لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

هشدار: اپلیکیشن ضد تبلیغاتی در مک اپ استور اطلاعات شخصی را می‌رباید

هشدار: اپلیکیشن ضد تبلیغاتی در مک اپ استور اطلاعات شخصی را می‌رباید

 تعدادی از اپلیکیشن‌های امنیتی و آنتی ویروس ارائه شده در مک اپ استور اطلاعات شخصی کاربران کامپیوترهای مک را می‌ربایند.

بر اساس بررسی‌های انجام شده اخیر، این سری از نرم افزارها که در مک اپ استور آمریکا ارائه شده است، اقدام به جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران و ارسال آن‌ها به سرورهایی نامشخص می‌کنند. تا پیش از این، یک ویدیو، در ماه اوت سال جاری میلادی از طرف برخی از تحلیلگران منتشر شده بود که طی آن روند انجام این کار غیرقانونی توسط برخی از اپلیکیشن‌های امنیتی ارائه شده در مک اپ استور احراز شده بود.

بر اساس بررسی‌های اخیر، اپلیکیشن Adware Doctor که بیشتر در زمینه محافظت دستگاه‌های مک در برابر نرم افزارهای تبلیغی فعالیت می‌کرده است، اطلاعات شخصی و امنیتی کاربران را برای مصارفی نامشخص می‌ربوده و آن‌ها را به سرورهایی خاص انتقال می‌داده است. این خاصیت غیرقانونی این نرم افزار، تا پیش از این توسط وب سایت TechCrunch کشف و فاش شده بود. 

 در توضیحات نرم افزار Adware Doctor در مک اپ استور آمده بود که این اپلیکیشن از کامپیوترها در برابر خطرات احتمالی در برابر دیگر اپلیکیشن‌ها و تبلیغاتی که به صورت پاپ آپ به نمایش در میایند محافظت می‌کند. جالب اینجا است که این نرم افزار با قیمت 4.99 دلار در مک اپ استور به فروش می‌رسید و بسیاری از کاربران نیز برای رهایی از شر تبلیغات از آن استفاده می‌کردند؛ اما حالا مشخص شده است که این اپلیکیشن به طور اختصاصی اطلاعات کاربران را برای مصارفی نامعلوم جمع آوری می‌کرده است.

بسیاری از تحلیلگران از جمله نویسندگان وب سایت تک‌کرانچ نیز بر این باور هستند که اطلاعات ربوده شده توسط این اپلیکیشن برای ارسال تبلیغات هدفمندتر به کاربران مورد استفاده قرار می‌گرفته است. گفتنی است که اپل از همین حالا این اپلیکیشن را از اپ استور اختصاصی مک حذف کرده است و به کاربران توصیه کرده که در صورت خرید و نصب آن روی کامپیوتر خود، هر چه سریع‌تر آن را حذف کنند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373