لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

مقایسه تخصصی دوربین آیفون 7 و آیفون 7 پلاس | نمونه عکس های آیفون 7 و آیفون 7 پلاس را ببینید

مقایسه تخصصی دوربین آیفون 7 و آیفون 7 پلاس | نمونه عکس های آیفون 7 و آیفون 7 پلاس را ببینید

زوم اپتیکال آیفون 7 پلاس در برابر زوم دیجیتال آیفون 7 : چرا زوم اپتیکال همیشه بهتر از زوم دیجیتال است ؟

بی شک آیفون 7 پلاس هیولایی جذاب در محصولات اپل است که البته اولین مبارز دو دوربینی در تولیدات این شرکت نیز هست . یکی از دوربین ها یک دوربین معمولی با زاویه باز است و دوربین دوم تلفوتو است . برخلاف سایر تلفن های هوشمند که از دوربین دوم فقط برای دریافت اطلاعاتی دقیق تر و جزئیاتی بیشتر و مات کردن پس زمینه استفاده میکنند ، آیفون علاوه بر این ها از این دوربین برای زوم دوبرابر نیز استفاده میکند. ضمن این که دوربین دوم تلفوتو با دیافراگم  f/2.8 و f/1.8  دریافت نور کمتری نیز دارد.
بسیار خوب ، بر این اساس لااقل بر روی کاغذ این دوربین از دوربین iSight معمولی گوشی قوی تر است. اما آیا واقعا این دوربین در لزومی در کارهای روزمره دارد! خوب ، از آنجا که در این مورد بسیار کنجکاو و ناآگاه بودیم ، پس برای درک آن تلاش کردیم ابتدا بفهمیم کدام دوربین در حالت زوم از کیفیت بهتری برخوردار است، هرچند که تقریبا جواب پیشاپیش تقریبا برای ما آشکار بود. اتفاقات پیاپی باعث شد تا در انتها علاقه ما به این دوربین بسیار زیاد شود.
خوب، چه کردیم ؟
اگر قرار باشد به صورت خلاصه توضیح دهم ، دو آیفون 7 و 7پلاس برداشته و گشتی زدیم. در گشت و گذار خود با هر دو گوشی چندین عکس گرفتیم. در همه تصاویر از زوم استفاده شده، برای آیفون 7 از زوم دو برابر دیجیتال و در آیفون 7 پلاس از زوم 2 برابر اپتیکال بهره بردیم. این کار فرصت مقایسه این دو دوربین را در کیفیت عمومی تصاویر و ثبت جزییات در شرایطی ثابت نوری و یک سناریو ممکن میکند.
در تصاویر زیر ، تصویر سمت راست ، میتوانید نمونه ای از عکاسی با زوم دو برابر را مشاهده کنید. یک برش 100% کمک میکند تا به راحتی تشخیص دهید کدام دوربین بازده بهتری در هر صحنه داشته است .
بسیارخوب، آماده باشید ، وقت مقایسه است.
صحنه 1: خانه محقر
 
در اولین سناریو ، تصمیم گرفتیم تا آیفون 7 را در برابر 7 پلاس در صحنه ای با نور نسبتا مناسب قرار دهیم، که نمایی از یک خانه زیبا و دلربا محلی بود. البته هر دو تصویر بسیار به هم نزدیک و شبیه هستند، زوم کردن به وضوح نشان میدهد که آیفون 7 پلاس کار را در حفظ جزئیات بسیار بهتر انجام داده و جزئیات دیوارهای چوبی خانه به خوبی شاخ و برگ سمت چپ تصویر واضح و مشهود است.
مقایسه زوم شده عکس ها :
صحنه 2 : رودخانه محلی
پیش میرویم، با خانواده ای از غازهای شاد بر روی رودخانه تلو میخوریم . گوشی ها بیرون ، آماده ، به جای خود، حرکت … و آیفون 7 بار دیگر برتری زوم اپتیکال را اثبات میکند  . با زوم کردن بر روی شاخ و برگهای کرانه سمت راست این تصویر ، هرچند که وضوح مسیل در تصویر آیفون 7 با جزئیات دیده میشود ولی نمیتواند به دقت و وضوح لنز تلفوتو آیفون 7 پلاس دست پیدا کند. ضمن اینکه ، بوته ها و برگ ها روی آب مثل نقاشی های رنگ روغن هستند و کلا نمایی بهتر دارند .
مقایسه زوم شده عکس ها :
صحنه 3: آسایش در پاسیو
هیچ چیز بهتر از استراحت پس از یک پیاده روی طولانی نیست. در هر حال قبل از اینکه تسلیم گوشی های هوشمندمان شویم و چرت بزنیم ، نمیتوان در برابر وسوسه عکاسی از این پاسیو آرام مقاومت کرد. بازهم در یک بررسی دقیق معلوم میشود که زوم اپتیکال آیفون 7 پلاس به این راحتی شکست نخواهد خورد. زوم کردن بر روی تصاویر برگها و علفها در  آیفون 7 تصاویر را مات و مبهم میکند که اصلا خوب نیست. در عین حال آیفون 7 پلاس تصاویر واضحتر و شفافتر را ثبت میکند.
مقایسه زوم شده عکس ها :
صحنه 4 : خانه برون شهری
تصویر این خانه میتواند آه حسرت کل فامیل را در بیاورد. ما هم نتوانستیم به سادگی از کنار آن عبور کنیم. به هیچ وجه !!! با الهام از این معماری ، ما هم سریع چند تصویر جهت بررسی های بعدی برداشتیم. با حقیقت روبرو شوید، آیفون 7 پلاس بار دیگر کار را در ثبت جزئیات و ارایه تصاویر واضح تر بسیار بهتر انجام داد. ببینید که چقدر جرئیات بیشتری را میتوانید در تصویر دکورهای هلووین روی ایوان، گلهای روی پشته و نهایتا در شاخ و برگ پس زمینه  را  تشخیص دهید.
مقایسه زوم شده عکس ها :
صحنه 5: برج ویکتوریایی
وقتی به این قطعه مجلل معماری رسیدیم ، خورشید داشت کم کم در افق پایین میرفت . این بار ، در هر حال ، پیشتازی آیفون 7 پلاس چندان مشهود نیست. البته ، جزییات بیشتر دیده میشود اما آیفون 7 خیلی از این کیفیت عقب نیست.
مقایسه زوم شده عکس ها :
صحنه 6: نانوایی در شب
تا ما به نانوایی محلی رسیدیم آفتاب کاملا غروب کرده بود. با توجه به مقدار نوری که در این صحنه وجود دارد، آیفون 7 پلاس به دوربین f/1.8 خود رجوع میکند ، که اجازه ورود نور بیشتری را به حسگر میدهد. اگر از لنز تلفوتو  f/2.8 استفاده کند تصویر نهایی باید بسیار کم نور و نا مناسب باشد. به نظر میرسد در یک چنین سناریو کم نوری شما نتوانید از زوم اپتیکال دستگاه استفاده کنید و هر دو دستگاه از لنز های بازتر خود استفاده کنند. از این رو تصاویر ثبت شده با آیفون 7 و 7 پلاس بسیار به هم شبیه است که میتوانید در برشهای زیر مشاهده کنید.
مقایسه زوم شده عکس ها :
صحنه 7: در کتابخانه
چه راهی بهتر از خواندن یک کتاب قطور قدیمی برای خوابیدن است ؟ پس ما بعد از نانوایی به کتاخانه رفتیم، جایی که نورهای مصنوعی دلیلی دیگر برای ثبت تصاویر و آزموندن این دو آیفون را ایجاد میکند. هرچند که میشد از قبل نتیجه را حدس زد ، اما در این سناریو آیفون 7 پلاس بار دیگر تصمیم گرفت تا از دوربین بازتر خود استفاده کند و نور برای استفاده از دوربین تلفوتو و جادوی اپتیکالش کم بود.
مقایسه زوم شده عکس ها :
جمع بندی: جای تعجب نیست که دوربین با توان زوم اپتیکال همیشه در برابر سایر دوربینها موفق ظاهر میشود. استفاده از ایفون بزرگتر و قویترین آیفون موجود در لحظه جزییات بیشتری ، تصاویر واضحتر، و کلا تصاویری بهتر را حتی در حالت زوم حاصل میکند . در برخی از سناریو ها که ایفون 7 پلاس نمیتواند از دوربین تلفوتو خود استفاده ، نتیجه حاصله بسیار به آیفون 7 شباهت دارد، که البته قابل پیشبینی است و جای تعجب ندارد.
نتیجه گیری اخلاقی ؟ دوربین دوم ایفون 7 پلاس یک افزونه غلط انداز و اضافه بر روی آیفون 7 پلاس نیست، بلکه بسیار بیشتر از این است ، این افزونه سیستمی کارآمد که عکاسی را بر روی دیوایسهای هوشمند بسیار قدرتمند میکند . صبر کردن و دیدن ارتقاء این افزونه بر روی آیفون دراینده بسیار مورد انتظار کاربران است زیرا ما آیفون های بیشتری ، مجهز به این دوربین عالی را از اپل توقع داریم.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373