لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

هشدار: وب سایت‌های مخرب باعث خاموشی آیفون‌ها می‌شوند

هشدار: وب سایت‌های مخرب باعث خاموشی آیفون‌ها می‌شوند

 گزارش‌های اخیر مؤسسات امنیتی حاکی از آن است که برخی از وب سایت‌های مخرب باعث خاموشی ناگهانی آیفون‌ها می‌شوند.

بر اساس ادعای حساب کاربری @pwnsdx در توییتر، کاربران با مشاهده و باز کردن لینک‌های مخرب ممکن است باعث خاموشی ناگهانی آیفون شوند. آنچه بیش از همه در مورد این وب سایت‌های مخرب جلب توجه کرده است این است که کدهای مخرب در این وب سایت‌ها در HTML و CSS صفحات این وب سایت‌ها نهفته است که باعث تخریب موقت کرنل سیستم عامل آی او اس و کرش کردن آن میشود.

برخی از تحلیلگران بر این باور هستند که این مشکل البته به صورت عمدی در وب سایت‌ها نهفته نشده است و این مشکل تنها یک باگ نرم افزاری است که با باز کردن وب سایت‌ها باعث کرش کردن کرنل سیستم عامل میشود. این باگ به طور مشخص به قابلیت خاموش کردن افکت‌های فیلتر بک گراند وب سایت‌ها در آی او اس 7 مربوط است که در نهایت باعث میشود تا آیفون‌ها با مشاهده کد CSSمربوط به افکت‌های تار کننده و کدهای دیوایدر (div) در HTML منجر به خاموشی دستگاه و عدم کارکرد صحیح وب کیت شود.

این قابلیت اولین بار در وب کیت توسعه داده شده برای آی او اس 7 مورد استفاده قرار گرفته بود که همچنان در آی او اس 11 و 12 نیز ارائه میشود. از طرفی، تحلیلگران دیگر بر این باور هستند که این باگ ممکن است توسط برخی از هکرها برای توسعه وب سایت‌های مخرب مورد استفاده قرار گرفته باشد تا دستگاه ها را به صورت اجباری ریستارت کنند.

در این میان، گزارش‌های متعددی مبنی بر استفاده از این گونه وب سایت‌ها توسط هکرها برای ارسال آنها به صورت ایمیل منتشر شده است و بر همین اساس به کاربران توصیه شده است تا فعلاً لینک‌های ارسالی از طریق ایمیل را در صورت مشکوک بودن، باز نکنند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420