لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آیا میتوان آیپد را جایگزین کامپیوتر کرد ؟

آیا میتوان آیپد را جایگزین کامپیوتر کرد ؟

معرفی آیپد : 

از زمانی که استیو جابز، اولین آیپد را در کنفرانس سپتامبر ۲۰۱۰ به دنیا معرفی کرد، همه کاربران آیپد را “کامپیوتر‌های نسل بعدی” فرا می‌خواندند. این محصولات از لپتاپ‌ها واقعا سبکتر و قابل حملتر بودند و صفحه بزرگ و اکوسیستم رو به رشد آن باعث می‌شد که مردم چنین تصوری را داشته باشند. حال حدود 6 سال از عرضه اولین آیپد می‌گذرد و اپل می‌خواهد آیپدهای جدیدش را به عنوان جایگزین لپتاپ شما معرفی کند، اما آیا واقعا آیپد می‌تواند جایگزین یک لپتاپ باشد؟ در ادامه با Apple NIC  همراه شوید.  
 
آیا میتوان آیپد را جایگزین کامپیوتر کرد ؟
 
همانطور که گفتیم، آیپدها در ابتدای عرضه به گونه‌ای بودند که گویی این محصولات از آینده آمده اند و قرار است به گجت‌هایی فوق العاده پر استفاده همانند کامپیوترها تبدیل شوند؛ اما حالا به سال 2016 رسیده ایم و می‌خواهیم بدانیم که آیا این موضوع همچنان صادق است؟
می‌دانید که فروش تبلت‌ها درطی دو سال اخیر نسبت به گذشته به شدت کاهش داشته است و این موضوع می‌تواند نشانگر این باشد که تبلت‌ها کاملا نتوانسته‌اند تصور مردم را به واقعیت نزدیک کنند .  

بررسی سخت افزار آیپد :

یکی از مواردی که باعث محبوبیت و افزایش کارایی کامپیوترها و لپتاپ‌ها در میان کاربران می‌شود، قدرت پردازشی بالای این دستگاه‌ها است .
اولین آیپد‌هایی که در بازار عرضه شدند شاید توان رقابت با چنین دستگاه‌هایی را نداشتند اما با گذشت زمان، این فاصله میان تبلت‌ها و کامپیوترها از لحاظ قدرت پردازشی کمرنگ تر شده است و حالا می‌توان از آیپدها به عنوان محصولاتی واقعا قدرتمند یاد کرد. خب، پس این یعنی که تبلت‌ها می‌توانند جایگزین لپتاپ‌ها باشند؟ خب، کاملا نه؛ درحقیقت از نظرما، سخت افزار به تنهایی نمی‌تواند در این میدان رقابت پیروز شود، بلکه نرم افزار نیز نقش فوق العاده مهمی دارد.
 
آیا میتوان آیپد را جایگزین کامپیوتر کرد ؟
 

بررسی سیستم عامل :

اپل در زمینه نرم افزار شهرت فراوانی دارد و نباید چندان نگران بود، اما همچنان مواردی وجود دارد که باید به آن‌ها اشاره داشته باشیم.  
اجازه دهید که ابتدا با سیستم عامل شروع کنیم. سیستم عامل آیپد مسلما iOS است که در طی سال‌های اخیر بر روی آیپد‌ها رشد بسیار زیادی را داشته است. برخی گله می‌کنند که چرا اپل، یک نسخه لمسی از سیستم عامل مک را برای آیپد عرضه نمی‌کند؟
از نظر ما و البته کارشناس سخت افزاری شرکت اپل ، این شرکت توانایی انجام این کار را به راحتی دارد (  ثبت پتنت هایی که اخبارش پیش تر در سایت منتشر شده بود ) ، اما یادتان باشد که اپل محصولاتی با سیستم عامل مک هم دارد و اگر این شرکت، آیپدی با سیستم عامل مک عرضه کند، باید تمام برنامه‌های این سیستم عامل را برای صفحه‌های لمسی نیز بهینه کند که عملا کاری بیهوده و طاقت فرسا به شمار می‌رود . همچنین باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر مک بوک بخواهد لمسی شود باید حتما یک سری از استانداردهای ویژه خود را کنار بگذارید که اگر اینکار را انجام دهد ، باید کیفیت تصاویر و همچنین قطعات را کاهش دهد . 
پس در اینجا فهمیدیم که چرا استفاده از مک برای آیپد نمی‌تواند حرکت درستی باشد. 
 
آیا میتوان آیپد را جایگزین کامپیوتر کرد ؟
 

بررسی نرم افزار :

حال برسیم به سراغ مورد مهم بعدی که چیزی نیست به جز برنامه‌های کاربردی . همه کاربران در کامپیوتر و لپتاپ‌های خود از برنامه‌های کاربردی متنوعی استفاده می‌کنند که قدرت واقعا زیادی را در اختیارشان قرار می‌دهد. iOS در این زمینه بهترین نیست، چراکه هنوز برنامه‌هایی هستند که مورد نیاز کاربران بوده اما در این سیستم عامل همچنان وجود ندارند یا به صورتی محدود شده هستند.
خوشبختانه اپل با معرفی آیپد پرو، می‌خواهد این رویه را تغییر دهد. این شرکت درحال حاضر برنامه‌های Office مایکروسافت را در اختیار کاربران گذاشته و در کنار آن نیز برنامه‌های iWork خود را دارد. این برنامه‎‌ها برای افرادی که همیشه درحال تایپ و نوشتن هستند بسیار مناسب است. فوتوشاپ یکی از برنامه‌هایی است که حداقل من به شدت به آن نیاز دارم و پیش از این، هیچ برنامه‌ کاملی نبود که بتواند امکاناتی همانند فوتوشاپ کامل بر روی کامپیورها را در اختیارم قرار دهد، اما خوشبختانه، ادوبی درحال توسعه برنامه‌های متنوعی است که می‌تواند ما را به هدفمان نزدیک تر کند.
نکته مهمتر این است که به نظر می‌رسد این برنامه‌های جدید ادوبی خروجی یکسانی با کامپیوترها و لپتاپ‌ها در اختیارمان قرار می‌دهند که خود مزیتی مهم است. برنامه‌های طراحی برای طراحان در App Store به وفور پیدا می‌شود و کاربران مشکلی نخواهند داشت. البته همچنان برنامه‌هایی وجود دارند که عملکردی که انتظار داریم را در اختیارمان قرار نمی‌دهند که می‌توان برای مثال به برنامه اتوکد اشاره داشت. اپل درحال حاضر، مدیریت دو سیستم عامل یعنی iOS و macOS را برعهده دارد و برای همین باید تناسبی بین دو ایجاد کند که به یکدیگر لطمه‌ای وارد نکنند.
و اما آخرین نکته در مورد نرم افزارهای iOS این است که تعداد این اپلیکیشن ها در اپ استور حدود 2.000.000 نرم افزار میباشد که از این تعداد حدودا ۳۰درصد آن ها رایگان میباشد . این تعداد وحشتناک واقعا وسوسه انگیز است . البته امنیت بالای این تعداد نرم افزار و اینکه خیالتان از بابت هنگ و همچنین ویروس راحت میباشد ، خود مزیت فوق العاده ای است .
 
آیا میتوان آیپد را جایگزین کامپیوتر کرد ؟
 

جمع بندی انتهایی : 

پس دیدیم که اپل با آیپد‌های جدید خود از لحاظ سخت افزار مشکلی ندارد و نرم افزار آن درحال پیشرفت است. اما هنوز کارمان با آیپد تمام نشده است. آیپد عملا یک تبلت است و نداشتن یک کیبورد کامل می‌‌تواند حسی عجیب را به کاربران منتقل کند که شاید مورد تایید هر کاربری نباشد. کیبوردهای متنوعی برای آیپدهای اپل عرضه شده است اما بازهم ترکیب صفحه لمسی با کیبورد فیزیکی چندان جالب به نظر نمی‌رسد اما بازهم تاکید کنیم که این یک موضوع سلیقه‌ای است. درنهایت می‌رسیم به بخش آخر؛ تا به اینجای کار، تقریبا همه چیز درباره آیپدها را گفتیم و متوجه شدیم که می‌تواند جایگزین نسبتا مناسبی برای کامپیوترها باشد، اما هنوز برخی نکات ریز وجود دارد. 
بالاترین کانفینگ آیپد تنها 256 گیگابایت حافظه دارد و قیمت آن به همراه یک کیبورد و قلم نیز واقعا قابل توجه است. شاید دلیل جذب کاربران به محصولات سرفیس، سیستم عامل بازتر و قیمتی نسبتا یکسان باشد اما یادمان نرود که ویندوز مشکلات خود را دارد و سرفیس به نوعی یک لپتاپ لمسی است تا یک تبلت. شاید نکته بعدی که بتوان به آن اشاره کرد عدم تطبیق دادن فلش مموری با آیپد میباشد . جدیدا دستگاهی به نام iFlash Drive وارد بازار شده است که این ضعف را به صورت کامل پوشش میدهد و دیگر از این بابت هم نباید نگران بود .
پس بیایید جمع بندی کنیم؛ آیپدها درحال رشد هستند، اما موانعی همانند قیمت، پورت های محدود تر، عدم ارتباط کیبورد با صفحه لمسی، برنامه‌های کاربردی و درعین حال حفظ تناسب فعلی با مک نیز وجود دارد که کار را برای اپل سخت می‌کند.  درکل می‌توان گفت که این موضوع به شما بستگی دارد؛ اگر به صورت کلی توضیح دهیم، آیپد می‌تواند به یک کامپیوتر تبدیل شود، اما کاربران باید نیازهای خود را بسنجند تا بتوانند با این دستگاه کنار بیایند. اگر فقط به دنبال استفاده از محتوای مولتی مدیا، انجام کارهای عادی روزمره و حتی امور مربوط به طراحی در قالب یک دستگاه باریک و قابل حمل هستید و با قیمت آن مشکلی ندارید، آیپد می‌تواند به یک کامپیوتر برای شما تبدیل شود.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420