لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

مقایسه تخصصی مک بوک ایر ۱۳ اینچ ۲۰۱۵ با مک بوک جدید و ۱۳ اینچ ۲۰۱۶

مقایسه تخصصی مک بوک ایر ۱۳ اینچ ۲۰۱۵ با مک بوک جدید و ۱۳ اینچ ۲۰۱۶

مقایسه مک بوک ایر و مک بوک ۱۳ اینچ :

مک بوک ایر یکی از لپتاپ‌های مناسب اپل برای آن دسته از کاربرانی است که به دنبال محصولی فوق العاده سبک و مناسب برای انجام کارهای روزمره شان هستند. برخلاف سری پرو، مک بوک ایر از قیمتی مناسب بهره می‌برد؛ اما درطی مراسم آبان ماه اپل، این شرکت رسما اعلام کرد که مک بوک ایر جدیدی در کار نخواهد بود و کاربران می‌توانند از مک بوک پروی 13 اینچی استفاده کنند. در ادامه به مقایسه این دو دستگاه خواهیم پرداخت.

مک بوک ۱۳ اینچ ۲۰۱۶ :

مک بوک پرو 13 اینچی که درباره اش صحبت می‌کنیم، فاقد سنسور اثر انگشت تاچ آیدی و تاچ بار جدید سایر مک بوک‌ها است، اما این لزوما مورد بدی به نظر نمی‌آید؛ پس این مدل با مدل گران تر اشتباه نگیرید.
مدل پایه مک بوک پرو 13 اینچی حدود یک سوم قیمت بالاتری نسبت به مدل پایه مک بوک ایر دارد و برای سایر مدل‌ها، این تفاوت قیمت به 200 دلار خواهد رسید. پس در ازای پرداخت این مبلغ بیشتر، چه چیزهایی نصیب کاربرانی می‌شود که به دنبال مک بوک ایر جدیدی بوده اند؟

مقایسه حجم مک بوک ها :

 
– مک بوک پرو 13 اینچ در حقیقت به صورت کلی، حجم کمتری نسبت به مک بوک ایر دارد و این درحالیست که هردوی این دستگاه‌ها، صفحه نمایشی 13 اینچی دارند.

مقایسه وزن و ضخامت مک بوک ها :

– مک بوک پرو وزنی هم اندازه مک بوک ایر داشته و حتی به صورت کلی از آن باریک تر است. البته در مک بوک ایر، ضخامت ابتدا و انتهای دستگاه باهم تفاوت داشته ولی در مک بوک پرو، این میزان یکسان است. پس می‌توان گفت که مک بوک پرو 13 در برخی قسمت‌ها از مک بوک ایر باریک تر است و برخی قسمت‌ها خیر.

مقایسه پورت های مک بوک ها :

 
– بعد از ظاهر و ابعاد، نوبت به پورت‌ها می‌رسد. اپل در مک بوک پروی 13 اینچی، تنها دو پورت Thunderbolt با فناوری USB-C و یک جک 3.5 میلی متری هدفون قرار داده است؛ البته کاربران می‌تواند هر نوع رابطی را به این دو پورت وصل کرده تا از نهایت قدرت این دو بهره مند شوند، اما در کل این جاییست که مک بوک ایر می‌درخشد. مک بوک ایر از پورت شارژ استاندارد مک‌های اپل بهره می‌برد و در کنار آن، به یک جک 3.5 میلی متری هدفون، کارت خوان، دو پورت USB 3 و یک پورت Thunderbolt مجهز شده است.

مقایسه صفحه نمایش مک بوک ها :

 
– درست است که در بحث پورت‌ها، مک بوک ایر عملکرد بهتری دارد، اما در بخش صفحه نمایش، ورق به سوی مک بوک پرو 13 اینچی برمی‌گردد. مک بوک ایر صفحه نمایشی 13 اینچی دارد، اما از نظر کنتراست، روشنایی، دقت رنگ‌ها و زاویه دید و حتی رزولوشن، این مک بوک پرو 13 اینچی است که واقعا بهتر عمل می‌کند؛ با روشنایی 500 نیت و بهبودهای اعمال شده بر روی این صفحه در زمینه دقت رنگ و کنتراست، می‌توان گفت که مک بوک پرو 13 یکی از بهترین صفحه‌ نمایش‌های موجود در یک لپتاپ را دارد، چیزی که نمی‌توان برای مک بوک ایر 13 بیان کرد.

مقایسه پردازنده مک بوک ها :

– به کمک پردازنده‌های جدید، قدرت پردازشی مک بوک پرو 13 در آزمایش‌های تک هسته ای و چند هسته‌ای نسبت به مک بوک ایر بیشتر شده که این دستگاه را برای انجام کارها به محصول ایده‌آل تری تبدیل می‌کند. قدرت گرافیکی دستگاه نسبت به مک بوک ایر حدود 60 درصد بیشتر بوده و همه این‌ها در حالیست که با انجام وظایف سنگین، مک بوک پرو 13 خنک تر از مک بوک ایر عمل می‌کند. در اینجا بد نیست یادآوری کنیم که به لطف پورت USB-C، کاربران می‌توانند به راحتی یک پاوربانک را به مک بوک پرو 13 خود وصل کنند تا در سفرهای دراز مدت به مشکل برنخورند.

مقایسه کیبورد مک بوک ها :

– کیبورد مک بوک پرو از مکانیزم پروانه‌ای نسخه دو بهره می‌‎برد که شاید درابتدا کمی کار با آن سخت باشد ولی با عادت کردن به آن، متوجه خواهید شد که این کیبورد واقعا عالی است. نور پس زمینه کیبورد همچنان در مک بوک پرو 13 وجود داشته و روشنایی بیشتر از حد از آن خارج نمی‌شود.

مقایسه تاچ پد مک بوک ها :

 
– تاچ پد مک بوک پرو 13 حدودا 2 برابر تاچ پدی است که در مک بوک ایر استفاده شده است و در ضمن فراموش نکنید که تاچ پد مک بوک پرو 13 از فناوری فورس تاچ با موتورهای لرزشی ویژه برخوردار است که کارایی و تجربه کاربری مثبت را افزایش می‌کند.

مقایسه اسپیکر مک بوک ها :

 
– با وجود ابعاد کوچک تر، بلندگوهای بکار رفته در مک بوک پرو یک ارتقای بزرگ نسبت به بلندگوهای مک بوک ایر به شمار می‌رود؛ درحقیقت این بهترین بلندگو در یک لپتاپ 13 اینچی است. در کل باید بگوییم که اگر با حمل چند آداپتور برای استفاده از پورت USB-C مشکل خاصی ندارید، مک بوک پرو 13 اینچی تقریبا در همه موارد از مک بوک ایر بهتر عمل می‌کند و می‌تواند به بهترین گزینه برای کاربرانی تبدیل شود که به دنبال لپتاپی سبک و قابل حمل هستند.
 
{media id=1001,layout=blog}

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373