس موهاوای کشف کرده که باعث می‌شود تا هکرها بتوانند به فایل‌های حفاظت شده کامپیوتر کاربران دسترسی پیدا کنند.

این محقق Patrick Wardle نام دارد و اطلاعات اخیر در مورد حفره امنیتی جدید را از طریق وب سایت BleepingComputer به اشتراک گذاشته است. بر اساس این اطلاعات، هکرها می‌توانند به اطلاعاتی نظیر مخاطبین، آدرس‌ها، دوربین، تقویم، یادآور، تاریخچه پیام‌ها و موارد حساس دیگر از طریق اپلیکیشن‌هایی مخرب دسترسی پیدا کنند.

وی در ادامه اعلام کرده که استفاده از این حفره امنیتی به صورت صد در صد برای هکرها نتیجه ساز خواهد بود و باعث می‌شود تا آن‌ها به فایل‌های شخصی و همچنین پیاده سازی برخی کارهای تخریبی دسترسی داشته باشند. این اطلاعات البته باعث دسترسی هکرها به اطلاعات حساس‌تر نظیر تصاویر وب کم نمی‌شود.

Wardle اعلام کرده که اطلاعات دقیق این حفره‌های امنیتی را فعلاً منتشر نمی‌کند و این مسئله به طور مشخص به مسائل حفاظتی از اطلاعات کاربران باز می‌گردد. با این حال این اطلاعات قرار است در اختیار شرکت اپل قرار گیرد تا در آپدیت‌های بعدی این سیستم عامل، مشکلات یاد شده را برطرف کند. مک او اس موهاوای هنوز روی دستگاه بسیاری از کاربران نصب نشده است و احتمالاً اپل نسخه نهایی و عمومی آن را باقابلیت‌های امنیتی بیشتر برای رفع این حفره امنیتی آماده عرضه می‌کند.

هنوز شرکت اپل در مورد این حفره امنیتی ادعایی را مطرح نکرده است، با این حال پیش بینی می‌شود تا در ماه نوامبر و مشخصاً عرضه نسخه عمومی مک او اس موهاوای این آسیب پذیری حذف شود و شرکت اپل تمهیدات امنیتی ویژه‌ای را برای آن در نظر بگیرد.

مک او اس موهاوای در جریان کنفرانس جهانی توسعه دهندگان معرفی شد و قرار است تا چند روز دیگر به صورت عمومی آماده عرضه به کاربران شود.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420