لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

8 موردی که حتما برای داشتن سرعت بالای آیفون باید رعایت کنید | مقاله پیشنهادی تیم تحریریه NIC

8 موردی که حتما برای داشتن سرعت بالای آیفون باید رعایت کنید | مقاله پیشنهادی تیم تحریریه NIC
مطمئنا همه شما با مشکلات متعددی در آیفون خود برخورده اید، اما این مشکلات اصولا دارای راه حل های پیچیده‌ای نیستند، چراکه می‌توان مشکلات نسبتا بزرگ آیفون را به بهترین شکل ممکن حل کرد. حتی در کنار این مشکلات، ترفندهایی هستند که انجام کارها را سریع تر می‌کنند. در ادامه به 8 روش برای حل مشکلات آیفون اشاره ای خواهیم داشت.

1.  خاموش و روشن کردن دستگاه

برنامه‌های کند؟ فریز شدن دستگاه؟ رفتارهای عجیب دستگاه؟ این ایراداتی است که هر کاربر حداقل یک بار در طول کارکرد با آن برخورد کرده اند و بهترین راه برای شروع رفع مشکل، ریست کردن دستگاه است. معمولا در سیستم عامل مک و iOS، بستن یک برنامه به صورت اجباری کار شما را انجام می‌دهد، اما اگر مشکل شما با این روش حل نشد، این آموزش را طی کنید :

بستن اجباری برنامه در مک:

با فشار دادن دکمه‌های Command – Option و Escape، برنامه‌ای که دچار مشکل شده است را خواهد بست؛ حتی اگر برنامه نخواهد بسته شود!

بستن اجباری برنامه در iOS:

در سیستم عامل iOS، کافیست وارد بخش برنامه‌های اخیر شده و با کشیدن برنامه به سمت بالا، آنرا به صورت اجباری ببندید تا مشکل آن برطرف شود.

ریست کردن اجباری مک :

برای ریست کردن مک، دکمه‌های Command – Control و دکمه پاور را فشار دهید.

ریست کردن اجباری iOS :

دکمه پاور و دکمه هوم را باهم فشار دهید تا زمانی که لوگوی اپل بر روی صفحه ظاهر شود.
 
iphone6_hands_power_off.jpg
 

2.  بررسی فضای خالی

معمولا وقتی حافظه اصلی در چنین محصولاتی پر می‌شود ، دستگاه به درستی عمل نمی‌کند و دچار مشکلات متعددی می‌شود. در سیستم عامل مک، از بخش Apple Menu وارد گزینه About This Mac شده و سپس گزینه Storage را انتخاب کنید. از اینجا می‌توانید حافظه را مدیریت کنید.
برای مشاهده حافظه باقی مانده در iOS از تنظیمات وارد بخش General شده و گزینه Usage را انتخاب کنید. حال بررسی کنید که چقدر حافظه دارید و چقدر می‌توانید حافظه را خالی کنید. پیشنهاد می‌شود که 5 گیگابایت فضای خالی در اختیار داشته باشید.  
 
storage-full.png
 

3.  بروزرسانی نرم افزاری

اپل معمولا برای رفع مشکلات متعدد دستگاه‌هایش، بروزرسانی‌های نرم افزاری منتشر می‌کند. برای همین، بهتر است از تنظیمات هردو دستگاه وارد بخش بروزرسانی نرم افزاری شده و بررسی کنید که آیا برای شما، بروزرسانی نرم افزاری منتشر شده است یا خیر. اگر یک بروزرسانی جدید دریافت کردید، آن را دانلود و نصب کنید.
 
ios-9-automatic-software-update-request.jpg
 

4.  میانبرهای جادویی

میانبرها در مک همیشه به کاربران در زمینه‌های مختلف کمک کرده اند! با یاد داشتن این میانبرها، شما می‌توانید دستورات مورد نظرتان را با سرعت بیشتری در سیستم عامل مک اجرا کنید. این‌ها بهترین میانبرها در مک است: –  Command – Tab برای سوئیچ کردن میان برنامه‌های مختلف –  Command – C برای کپی کردن متن و محتوا –  Command – V برای چسباندن متن و محتوا –  Command – S برای ذخیره فایل –  Command – Q برای خروج سریع از برنامه

5.  دانلود برنامه مدیریت رمز عبور

احتمالا شما هم حساب‌های مختلفی دارید که برای هر کدام یک رمز عبور تعبیه شده است. طبیعتا به خاطر سپردن تمامی این رمزها کاری بسیار دشوار است و برای همین، پیشنهاد می‌شود که از یک برنامه مدیریت رمز استفاده شود. به کمک این برنامه‌ها، تمامی رمزهای عبور شما در یک مکان ذخیره شده و هنگامی که وارد یک حساب می‌شوید، رمز به صورت خودکار وارد شود.  
 
1password.jpg
 

6.  تهیه نسخه پشتیبان

هیچ چیزی مانند از دست دادن اطلاعات ناراحت کننده نیست و برای همین، کارشناسان زیادی تاکید می‌کنند که کاربران از اطلاعاتشان بکاپ بگیرند. شما می‌توانید به کمک برنامه‌های مختلف، اطلاعات ضروری که دارید را در یک فضای مشخص ذخیره کنید. ذخیره در هارد اکسترنال یکی از روش‌های کاربردی است و اگر دوست دارید کمی دسترسی بیشتری داشته باشید، از فضاهای ابری مانند iCloud استفاده کنید.  
 
icloud_backup_info_iphone_6_hero.jpg
 

7.  حذف حافظه پنهان در سافاری

یکی از دلایلی که باعث کند شدن دستگاه می‌شود، حافظه پنهانی است که در سافاری ذخیره شده است. معمولا مرورگر سافاری در پس زمینه و در هنگام استفاده، اطلاعات متنوعی را در خود ذخیره می‌کند و حذف کردن این اطلاعات می‌تواند کمک شایانی در افزایش سرعت دستگاه شما داشته باشد.  

8.  استفاده از Siri Spotlight

در آیفون و آیپد آیا تابحال شده است که به دنبال برنامه‌های پرکاربرد خود در یک جا باشید؟ Siri Spotlight دقیقا برای همین هدف طراحی شده است. به کمک Siri Spotlight، تمامی برنامه‌های شما که از آن‌ها استفاده زیادی داشته اید در یک مکان جمع شده و شما می‌توانید به راحتی از آن‌ها استفاده کنید. برای همین، پیشنهاد می‌شود این ویژگی را فعال کنید.
 
13261-7893-SiriiOS9WWDC-l.jpg

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420