لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آموزش صفر تا صد آیفون | ویژه تیم تحریریه NIC – قسمت چهارم

آموزش صفر تا صد آیفون | ویژه تیم تحریریه NIC – قسمت چهارم

یکی از ساده ترین سیستم‌های موجود در بازار، سیستم عامل iOS است که بر روی آیفون‌ها و آیپدهای اپل شاهد هستیم. این سیستم عامل در عین ساده بودن، ویژگی‌های بسیاری دارد که متناسب با نیاز کاربران تعبیه شده اند. در آموزش اختصاصی NIC، قصد داریم که تمام بخش‌های مختلف این سیستم عامل را به شیوه‌ای ساده برای شما بازگو کرده و نکات مختلف را آموزش دهیم. در این فصل به سراغ تنظیمات دستگاه خواهیم رفت.
در قسمت قبل، وارد بخش گسترده General شدیم و تنظیمات مهم آیفون را به شما نشان دادیم؛ اما اگر یادتان باشد، گفتیم که بخشی به نام Accessibility نیز وجود دارد که تنظیمات خاصی در آن قرار گرفته که بسیار گسترده است. در این بخش، به تمامی جزئیات Accessibility خواهیم پرداخت.

قسمت های پیشین آموزش :

آموزش صفر تا صد آیفون | ویژه تیم تحریریه NIC – قسمت اول

آموزش صفر تا صد آیفون | ویژه تیم تحریریه NIC – قسمت دوم

آموزش صفر تا صد آیفون | ویژه تیم تحریریه NIC – قسمت سوم

– VoiceOver : این گزینه‌ای است که بیشتر برای افراد نابینا یا با چشمان ضعیف به کار می‌آید. با روشن کردن حالت VoiceOver، آیفون برای شما هر موردی را که لمس می‌کنید را خواهد خواند؛ همچنین با دوبار لمس گزینه، آن مورد انتخاب خواهد شد. خواندن متون تنها چیزی نیست که در این ویژگی وجود دارد، بلکه حتی خواندن عبارت “اموجی” و موارد ریز دیگر نیز وجود دارد.

– Zoom : همانطور که از نامش پیداست، زوم ویژگی است که می‌توان به کمک آن، بخشی از صفحه را بزرگنمایی کرد. با روشن کردن این گزینه، پنجره‌ای در کنار صفحه شما باز خواهد شد و هرجا که شما انگشتتان را بکشید، آن قسمت زوم خواهد شد. زوم پیش فرض این حالت بر روی 200% تنظیم شده است اما می‌توانید این مقدار را بین 100 تا 500 درصد نیز تغییر دهید. با روشن کردن این ویژگی، تمامی ژست‌های حرکتی و سایر حرکات به صورت معمول انجام خواهند شد.

– Magnifier : این بخش درواقع ویژگی یک ذره بین را در اخیتار شما قرار می‌دهد. با روشن کردن Magnifier، اگر شما سه بار دکمه هوم را فشار دهید، وارد صفحه ای خواهید شد که شبیه به برنامه دوربین بوده ولی با این تفاوت که بیشتر با هدف یک ذره بین در آنجا تعبیه شده است.

– Display Accommodations : در این بخش، شما می‌توانید برخی تنظیمات خاص را بر روی صفحه نمایش انجام می‌دهد. درحال حاضر، سه بخش در این صفحه وجود دارد.

Invert Colors ویژگی است که با روشن کردن آن، رنگ‌های صفحه نمایش به صورت برعکس نشان داده خواهند شد؛ یعنی صحنه‌های سفید به رنگ سیاه و صحنه‌های سیاه به رنگ سفید درخواهند آمد.

ویژگی Color Filter برای افرادی است که می‌خواهند نحوه نشان دادن رنگ‌ها را متناسب با وضعیت خود تغییر دهند. برای مثال، افراد کور رنگ می‌توانند تنظیمات را به گونه ای تغییر دهند تا رنگ‌ها را درست ببینند.

گزینه Reduce White Point نیز شدت رنگ سفید را کاهش می‌دهد و آن را متمایل به رنگ آبی می‌کند.

– Speech : با روشن کردن این گزینه، شما می‌توانید متنی را انتخاب کرده تا آیفون یا آیپد، آن متن را برای شما بخواند. این ویژگی می‌تواند زبان‌های مختلفی مانند انگلیسی، عربی، آلمانی و غیره را خوانده و حتی می‌توانید صدا و سرعت گوینده را متناسب با سلیقه خود تغییر دهید.

– Larger Text : با روشن کردن این ویژگی، متون در تلفن هوشمند شما بزرگتر دیده خواهند شد. شما همچنین می‌توانید میزان بزرگی فونت را تغییر دهید.

– Bold Text : اگر این ویژگی را فعال کنید، متون در تلفن هوشمند شما کمی پهن تر دیده خواهد شد. البته برای فعال شدن این ویژگی، از شما خواسته می‌شود که دستگاه ریست شود.

– Button Shapes : در سیستم عامل iOS، دکمه‌هایی مانند دکمه بازگشت در بالا و سمت چپ صفحه قرار داشته و به صورت متنی هستند. حال با روشن کردن این ویژگی، یک شکل در اطراف آن نیز پدیدار خواهد شد.

– Increase Contrast : با ورود به این صفحه، شما می‌توانید شفافیت رنگ‌ها را کاهش داده و یا رنگ‌های موجود در صفحه را تیره تر کنید.

– Reduce Motion : اگر انیمیشن‌های موجود در سیستم عامل iOS را نمی‌پسندید، می‌توانید با روشن کردن این گزینه، انیمیشن‌ها را کاهش دهید.

– On/Off Labels : در iOS، سوئیچ‌هایی برای خاموش و روشن کردن تنظیمات مختلف وجود دارد. حال با فعال سازی این ویژگی، یک طرح اضافه به این دکمه‌ها می افزاید.

– Switch Control : ویژگی Switch Control در واقع گزینه‌های موجود در صفحه را با یک خط باریک آبی به شما نشان می‌دهد تا بتوانید موردی که در دنبال آن هستید را سریع تر بیابید. در ادامه این صفحه، تمامی تنظیمات مربوط به این ویژگی مانند تغییر رنگ خط یا پخش صدا نیز وجود دارد.

– Assistive Touch : با روشن سازی گزینه Assistive Touch، یک دکمه مجازی در صفحه آیفون شما ظاهر خواهد شد. این دکمه درواقع ویژگی‌هایی مانند سیری، دکمه هوک و کنترل سنتر را باز می‌کند؛ بدون آنکه از دکمه هوم دستگاه استفاده کنید. در ادامه همان صفحه می‌توانید گزینه‌های موجود در این دکمه را تغییر دهید و آن را شخصی سازی کنید.

–  Touch Accommodations :

به کمک این ویژگی، استفاده از صفحه نمایش شما بسیار ساده تر خواهد شد. با Touch Accommodations، شما می‌توانید مدت زمان لمس یا نگه داشتن یک مورد را تنظیم کنید تا از انجام شدن لمس‌های اشتباه خودداری کنید. برای شخصی سازی این ویژگی، باید گزینه‌های موجود در همان صفحه را مانند Hold Duration را تنظیم کنید.

–  3D Touch : در این بخش، شما می‌توانید ویژگی لمس سه بعدی آیفون خود را خاموش کرده و یا میزان فشاری که بر روی صفحه وارد می‌کنید را تنظیم کنید.

–  Keyboard : در این صفحه، شما می‌توانید چند ویژگی خاص را در کیبورد تنظیم کنید. برای مثال، با روشن کردن Show Lowercase Keys، دکمه‌های اضافی در برخی کیبوردهای خاص دانلود شده در اپ استور را فعال می‌کند.

بخش دوم همان صفحه نیز برای تنظیمات کیبورد سخت افزاری است که به آیفون متصل می‌کنید. در اینجا می‌توانید تنظیماتی مانند سرعت دریافت یک کلمه از کیبورد یا صدای کیبورد سخت افزاری را تغییر دهید.

–  Shake To Undo : آیا تا بحال شده است که موردی تا تایپ کرده اما می‌خواهید که عملیات تایپ به عقب برگردد و مورد تایپ شده حذف کردد؟ Shake To Undo برای همین حالت تعبیه شده است؛ کافیست تلفن هوشمند را تکان دهید تا از شما خواسته شود که آیا می‌خواهید متن نوشته شده اخیر را بردارید یا خیر؟

–  Vibration : از این بخش، می‌توان تمامی ویبره‌های دستگاه را خاموش یا روشن کرد.

–  Call Audio Routing : در این جا، می‌توانید مشخص کنید که وقتی تماسی دریافت می‌کنید، صدای شخص مخاطب از کجا پخش شود. معمولا این گزینه بر روی اتومات تنظیم شده اما می‌توانید آن را بر روی دوحالت اسپیکر یا هدست بلوتوث تنظیم کنید.

–  Home Button : در این صفحه، شما می‌توانید سرعت کلیک کردن دکمه هوم را بین سه حالت پیش فرض، کند و کندترین تنظیم کنید. در iOS 10، اپل حالت سوایپ برای باز کردن قفل را حذف کرد و به جای آن، فشردن دکمه برای باز شدن را انتخاب کرد. با فعال سازی Rest Finger To Open، شما فقط با لمس دکمه هوم با سنسور اثر انگشت می‌توانید قفل صفحه را باز کنید و نیازی نیست که حتما دکمه هوم را فشار دهید.

–  Reachability : با این گزینه، اگر دکمه هوم را دوبار لمس کنید، صفحه به پایین کشیده شده تا شما بتوانید به گزینه‌های بالای صفحه که دسترسی به آن‌ها سخت است دسترسی داشته باشید.

–  Hearing Devices : در اینجا، دستگاه‌های پخش صدای بلوتوثی ظاهر شده و همچنین می‌توان وضوح صدا را با گزینه Aid Mode کمی افزایش داد.

–  TTY : اگر شما یک دستگاه TTY جداگانه دارید، می‌توانید این گزینه را روشن کرده تا تماس‌هایی به کمک TTY داشته باشید. TTY یک دستگاه ارتباطی خاص است که برای انجام ارتباطات ایمن استفاده می‌شود.

–  LED Flash For Notification : از آنجایی که آیفون فاقد LED نوتیفیکشن است، می‎‌توانید این گزینه را روشن کنید تا هنگام دریافت نوتیفیکشن، فلاش گوشی شما خاموش روشن شود.

–  Mono Audio : با این حالت، اسپیکر دستگاه شما به صورت استریو نخواهد بود و به صورت تکی یا مونو عمل خواهد کرد.

–  Phone Noise Cancellation : با روشن سازی این حالت، میکروفون‌های آیفون صدای مزاحم اطراف شما را حذف کرده تا تماسی واضح تر برقرار کنید. در همان قسمت، یک اسلایدر وجود دارد که تعادل بین کانال‌های صوتی چپ و راست را تنظیم می‌کند.

–  Subtitles & Captioning : این ویژگی برای پخش زیر نویس در ویدئوها است. در این صفحه، شما می‌توانید مدل و سبک زیر نویس را تغییر داده و یا حالت +SDH را برای افرادی که مشکل شنوایی دارند فعال کنید.

–  Audio Descriptions : با فعال سازی این حالت، آیفون شما در کنار ویدئویی که پخش می‌شود، توضیحاتی خلاصه درباره آن را به شما می‌دهد.

–  Guided Access : این ویژگی، یک کاربر را درون یک برنامه نگه می‌دارد و تنها با اجازه شما می‌تواند به سایر ویژگی‌ها دسترسی داشته باشد. برای این کار می‌توانید از سنسور اثر انگشت دستگاه استفاده کنید . برای آموزش کامل این ویژگی به پست معرفی یکی از امکانات فوق العاده iOS مراجعه کنید .

–  Accessibility Shortcut :  از این بخش، شما به تنظیمات اصلی در Accessibility که درباره شان صحبت کردیم دسترسی خواهید داشت. برای مثال می‌توان به حالت‌های Voice Over، Invert Colors و غیره اشاره کرد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373