لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

10 موردی که باید بعد از خرید مک بوک رعایت کنید

10 موردی که باید بعد از خرید مک بوک رعایت کنید

قبل از استفاده از مک بوک ، این موارد رعایت کنید :

پس بالاخره شما هم به اکوسیستم اپل وارد شده‌اید، تبریک می‌گوییم! سیستم عامل macOS یکی از پایدارترین و بهترین سیستم‌ عامل‌های موجود برای کامپیوترها و رایانه‌های شخصی است که فقط در محصولات اپل می‌توان یافت. حال در ادامه می‌خواهیم به شما 10 مورد را قبل از استفاده از مک را به شما آموزش دهیم.

1.  برنامه بکاپ را آماده سازی کنید :

 
time-machine-hero.jpg
 
حتی اگر اطلاعات زیادی را در سرویس ابری iCloud خود ذخیره کرده باشید، بهتر است که از اطلاعات خود در مک، بکاپ بگیرید. بهترین راه برای تهیه یک بکاپ از اطلاعاتتان، سرویس Time Machine در سیستم عامل macOS است.
 
 

2.  وارد حساب iCloud خود شوید :

 
pages-icloud-mac-hero.jpg
 
یکی از بهترین مزایای مهاجرت به اکوسیستم اپل، همگان سازی اطلاعات شما به صورت گسترده در iCloud است. به کمک این سرویس، می‌توانید به راحتی از هر مکانی به تصاویر، ویدئوها و فایل‌هایتان دسترسی داشته باشید. برای همین، پیشنهاد می‌کنیم که پس از راه اندازی مک جدید خود، حتما وارد حساب iCloud خود شوید.
 
 

3.  حساب iTunes را راه اندازی کنید :

 
iTunes-Mac-Hero.jpg
 
یکی دیگر از برنامه‌هایی که بر روی مک جدید شما نصب شده است، برنامه iTunes است. درحقیقت، iTunes برنامه‌ای است که تمام کتاب‌ها، برنامه‌ها، فیلم‌ها و ویدئوها و سایر محتوا را در بر می‌گیرد. از آنجایی که محتوا برای هر دستگاهی ضروری است، حتما این حساب را نیز راه اندازی کنید.
 
 

4.  ایمیل و تقویم را نتظیم کنید :

 
Calendar-apps-Mac-hero.jpg
 
 
درست است که تعداد زیادی از برنامه‌های عالی تقویم و ایمیل در اپ استور مک وجود دارند، اما در هر صورت باید ایمیل و تقویم پیش فرض مک را راه اندازی کنید. دلیل این موضوع این است که برخی برنامه‌ها نیازمند این اطلاعات برای راه اندازی هستند. پس در مرحله چهارم، این دو مورد را نیز تنظیم کنید.
 

5.  انتخاب حافظه‌های بهینه شده :

 
Optimized-Storage-Mac-hero.jpg
 
اپل، راه کار بسیار خوبی را ارائه داده است تا از پر شدن حافظه هارد شما جلوگیری شود. استفاده از اپشن‌های موجود در سرویس ابری iCloud و تمیز کردن اطلاعات روی دستگاه شما، می‌تواند حافظه هارد شما را خالی تر نگه دارد.
 
 

6.  تنظیم دانلود‌های خودکار :

 
macbook-pro-clear-hero.jpg
 
اپل معمولا هرساله، سیستم عامل macOS را با ویژگی‌های بسیار عالی و کاربردی بروزرسانی می‌کند. عده زیادی از توسعه دهندگان نیز می‌خواهند که با برنامه اپل پیش بروند تا اپلیکیشن‌هایی بروز را ارائه دهند. برای همین، می‌توانید گزینه دانلود‌های خودکار را تنظیم کنید تا با انتشار سریع ترین بروزرسانی، آن را دانلود کنید.
 

7.  مک را به پرینتر متصل کنید :

 
airprint-printer-epson-artisan-730.jpg
کیبورد، موس، ترک ‌پد و غیره، همگی از لوازم جانبی مهمی هستند که احتمالا از آن‌ها استفاده خواهید کرد. یکی دیگر از اقدامات مهم، فراهم کردن اتصال به پرینتر است. حتی اگر پرینتری ندارید، پیشنهاد می‌کنیم که در هر صورت مک را برای اتصال به پرینترها آماده کنید.
 

8.  بازی و برنامه‌های مورد نظر را دانلود کنید :

 
Mac-App-Store-Mac-hero.jpg
 
همانقدر که تمامی این مراحل مهم بودند، نصب برنامه‌ها و بازی‌ها نیز بر روی مک واقعا مهم هستند، چراکه این‌ برنامه‌ها هستند که توان شما را در کارهای روزمره افزایش می‌دهند. برای همین، حساب اپل آیدی را تنظیم کنید و به اپ استور بروید تا بتوانید برنامه‌های مورد نظر خود را دانلود کنید. 
 

9.  حساب‌های شبکه اجتماعی را تنظیم کنید :

 
twitter-mac-hero.jpg
 
خوشبختانه، در سیستم عامل macOS می‌توانید بدون نیاز به برنامه‌ای جداگانه، به شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر متصل شوید. همچنین سیری می‌تواند اطلاعات لازم در این حساب‌ها را دربر بگیرد و شما را آگاه کند.
 

10.  با Spotlight آشنا شوید :

 
how-to-spotlight.jpg
 
این برنامه، در حقیقت دروازه‌ای است به تمام اطلاعاتی که در جستجوی آن هستید. برای اجرای Spotlight، باید بر روی آیکن جستجو در قسمت بالا و سمت راست صفحه کلیک کنید تا این ویژگی اجرا شود. سپس می‌توانید با نوشتن عبارت مورد نظر خود، در میان تمامی فایل‌ها، ایمیل‌ها و سایر اطلاعات جستجو کنید. اگر این برایتان کم است، باید بگوییم که Spotlight می‌تواند در تمامی سیستم کامپیوتر شما و حتی در اینترنت به جستجوی اطلاعات بپردازد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373