لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

چگونه با آیفون تصاویر پرتره عالی ثبت کنیم | آموزش قسمت اول

چگونه با آیفون تصاویر پرتره عالی ثبت کنیم | آموزش قسمت اول

آموزش گرفتن عکس های حرفه ای پرتره با آیفون 7 :

ثبت تصاویر از مردم یکی از جلوه های بسیار زیبا و جذاب هنر عکاسی است. آیفون یک ابزار قدرتمند برای تهیه تصاویر پرتره است، اما فاصله زیادی بین یک تصویر فوری از افراد تا یک پرتره زیبا و هنرمندانه است. در این آموزش 10 تکنیک خارق العاده در جهت آموزش خلق پرتره هایی باشکوه را بررسی میکنیم.
 
Karyn-Teno-iPhone-Photos-4.jpg
 
عکاسی پرتره تماما درباره ضبط ماهیت کلی از سوژه مورد نظر است . با اندکی برنامه ریزی و تفکر ، شما قادر خواهید بود تنها با آیفون تصاویری زیبا را ثبت کنید.
 
Karyn-Teno-iPhone-Photos-6.jpg
 
با دنبال کردن راهنمایی‌های زیر درباره نورپردازی، پوشش دادن و حالتهای بدن ، خودتان روش تهیه تصاویری زیبا و خلاقانه را برای ثبت تصویر افراد ، با موضوع دلخواهتان خواهید یافت.

1.  موضوعی تاثیرگذار انتخاب کنید :

بدیهی است که اولین چیزی که در عکاسی پرتره نیاز است ، یافتن فردی برای عکاسی از او است. میتوانید از کودکانتان ، اعضای خانواده ، دوستان و یا حتی افراد غریبه که درخیابان حاضر به همکاری میشوند برای ثبت تصاویر خود استفاده کنید. همچنین حیوانات خانگی نیز موضوعات و سوژه های خوبی به حساب می آیند.
 
iPhone-Portrait-Photography-1.jpg
 
در ابتدا که من مشغول به عکاسی پرتره شدم، دخترم کمک شایانی به من کرد، او با سوژه عکاسی من شدن کمک کرد تا بتوانم به خوبی تکنیک های متفاوت را تمرین کنم.
 
iPhone-Portrait-Photography-4.jpg
 
درابتدای عکاسی پرتره ، همراهی یک دوست برای سوژه عکاسی شدن کمک بزرگی میتواند بکند. من توصیه میکنم که  روشهای مختلف نورپردازی ، حالتهای بدن و تکنیکها را برای یافتن بهترین حالت ، بیازمایید.
 
iPhone-Portrait-Photography-19-1.jpg
 
2. در بهترین نور عکاسی کنید.

نور باید یکی از مهمترین عاملها در عکاسی پرتره باشد. بهترین نوع نور درعکاسی پرتره در داخل ، نور پراکنده پنجره ها است. استفاده از یک پنجره نوری قوی ، زیبا و جهت دار را با رنگهای پراکنده را بر هر آنچه بر آن بتابد را تولید میکند.

 

iPhone-Portrait-Photography-13.jpg

برای تقویت نور بیشتر بر سوژه ، شما میتوانید همچنین از صفحه نورپردازی استفاده نمایید. صفحه نورپردازی حتی  میتواند یک پوستر سفید که در خارج کادر نصب میشود تا نور سوژه را در جهت مورد نظر شما تقویت کند باشد.

از فلش دوربین استفاده نکنید زیرا سایه هایی خشن تولید میکند. داشتن حجم مناسبی از نور طبیعی کمک میکند تا از تهیه یک تصویر شفاف و برجسته مطمئن شوید.

 

iPhone-Portrait-Photography-32_copy_copy.jpg

 

در برخی از برداشتها برای هنری تر شدن تصاویر ،کمی از لباس یا موهای دخترم را مات کردم  ، که البته این یک انتخاب فردی است. 

وقتی در بیرون از ساختمان در حال عکاسی پرتره هستید، بهتر است مواقعی را انتخاب کنید که خورشید خیلی درخشان نباشد. ساعات طلایی برای این کار صبح خیلی زود یا دم غروب ، قبل از پایین رفتن کامل خورشید است . آسمان ابری هم برای عکاسی پرتره عالی است ، چون هر زمان از روز که قصد کنید میتوانید عکاسی کنید.

iPhone-Portrait-Photography-28.jpg

 

در آفتاب ، زمانی که هیچ ابری در آسمان نیست ، باید مراقب سایه های خشن و تند باشید، زیرا که بسیار ناخوشایند هستند. همچنین سوژه های عکاسی در زیر آفتاب زننده ، چمانی نیمه باز خواهند داشت ( کلا این مواقع برای عکاسی پرتره در خارج از ساختمان پیشنهاد نمی شود.)

3. محیطی مناسب بیابید :

منطقه خود را برای یافتن مکانی مناسب جهت عکاسی پرتره جستجو نمایید. محیط را ساده و منظم نگه دارید تا سوژه عکاسی همچنان در معرض توجه بماند. این موضوع علی الخصوص در پرتره های گروهی ار اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

iPhone-Portrait-Photography-30.jpg

 

یک پس زمینه بی اثر ، تصویر را از بی نظمی و شلوغی بیش از حد حفظ میکند. سعی کنید سوژه از لباسی مکمل پس زمینه استفاده کند تا در تصویر برجسته دیده شود.

 

iPhone-Portrait-Photography-10-1.jpg

 

اگر در داخل ساختمان عکاسی میکنید، بهترین مکان برای عکاسی از سوژه ، روبروی پنجره یا ورودی اصلی است، در این محل ها شما حجم بسیار خوبی از نور طبیعی برای روشن کردن سوژه خواهید داشت.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373