لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

نقد و بررسی تخصصی آیپد نسل پنج اپل

نقد و بررسی تخصصی آیپد نسل پنج اپل
دنیای تبلت‌ها چندی است دیگر تب و تاب خاصی ندارد و از نظر بسیاری یک بخش کاملا مرده به حساب می‌آید و این مسلما موضوعی نیست که شرکت‌های سازنده این محصولات دوست دارند بشنوند و برای همین، بزرگترین تولیدکننده تبلت در دنیا تصمیم گرفته است تغییراتی اساسی در این زمینه ایجاد کند تا بتواند این بازار را به وضع بهتر برگرداند. اگر از افرادی باشید که به دنبال خرید یک آیپد هستند، حتما می‌دانید که قیمت این محصولات نسبت به قبل کمی افزایش یافته است و دلیل آن افزایش 100 دلاری سری پرو و کنار زده شدن سری ایر است. پس کسی که آیپد را برای “آیپد بودن” می‌خواهد چه باید بکند؟ اینجاست که  اپل با یک آپشن 329 دلاری وارد میدان رقابت شده است.
 
6.jpg
 
اپل در اول فروردین ماه سال جاری از جدیدترین آیپد خود یعنی آیپد 9.7 اینچی نسل پنجم رونمایی کرد که اصولا هیچ ویژگی تازه ای را نسبت به آیپدهای فعلی بازار ندارد، اما این اصلا مقصود اپل از عرضه این محصول نبوده است؛ بلکه اپل قصد داشته است محصولی را عرضه کند برای کسانی که یک آیپد می‌خواهند، اما منظورمان از این حرف چیست؟ تقریبا همه ما می‌دانیم آیپد چیست و چکار می‌کند؛ آیپد یک محصول با قیمت مناسب، نمایشگر بزرگ و با کیفیت، قدرت بالا، طراحی زیبا و دنیایی پر از برنامه‌های مختلف است و اپل دقیقا این محصول را برای چنین کاربرانی طراحی کرده است. پس مطمئن باشید که این گجت یک محصول فضایی نیست – این یک آیپد است.
 

این یک طراحی جدید نیست، اما همچنان دوستش داریم.

3.jpg
 
آیپد نسل پنجم اپل حتی از چند کیلومتری هم داد می‌زند که من یک آیپد جذاب و زیبا هستم. در نگاه اول ظاهر این دستگاه ما را به یاد آیپد ایر 2 می‌اندازد ولی موضوع در اینجا ختم نمی‌شود؛ اپل درواقع برای کاهش هزینه‌‌ها از بدنه و شاسی آیپد ایر نسل اول استفاده کرده است. این یعنی که به جای ضخامت دیوانه کننده 6.1 میلی متری و وزن بسیار کم آیپد ایر 2، شاهد همان ضخامت 7.5 میلی متری و وزن 469 گرمی آیپد ایر 1 هستیم. اگر پیش از این از آیپدهای قدیمی یا حتی آیپد ایر 1 استفاده کرده باشید بلاشک حس می‌کنید به خانه گرم و نرم خود برگشته اید! اما اگر از نسل‌های جدید استفاده کرده باشید، اولین کلمه ای که به زبان خواهید آورد، “عجب آیپد چاقی!” خواهد بود! به هرحال ضخامت 7.5 میلی متری شاید کمی زیادتر از حالت عادی باشد اما بازهم به عنوان یک تبلت باریک و سبک ارزیابی می‌شود. همانند سایر آیپدهای جدید، اپل سوئیج قطع کردن صدا را از این محصول حذف کرده و طراحی اسپیکر دستگاه نیز همانند ایر 1 نیست. اگر به جلوی دستگاه بیاییم، متوجه سنسور اثر انگشت تاچ آیدی خواهیم شد که یک تغییر مثبت نسبت به ایر نسل اول به حساب می‌آید. در ضمن بد نیست اشاره کنیم که آیپد نسل پنج در سه رنگ طلایی، نقره ای و خاکستری فضایی عرضه می‌شود. درکل آیپد نسل پنجم همچنان یک محصول زیبا و شیک به حساب می‌آید اما بحث عقب گرد بودن طراحی یا تازگی آن به این موضوع بستگی دارد که شما پیش از این کدام محصول را داشته اید. اگر هم کاربر تازه ای هستید و پیش از این آیپدی نداشتید، بدون شک عاشق این محصول خواهید شد.
 

ما باید باهم حتما درباره نمایشگر این محصول صحبت کنیم.

5.jpg
 
به جرئت می‌گوییم که نمایشگر مهمترین بخش در یک تبلت است، چراکه شما برای ارتباط با دستگاه و محتوا باید از این در یعنی نمایشگر وارد شوید! نمایشگر به کار رفته در آیپد نسل پنجم یک نمایشگر 9.7 اینچی با رزولوشن 2048 در 1536 است که اندازه ای فوق العاده ایده آل برای مطالعه، تماشای محتوا و انجام بازی‌ها است – دقیقا همان کار هایی که اپل انتظار دارد که شما با این محصول انجام دهید. نمایشگر آیپد نسل پنجم یک نمایشگر رتینا است که خود مهر تاییدی بر کیفیت و دقت آن است و خوشبختانه حس می‌کنیم اپل روشنایی نمایشگر را حتی بیشتر از گذشته کرده است. اما اجازه دهید درباره جنجالی ترین بخش نمایشگر این محصول صحبت کنیم. اپل در آیپد ایر 2 پنل نمایشگر و شیشه دستگاه را تا حد ممکن به هم دیگر نزدیک کرد و فاصله بین آن را از بین برد و برای همین وقتی که آیکن‌‌ها و محتوارا در این محصول لمس می‌کنید انگار شما درحال لمس همان آیکن‌ها و محتوا هستید، اما در آیپد نسل پنج این موضوع دیگر وجود ندارد و به وضوح می‌توان فاصله بین نمایشگر و شیشه را مشاهده کرد. این موضوع چند عیب عمده دارد؛ اول اینکه بازتاب و انعکاس نور در صفحه بیشتر شده و دوم اینکه رنگ‌ها دیگر به غلظت نمایشگر آیپد ایر 2، پرو یا حتی مینی 4 نیست. احتمالا بازهم باید بگوییم که اگر از آیپد ایر 2، مینی 4 و یا پرو استفاده کرده باشید، بلاشک در حسرت نمایشگر بدون فضای میانی خواهید بود اما اگر از آیپدهای قدیمی استفاده کرده باشید احتمالا متوجه موضوع خاصی نشده و حتی از بهبودهای تازه لذت خواهید برد. به صورت کلی هم باید بگوییم که نمایشگر آیپد نسل پنج همچنان یک نمایشگر عالی برای لذت بردن از محتوا بوده و اگر تبلت را خیلی بیرون نمی‎برید احتمالا به مشکلی برنخواهید خورد.
 

قدرت پردازشی در این محصول بسیار قابل توجه است.

7.jpg
 
از بحث طراحی و نمایشگر به بگذریم، به بخش قدرت پردازشی و سخت افزار دستگاه می‌رسیم که خوشبحتانه شامل چند سوپرایز و خبر خوب برای کاربران می‌شود. اپل در این محصول از یک پردازنده A9 با حافظه رم 2 دوگیگابایت استفاده کرده است که شاید قدرتی اندازه آیفون‌های جدید نداشته باشد اما براساس بنچمارک‌های ثبت شده، عملکرد این دستگاه تا حد زیادی نزدیک به سری پرو بوده و از آیپد ایر 2 و حتی ایر نسل اول سریع تر است و این یعنی اینکه شما تا سال‌ها می‌توانید بدون هیچ گونه نگرانی به انجام سنگین ترین بازی‌ها و برنامه‌ها بپردازید. اپل در این محصول از همان دو اسپیکر معمول استفاده کرده است که مسلما به اندازه آیپد پرو بلندی صدا ندارد اما از لحاظ کیفیت می‌توان گفت که آیپد نسل پنج همچنان بهتر از بسیاری از تبلت‌های دیگر بازار عمل می‌کند. شاید همین جا بد نباشد اشاره ای به سنسور اثر انگشت داشته باشیم. اپل در این محصول از یک سنسور اثر انگشت تاچ آیدی برای افزایش امنیت دستگاه و انجام خرید از اپ استور استفاده کرده است که در واقع سنسور اثر انگشت تاچ آیدی نسل اول اپل است – همانی که در آیفون اس ایی و تمامی آیپدهای بازار استفاده شده است. اگر از آیفون 6 اس و بالاتر استفاده کرده باشید حتما متوجه خواهید شد که سرعت و دقت این اثر انگشت مشابه به آیفونتان نیست اما بازهم وجود این سنسور بسیار رضایت بخش است. و تا یادمان نرفته است، یک خبر خوب دیگر هم برای شما داریم؛ اپل مدل 16 گیگابایتی را از این محصول حذف کرده است و این یعنی که با پرداخت 329 دلار می‌توانید به حاظفه 32 گیگابایتی دسترسی داشته باشید و با کمی مبلغ بیشتر از 128 گیگابایت حافظه برخوردار شوید. درنهایت بگذارید اشاره ای به باتری داشته باشیم. ضخامت بیشتر نسبت به آیپدهای دیگر چندان حرکت جذابی نیست اما وقتی متوجه می‌شویم که اپل باتری بزرگتری با حجم 8827 میلی آمپری را در این محصول قرار داده است می‌شود از ضخامت چشمپوشی کرد. براساس تست‌های انجام شده، آیپد اپل همانند ادعای اهالی کوپرتینو با استفاده سنگین 10 ساعت عمل کرده و در صورت کاهش میزان استفاده، می‌توان تا روزها از این دستگاه استفاده کرد.
 

تجربه ناب سیستم عامل iOS بر روی آیپد.

2.jpg
 
سیستم عامل بخشی است که اپل تقریبا همیشه در آن قدرت نمایی کرده است و شرایط برای آیپد نسل پنجم اپل نیز کاملا یکسان است. سیستم عامل به کار رفته در این محصول، iOS نسخه دهم است که ویژگی‌های فراوانی از جمله بازطراحی لاک اسکرین، برنامه iMessage کاملا جدید و بسیاری دیگر دارد. آیپد یک محصول با نمایشگر بزرگ است و حتی خود اپل هم می‌داند که باید تمام این فضای آزاد را به استفاده بگذارد و به همین جهت، امکان تقسیم نمایشگر به دو بخش مجزا برای نمایش دو برنامه در کنار هم در این محصول فراهم شده است. در کل بحث خاص دیگری در بخش سیستم عامل وجود ندارد که درباره آن برایتان توضیح دهیم و به همین جهت، سخن کوتاه می‌کنیم و به بخش بعدی می‌رویم.
 

مگر هنوز با تبلت‌ها عکاسی می‌کنند؟

8.jpg
 
استفاده از تبلت‌ها به عنوان وسایلی برای عکاسی و فیلمبرداری از نظر بسیاری یک حرکت و اقدام عجیب به شمار می‌رود اما ما کاری به این قضایا نداریم و کیفیت و وضعیت دوربین را بررسی می‌کنیم. دوربین به کار رفته در آیپد نسل پنج یک دوربین 8 مگاپیکسلی با گشودگی لنز f/2.4 و قابلیت ضبط ویدئوی Full HD با نرخ 30 فریم بر ثانیه می‌باشد که اگر به صورت تجربی برایتان از این دوربین بگوییم، باید گفت که دوربین آیپد نسل پنج تصاویری مشابه با آیفون 5 اس یا حتی 6 را ثبت می‌کند و با وجود اینکه تبلت‌ها وسایل جذابی برای عکاسی و فیلمبرداری به حساب نمی‌آیند همچنان از دوربین‌های خوبی برخوردارند. دوربین جلوی دستگاه نیز یک دوربین 1.2 مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدئوی 720P می‌باشد و اگر فکر می‌کنید که با تبلت می‌توان تصاویر سلفی ثبت کرد باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید؛ در واقع کاربرد دوربین جلوی آیپد نسل پنج بیشتر در زمینه انجام تماس‌های تصویری بوده و درکل عملکرد معمولی دارد. درنهایت باید گفت که اگر به دنبال دوربین و ضبط ویدئوی 4K هستید، آیپد پرو در بخش محصولات گران قیمت منتظر شماست.
 

این آیپد برای چه کسانی است؟

 19.jpg
 
خب، این هم از نقد و بررسی آیپد نسل پنجم اپل. بعد از اینکه این آیپد را بررسی کردیم تا جایگاه واقی این محصول را متوجه شویم به این نتیجه رسیدیم؛ این یک آیپد پرو نیست که با آن طراحی‌های حرفه ای انجام داده و آن را جایگزین لپتاپ کنید. این یک آیپد مینی نیست که همه چیز را در قالبی کوچک قرار دهد. این یک آیپد است و کاربری که این آیپد را خریداری می‌کنند به دنبال انجام کارهایی است که فقط از پس یک آیپد بر می‌آید، از مرورگری وب تا تماشای محتوا و غیره. از طرفی، مردم دوست ندارند برای این کاربردها پول زیادی پرداخت کنند و به همین سبب، اپل این محصول را عرضه کرده است. حال چه کسی باید این آیپد را خریداری کند؟
 
  • اگر از کاربران آیپد نسل چهارم یا قدیمی تر هستید و فکر می‌کنید که وقتش رسیده دستگاهتان را بروزرسانی کرده و البته بیشتر از حالت عادی پول پرداخت نکنید، آیپد نسل پنجم برای شما ساخته شده است.
  • اگر تا بحال آیپد نداشته اید و یا می‌خواهید به صورت جدی وارد اکوسیستم اپل شوید، اهالی کوپرتینو اول از هرچیزی به شما این گزینه را پیشنهاد می‌کنند و نه سری پرو را.
  • اگر صاحب یک آیپد ایر هستید مطمئنا تغییرات خاصی را متوجه خواهید شد اما خبری از تغییرات ظاهری نیست.
  • کاربران آیپد ایر 2 با خرید این محصول احتمالا بیشتر پسرفت‌های دستگاه را احساس خواهند کرد تا پیشرفت‌های آن را؛ چراکه در بسیاری از موارد این دو شبیه به هم هستند و در برخی موارد مانند نمایشگر، آیپد ایر 2 هنوز برتری دارد. پس پیشنهاد می‌کنیم صبر کنید.
  • عجیب است این مورد را نیز بیان کنیم اما کاربرانی که این محصول را با آیپد پرو عوض کنند چیزی به جز پشیمانی به همراه نخواهند داشت.
 
 
مزایا: قیمت مناسب، پردازنده قدرتمند، کارایی بالا، نمایشگر با کیفیت
معایب: وجود فضای بین شیشه و پنل نمایشگر، عدم پشتیبانی از اپل پنسل و کیبورد هوشمند
 
 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420