لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آموزش صفر تا صد آیفون | ویژه تیم تحریریه NIC – قسمت ششم

آموزش صفر تا صد آیفون | ویژه تیم تحریریه NIC – قسمت ششم

یکی از ساده ترین سیستم‌های موجود در بازار، سیستم عامل iOS است که بر روی آیفون‌ها و آیپدهای اپل شاهد هستیم. این سیستم عامل در عین ساده بودن، ویژگی‌های بسیاری دارد که متناسب با نیاز کاربران تعبیه شده اند. در آموزش اختصاصی NIC، قصد داریم که تمام بخش‌های مختلف این سیستم عامل را به شیوه‌ای ساده برای شما بازگو کرده و نکات مختلف را آموزش دهیم. در این فصل به سراغ تنظیمات دستگاه خواهیم رفت.

آموزش های گذشته را میتوانید در بخش های زیر ببینید : 

آموزش صفر تا صد آیفون | ویژه تیم تحریریه NIC – قسمت اول

آموزش صفر تا صد آیفون | ویژه تیم تحریریه NIC – قسمت دوم

آموزش صفر تا صد آیفون | ویژه تیم تحریریه NIC – قسمت سوم

آموزش صفر تا صد آیفون | ویژه تیم تحریریه NIC – قسمت چهارم

آموزش صفر تا صد آیفون | ویژه تیم تحریریه NIC – قسمت پنجم

در قسمت قبل، اشاره داشتیم به بخش حریم خصوصی دستگاه که حالا در این قسمت، به شکل مفصل تری به آن خواهیم پرداخت. بسیار خب، با ورود به بخش حریم خصوصی یا همان Privacy، شما شاهد چند آپشن مختلف خواهید بود. بخش اول Location Services نام دارد. در این بخش:

1. شما می‌توانید با روشن کردن گزینه Location Services، گزینه  GPS گوشی را خاموش یا روشن کنید.

2. گزینه Share My Location، بخشی است که با روشن کردن آن، موقعیت شما در برنامه‌های iMessage و Find My Friends با دوستانتان به اشتراک گذاشته خواهد شد. گزینه From نیز مشخص می‌کند که کدام دستگاه، موقعیت شما را به اشتراک بگذارد.

 

shareLocation.png

 

3. پس از آن، لیستی از برنامه‌های اصلی و دانلود شده را خواهید دید؛ در این بخش، شما می‌توانید تعیین کنید که کدام برنامه به موقعیت شما دسترسی داشته باشد. معمولا با ورود به هر برنامه، سه گزینه Never، While Using The App و Always وجود دارد که به ترتیب به معنای هرگز، استفاده از موقعیت تنها در زمان استفاده از برنامه و همیشه هستند. 

بنابراین اگر نمیخواهید نرم افزار خاصی به موقعیت مکانی شما دسترسی داشته باشد ، پیشنهاد میکنیم گزینه نرم افزار مورد نظر را روی Never بگذارید .

 

ssdevice-1442630125561_w_755.jpg

 

4. در انتهای صفحه، بخشی به نام System Services وجود دارد؛ در این بخش، تقریبا تمامی دسترسی‌های متفرقه سیستم به موقعیت شما در آن وجود دارد. از کنترل HomeKit تا جستجوی شبکه تماس، همه در این بخش وجود دارند که پیشنهاد می‌کنیم اگر از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، آنها را خاموش کنید. مسلما این موارد مشخص هستند و نیازی به توضیحی مجدد درباره آن‌ها نیست. اما موردی که بهتر است از همین الان درباره اش توضیحی دهیم، Frequent Location است.

 

iphone6-ios9-settings-privacy-location-services-system-services.jpg

 

آموزش بخش مهم Frequent Location در آیفون :

در این بخش، آیفون شما مکان‌هایی که بیشتر بازدید می‌کنید را یاد گرفته و آن‌ها را ذخیره می‌کند. مثلا می‌توان برای مثال به آدرس خانه یا محل کار شما اشاره کرد. بنابراین بیشترین مکان هایی که رفته اید در این جا ذخیره خواهد شد و در نقشه نمایش داده خواهد شد .

5. در زمانی که موقعیت شما درحال اشتراک گذاری، یک علامت فلش ظاهر می‌شود؛ برخی اوقات، یک فلش آبی وجود دارد که نشان می‌دهد برنامه درحال استفاده از موقعیت شماست. علامت فلش به رنگ خاکستری تیره به این موضوع اشاره دارد که موقعیت شما درطی 24 ساعت قبل استفاده شده و فلش با خط آبی رنگ نشان می‌دهد که دستگاه درحال استفاده از Geofence است. Geofence یک افزونه برای جسجتوی بهتر موقعیت دستگاه است.

 

ios7-purple-location-icon.jpg

 

حال اگر باری دیگر به صفحه Privacy برگردیم، لیستی کامل از سرویس‌های مختلف را خواهید دید. با ورود به هرکدام، خواهید دید که کدام برنامه‌ها درحال استفاده از آن سرویس هستند. برای مثال، وقتی وارد سرویس میکروفون می‌شوید، برنامه‌هایی که از میکروفون دستگاه استفاده می‌کنند را نشان خواهد داد؛ مانند تلگرام.

 

ios_7_frequent_locations_howto1.jpg

در بخش بعدی، دو حساب توییتر و فیس بوک شما وجود دارد که در آن، دسترسی‌های برنامه این دو را نشان می‌دهد. البته فراموش نکنید که تا زمانی که برنامه توییتر و فیس بوک نصب نباشد، هیچ دسترسی در این بخش افزوده نخواهد شد.
بخش Diagnostics & Usage بخشی است که در ابتدای راه اندازی آیفون و یا آیپد شما از کاربر پرسیده می‌شود. در این بخش، دستگاه از شما می‌پرسد که آیا می‌خواهید اطلاعات و وضعیت عملکرد دستگاه را برای اپل ارسال کنید یا خیر. معمولا دو گزینه ارسال خودکار (Automatic Send) و عدم ارسال (Don’t Send) وجود دارد که پیشنهاد می‌کنیم گزینه عدم ارسال را انتخاب کنید.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373