لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

هزینه رجیستری آیفون XS و XS Max چقدر است؟

هزینه رجیستری آیفون XS و XS Max چقدر است؟

فروش آیفون‌های جدید در اپل استورها به تازگی آغاز شده است و حالا بسیاری از ایرانیان تصمیم دارند تا این تلفن هوشمند را در داخل کشور خریداری کرده و از آن استفاده کنند. در این میان، یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که برای کاربران وجود دارد این است که هزینه رجیستری آیفون XS و XS Max در ایران چقدر خواهد بود؟

وب سایت اظهارنامه گمرکی تلفن‌های همراه، اعلام شده که هزینه رجیستری آیفون XS و XS Max و تمامی گوشی‌های آیفون 16 درصد قیمت آن‌ها خواهد بود. قیمت در نظر گرفته شده برای این تلفن‌های هوشمند به یورو محاسبه می‌شود و خریدارانی که به صورت عمده آن‌ها را وارد کشور می‌کنند باید هزینه رجیستری آیفون XS و XS Max را به یورو یا معادل آن در هر روز به ریال پرداخت کنند.

بر اساس اطلاعات درج شده در وب سایت اظهار نامه گمرکی برای مثال، آیفون XS Max با ظرفیت 512 گیگابایت 1235 یورو ارزش دارد که 16 درصد آن معادل 197.6 یورو می‌شود. که البته این مقدار بر اساس ارز دولتی محاسبه میشود.

گمرک جمهوری اسلامی ایران 16 درصد را بر اساس 4 درصد حقوق گمرکی، دو درصد سود بازرگانی و 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده و 1 درصد عوارض حلال احمر حساب کرده است و کاربران برای وارد کردن این گوشی‌ها یا خرید آن‌ها در داخل کشور باید این هزینه را پرداخت کنند.

این مسئله با احتساب هزینه حمل و سود خرده فروشان در بازار باعث می‌شود تا قیمت نهایی آیفون XS و XS Max در بازار ایران به طرز قابل توجهی افزایش پیدا کند که در کنار روند صعودی ارزش ارزهای خارجی در روزهای اخیر، به هیچ وجه به نفع مصرف کننده نهایی نخواهد بود و کاربران برای در دست گرفتن یک آیفون ایکس اس باید هزینه‌های جانبی زیادی را بپردازند. 

گفتنی است مبلغ یاد شده تنها برای شرکت هایی که به صورت عمده اقدام به وارد کردن دستگاه میکنند، خواهد بود. افرادی که به صورت مسافری گوشی ها را به کشور وارد میکنند، تنها 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت میکنند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373