لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل در صدد ثبت پتنت سنسور تشخیص اثر انگشت یکپارچه شده با صفحه نمایش

اپل در صدد ثبت پتنت سنسور تشخیص اثر انگشت یکپارچه شده با صفحه نمایش

 

یکی از مهم ترین شایعات مربوط به آیفون 5S، قابلیت تشخیص اثر انگشت کاربر است. واقعیت این است که هنوز این ویژگی جدید رسما تایید نشده است، اما نزدیک به شش ماه است که اخبار مربوط به آن در همه جا شنیده می‌شود. امروز نیز اطلاعات مربوط به یک پتنت جدید اپل فاش شده که نشان می‌دهد این کمپانی قصد دارد از سنسور اثر انگشت به صورت یکپارچه شده با صفحه نمایش، در محصولات خود استفاده نماید.

 

تاکنون اکثر شایعات در مورد این سنسور جدید، حاکی از آن بودند که چنانچه اپل  بخواهد از سنسور تشخیص اثر انگشت، در گوشی آیفون استفاده نماید، قطعا آن‌را به صورت یکپارچه شده با دکمه Home عرضه خواهد کرد. اما با توجه به پتنت ثبت شده جدید این کمپانی، احتمال اینکه این سنسور به صورت یکپارچه با صفحه نمایش عرضه شود، بیشتر خواهد بود.

وب‌سایت Appleinsider به تازگی متوجه شده است که اپل به صورت مخفیانه اقدام به ثبت یک پتنت جدید مبنی بر یکپارچه کردن فناوری تشخیص اثر انگشت در داخل صفحه نمایش نموده است. اسناد این پتنت، اولین بار در دی ماه سال گذشته توسط اپل تکمیل شده، و امروز صبح توسط اداره ثبت پتنت و علایم تجاری ایالات متحده آمریکا منتشر گشته است.

 

 

شاید جالب‌ترین بخش ماجرا مربوط به عنوان این پتنت باشد. این پتنت با عنوان «سنسور اثر انگشت با استفاده از الکترودهای مجاورت پیکسل‌ها برای تشخیص اثرات به جا مانده بر روی صفحه نمایش» توسط «دیل آر. سلتاک»، یکی از موسسین کمپانی AuthenTec ثبت شده است.

اگر به خاطر داشته باشید، سال گذشته اپل، شرکت AuthenTec که متخصص در فناوری‌های NFC و سنسورهای هوشمند تشخیص اثر انگشت است را به مبلغ 356 میلیون دلار از آن خود نمود.

نکته جالب در مورد آقای سلتاک این است که وی هم اکنون در یکی از دفاتر فنی اپل در فلوریدای آمریکا به عنوان مهندس مشغول به کار است و اپل، اردیبهشت ماه امسال درخواست استخدام چند مهندس برای کار در زمینه یکپارچه سازی سخت افزار در این دفتر را اعلام کرده بود.

به هر حال همگی ما با انگشتانی آماده، منتظر عرضه آیفون جدید با قابلیت تشخیص اثر انگشت هستیم. مهم نیست که این فناوری جدید چگونه کار خواهد کرد، مهم این است که آیفون 5S از این فناوری بهره ببرد.

 

منبع اصلی خبر: IDOWNLOAD BLOG

مترجم: آرش شیر خورشیدی

 

 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373