لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

راهنمای خرید آیپد | کدام آیپد مناسب شماست؟ آیپد پرو؟ آیپد مینی؟ و یا آیپد ایر؟

راهنمای خرید آیپد | کدام آیپد مناسب شماست؟ آیپد پرو؟ آیپد مینی؟ و یا آیپد ایر؟
با وجود کاهش فروش تبلت‌ها، کاربران هنوز عاشق استفاده از آیپد‌ها هستند. این محصولات با صفحه‌ نمایش‌های بزرگ خود در کنار قدرت زیاد و اپلیکیشن‌های متنوع در اپ استور توانسته اند جایگاه خوبی را در میان کاربران به دست آورند.
حال می‌خواهیم که تمامی آیپد‌های موجود را به شما معرفی کنیم تا ببینیم که کدام مدل می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. درحال حاضر یعنی سال 2016، مدل‌های آیپد به صورت زیر می‌باشند:
*آیپد پرو 9.7 اینچی
*آیپد پرو 12.9 اینچی
*آیپد ایر 2
*آیپد مینی 4
*آیپد مینی 2

ارزش خرید در برابر قیمت

درحال حاضر، آیپد مینی 2 با قیمت 269 دلار ارزان ترین محصول در خط محصولات آیپد است. پس از آن، آیپد ایر 2 و آیپد مینی 4 با قیمت 399 دلار در این لیست قرار می‌گیرند.
درنهایت، آیپد پرو 9.7 اینچی با قیمت 599 دلار و آیپد پروی 12.9 اینچی با قیمت 799 دلار روانه بازار می‌شود. تنوع آیپد‌های اپل واقعا زیاد است، و این موضوع وقتی بیشتر به چشم می‌آید که میزان حافظه یا پشتیبانی از LTE را نیز انتخاب کنید که مسلما در قیمت نهایی محصول تاثیرگذار است. اما مسلما این تفاوت قیمت‌ها بی دلیل نیست و هرکدام مزایا و معایب خود را دارند.
* اگر شما اصلا پول زیادی ندارید و به دنبال یک تبلت قدرتمند و مناسب هستید، آیپد مینی 2 می‌تواند گزینه خوبی باشد. آیپد ایر نسل اول نیز می‌تواند گزینه خیلی خوبی باشد.
* اگر ترجیح می‌دهید که تعادل بین قیمت و قدرت را حفظ کنید، آیپد ایر 2 و آیپد مینی 4، گزینه‌های عالی پیش روی شما هستند. علاوه بر مزایای این دو، می‌توانید مطمئن باشید که این دو کمی بیشتر بروزرسانی خواهند شد.
* اگر قیمت و هزینه پرداختی برای شما هیچ مسئله‌ای نیست، بدون تامل به سراغ آیپد پرو 9.7 و آیپد پرو 12.9 اینچی بروید، چراکه این‌ها بهترین تبلت‌های موجود در بازارند.

ابعاد صفحه نمایش

خوشبختانه، تمامی آیپد‌های اپل از صفحه نمایش‌های رتینا استفاده می‌کنند و این به معنای آن است که می‌توانید تجربه بسیار خوبی در زمینه تماشای محتوا بر روی صفحه نمایش آیپد خود داشته باشید. آیپد مینی 2 و آیپد مینی 4 ، هر دو از صفحه نمایش‌های 7.9 اینچی با رزولوشن 2048 در 1536 و تراکم پیکسلی 326 ppi استفاده می‌کنند. آیپد ایر 2 و آیپد پروی 9.7 اینچی نیز از صفحه‌ نمایش‌های 9.7 اینچی با رزولوشن 2048 در 1536 استفاده می‌کنند که از تراکم پیکسلی 264 ppi برخوردارند. درنهایت به مدل بزرگ آیپد پروی 12.9 اینچی می‌رسیم که از یک صفحه نمایش با رزولوشن 2732 در 2048 و تراکم پیکسلی 264 ppi استفاده می‌کند.
در این لیست، آیپد مینی 2 و آیپد مینی 4، بیشترین تراکم پیکسلی موجود را دارند، چراکه با ثابت ماندن رزولوشن، ابعاد صفحه نمایش کاهش یافته و فضای بین پیکسل‌ها نیز کاهش می‌یابد. البته چون که آیپد مینی نسبت به آیپد‌های بزرگتر به چشمانتان نزدیک تر است، در عمل تفاوت خاصی را متوجه نخواهید شد ، اما مسلما فضای کار کمتری نسبت به تبلت‌های دیگر اپل خواهید داشت. این موضوع بیشتر در زمینه انجام بازی‌ها و یا تقسیم دو صفحه به چشم میاید.
آیپد ایر 2 و آیپد پرو 9.7 اپل هم از صفحه نمایش‌های 9.7 اینچی برخوردارند. در حقیقت، این سایز مرزی بین ابعاد کوچک آیپد مینی و ابعاد بزرگ آیپد پرو 12.9 اینچی است. این سایز از همان اولین نسل آیپد استفاده شده و بسیاری نیز هنوز به این ابعاد علاقه نشان می‌دهند، چراکه هم حمل راحتی دارد، و هم ابعاد بزرگی را برای انجام کارها به بهترین شکل ممکن در اختیارمان قرار می‌دهند. آیپد پرو 12.9 اپل هم طبیعتا صفحه نمایشی با ابعاد 12.9 اینچی دارد که بیشترنزدیک به ابعاد یک صفحه نمایش لپتاپ است. حمل این آیپد به اندازه دو آیپد قبلی راحت نیست و برای برخی مشکل ساز است، اما ابعاد بزرگ آن، به شما اجازه می‌دهد تا به طور کامل بر روی برنامه‌ها و محتوا نظارت داشته باشید و دو برنامه را با ابعاد کامل در کنار هم اجرا کنید که به شما حس یک کامپیوتر را القا می‌دهد!
بد نیست اشاره کنیم که تفاوت‌ این‌ها تنها به سایز و رزولوشن ختم نمی‌شود؛ چراکه میزان روشنایی، دقت رنگ‌ها، کنتراست و سایر در این مدل‌ها متفاوت است. اصولا بهترین صفحه‌ نمایش‌ها را می‌توان در آیپد پرو 9.7 و آیپد پرو 12.9 اینچی یافت که علاوه بر صفحه‌ نمایش‌های بهتر، از فناوری‌های جدیدتری نیز برخوردار هستند. از این گذشته، آیپد پرو‌های اپل از قلم اپل یا همان Apple Pencil پشتیبانی می‌کنند.

* برای داشتن صفحه نمایشی با جزئیات و قدرت زیاد سخت افزاری، هنوز هم آیپد مینی 4 در میدان رقابت است.
* برای استفاده‌هایی مانند مطالعه، بازی و سایر، هیچ صفحه نمایش بهتری از صفحه نمایش آیپد پرو 9.7 وجود ندارد.
* برای استفاده از برنامه‌ها با صفحه نمایش‌ فوق العاده بزرگ، آیپد پرو 12.9 اینچی بهترین گزینه پیش روی شماست.

وزن و سایز

آیپد مینی 4، خوشدست ترین آیپد اپل تا به امروز است که فقط 298.8 گرم وزن دارد. بعد از آن، آیپد ایر 2 با وزن 437 گرم وجود دارد که یک محصول بزرگ ولی سبک نسبت به ابعادش است. آیپد پرو 12.9 اینچی نیز با ابعاد نسبتا غول آسای خود وزنی معادل 713 گرم دارد. پس اجازه دهید جمع بندی کنیم:
* اگر شما زیاد سفر می‌کنید و می‌خواهید آیپدی داشته باشید که فضای کمی را در بربگیرد و حملی راحت داشته باشد، آیپد مینی 4 یک گزینه ایده آل است.
* اگر به دنبال صفحه نمایشی بزرگ برای انجام کارهایتان هستید و شاید آیپد را بر روی یک مبل، یک میز و یا نیمکت استفاده کنید، آیپد پرو 12.9 اینچی گزینه عالی است .
* آیپد ایر 2 پرو 9.7 اینچی نیز در میان این دو قرار می‌گیرند.

قلم اپل و کیبورد هوشمند

سازندگان لوازم جانبی برای محصولاتی مانند آیپد مینی 4 و آیپد ایر 2 و حتی مدل‌های قدیمی، قلم‌‌ و کیبورد‌های متنوعی را تولید کرده اند، اما تنها سری آیپد‌های پرو هستند که از لوازم جانبی اختصاصی اپل یعنی قلم اپل و کیبورد هوشمند برخودار هستند. کیبورد هوشمند اپل برای تایپ مطالب مختلف است که به دقت انجام می‌گیرد. قلم اپل نیز وسیله‌ای است که برای طراحی و یادداشت مطالب به دقیق ترین شکل ممکن است. این قلم مانند یک استایلوس ساده عمل نمی‌کند، بلکه انگار این یک قلم واقعی است که حساسیت و دقت بالایی دارد.
* اگر شما نیازمند این دو لوازم جانبی اپل یعنی قلم اپل و کیبورد هوشمند هستید، چاره‌ای به جز انتخاب یکی از مدل‌های آیپد پرو 9.7 یا آیپد پرو 12.9 اینچی ندارید.

تقسیم صفحه نمایش

یکی از ویژگی‌های اصلی و کلیدی سیستم عامل iOS 9 برای آیپد‌های اپل، امکان تقسیم صفحه نمایش برای اجرای دو برنامه در کنار یک دیگر بود که باعث می‌شد که آیپد کارایی بیشتری در زمینه تولید محتوا داشته باشد. علاوه بر این ویژگی، اپل حالتی را به نام Slide Over را در این سیستم عامل قرار داده که به کمک آن می‌توانید یک برنامه را هنگام اجرای یک برنامه دیگر اجرا کنید. حالت تصویر در تصویر نیز یک پنجره کوچک است که ویدئوی شما را درهنگام انجام کارهایتان در گوشه‌ای از صفحه پخش می‌کند.
مسلما این ویژگی، میزان رم زیادتری را لازم دارد و برای همین، آیپد مینی 4، آیپد ایر 2، آیپد پرو 12.9 و آیپد پرو 9.7 اینچی به طول کامل از این ویژگی‌ها استفاده می‌کنند.

چه کسی باید آیپد مینی 2 را خریداری کند؟

آیپد مینی 2 از یک صفحه نمایش 7.9 اینچی جمع و جور با رزولوشن 2048 در 1536 استفاده می‌کند. علاوه بر این، آیپد مینی 2 به یک پردازنده قدرتمند A8 نیز مجهز شده و تقریبا عملکردی نزدیک به نسل اول آیپد ایر دارد. متاسفانه این آیپد از سنسور اثر انگشت تاچ آیدی بهره نمی‌برد و امکان انجام خرید با Apple Pay نیز وجود ندارد. پنل صفحه نمایش دستگاه نیز برخلاف سایر مدل‌های موجود، به شیشه متصل نیست و برای همین، یک فضا میان صفحه و شیشه دستگاه وجود دارد که کیفیت و روشنایی را کاهش می‌دهد. نداشتن آپشن حافظه 128 گیگابایت و رنگ طلایی و عدم پشتیبانی از تقسیم دو صفحه از سایر معایب این دستگاه است. درکل اگر شما به دنبال خرید یک آیپد با کمترین قیمت ممکن هستید، آیپد مینی 2 برای شماست.

چه کسی باید آیپد مینی 4 را خریداری کند؟

آیپد مینی 4 تقریبا یک نسخه کوچک شده از آیپد ایر 2 است که همچنان محصولی کاربردی و قدرتمند است. صفحه نمایش 7.9 اینچی با رزولوشن 2048 در 1536، پردازنده A8 و دو گیگابایت حافظه رم با قیمت 399 دلار از ویژگی‌های آیپد مینی 4 است. این سبک ترین آیپد ساخته شده توسط اپل است و اگر درکل به دنبال محصولی جمع و جور با قدرت زیاد، پشتیبانی از تقسیم دو صفحه و آپشن حافظه 128 گیگابایتی هستید، آیپد مینی 4 برای شماست.

چه کسی باید آیپد ایر 2 را خریداری کند؟

آیپد ایر 2 در حقیقت مدل بزرگ شده آیپد مینی 4 است که از صفحه نمایشی 9.7 اینچی و پردازنده قدرتمندتر A8X استفاده می‌کند. مسلما این دیگر جدیدترین، سریع ترین و بهترین آیپد بازار نیست، چراکه این لقب به آیپد‌ پرو‌های اپل رسیده است. اما درکل اگر اتصال کیبورد هوشمند یا پشتیبانی از قلم اپل برایتان اهمیتی ندارد و به دنبال یک محصول همچنان فوق العاده قدرتمند با وِیژگی تقسیم دو صفحه، آپشن حافظه 128 گیگابایت و وزن مناسب هستید، آیپد ایر 2 بهترین گزینه برای شماست.

چه کسی باید آیپد پرو 9.7 را خریداری کند ؟

آیپد پرو 9.7 اینچی در واقع تمام مزایای مدل‌های قبلی خود را جمع کرده و حتی آن‌ها را وارد مرحله جدیدی کرده است. پردازنده سریع تر و قدرتمندتر، پشتیبانی از قلم اپل و کیبورد هوشمند و داشتن بهترین صفحه نمایش در میان همه آیپد‌ها، ویژگی‌های کلیدی آیپد پرو 9.7 است. اگر شما به دنبال بهترین آیپد با حمل راحت هستید، آیپد پرو 9.7 برای شماست.

چه کسی باید آیپد پرو 12.9 را خریداری کند؟

آیپد پرو 12.9 اینچی درواقع مفهوم آیپد‌ها را وارد مرحله جدیدی کرده است. با داشتن صفحه نمایشی به اندازه صفحه نمایش یک مک بوک، شما می‌توانید به راحتی از برنامه‌های خود به صورت کامل استفاده کنید و حتی با ابعاد کامل کنار هم اجرا کنید. پشتیبانی از کیبورد هوشمند و قلم اپل را نیز از یاد نبرید. درکل اگر به دنبال یک آیپد فوق العاده قوی و با ابعادی بزرگ برای انجام وظایف سنگین در محل کار هستید، آیپد پرو 12.9 بهترین گزینه برای شماست.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373