لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آیا مک بوک شما به آنتی ویروس احتیاج دارد ؟ | کارشناسان امنیتی bitdefender پاسخ میدهند

آیا مک بوک شما به آنتی ویروس احتیاج دارد ؟ | کارشناسان امنیتی bitdefender پاسخ میدهند

آینده جرایم سایبری : باج افزار های مک :

این تصور غلط که سیستم عامل مکینتاش بر خلاف ویندوز به ویروس آلوده نمیشود ، راه را برای باجگیرهای اینترنتی و برای نفوذ به سیستم کاربران مکینتاش هموار میکند .
هرچند اکنون مدتی است که باج افزارهای ویندوزی کمتر دیده میشوند . یک تحقیق نشان میدهد سیستم عامل مک نسبت به این دست تهاجم ها و جرایم مصونیت ندارند . از عدم مصونیت تا آلودگی جامع .
بر اساس تحقیقات انجام گرفته توسط سالما ماکویز این تصور که کاربران مک از باج افزارها در امان هستند تنها یک خیال است . هرچند فعالیت باج افزار ها فعلا کم شده اما این تحقیقات نشان میدهد این نوع حملات میتواند ضررهای کلانی را به کاربران مک وارد کند .
این تحقیق که از جون تا مارچ ۲۰۱۶ انجام شد ، نشان میدهد نویسنگان کدهای باج افزار برای نفوذ به سیستم عامل مک کاملا مجهز و مسلح شده اند . با استفاده از یک تورنت دستکاری شده میتوان با سرقت گواهی های توسعه دهنگان ، سیستمهای مراقبی اپل را دور زد و کاربر اپل که از این تورنت استفاده میکند را مورد سو استفاده قرار داد .
تا این لحظه میتوان تنها در یک آخر هفته ۶۰۰۰ کابر مک را الوده ساخت . Dubbed KeRanger یکی از باج افزارهای مک است که لینوکس را هم میتواند درگیر سازد . این باج افزار در اواخر سال ۲۰۱۵ کاربران لینوکس را مورد حمله قرار داده بود. حجم مالی جرایم اینترنتی هرچند این اولین بار نیست که مک درگیر بد افزار میشود، اما استفاده از باج افزارهای ویندوزی برای مجرمان اینترنتی ملیونها دلار درسال درآمد زایی دارد ، اما تنوع حمله به مکینتاش تنها در قسمتهایی است که قبلا بررسی نشده است.
اواخر ۲۰۱۵ ، باج افزار ها ۳۲۵ میلیون دلار خسارت به صدها هزار کامپیوتر وارد کرده اند .
یک باج افزار که تا ابتدای سال ۲۰۱۵ کاربرانی را هدف قرار میداد نیمی از این آمار را در اختیار دارد ، این کد دسترسی کاربران را به اطلاعاتشان مسدود می کرد و کاربر باید جهت دریافت مجدد دسترسی به اطلاعات خود مبلغی را به مهاجم پرداخت میکرد .
اکثر پرداختها برای بازیابی اطلاعات شخصی افراد بوده تا اطلاعات کاری .
اجتماع مجرمان بر این است تا با بازنگری و باز نویسی این باج افزار طیف جدید از کاربران مک را مورد حمله قرار دهند . صنعت خدمات بد افزاری ، کد نویسها را ترغیب میکند تا پس از آلوده کردن عده ای از کاربران دسترسی یا راهکار مقابله را به بالا ترین پیشنهاد بفروشند ، هم چنین این موضوع بدافزار سازان را ترغیب به تولید این تهدیدات میکند .
کل این جریان باعث افزایش این احتمال میشود که باج افزار نویسان نه تنها قابلیت های بیشتری را برای تهدیدات خود در نظر بگیرند بلکه راهکارهایی را جهت اعمال فشار بیشتری به قربانیان جهت پرداخت ایجاد نمایند.

چطور در امنیت باشیم ؟

هرچقدر دورزدن امنیت ویندوز راحت است، مجبور کردن سیستم های مراقبتی مک برای بارگذاری یک نرم افزار نامطمئن و پیداکردن راه نفوذ به مکینتاش دشوار است . باید در نظر داشت که KeRanger تنها ازطریق تونلهای نرم افزار های نامعتبر میتواند نفوذ کند ، پس کاربران میتوانند با دریافت نرم افزارها از منابع معتبر احتمال آلودگی خود را به این منافذ کاهش دهند . اپل با ایجاد اپ استور رسمی برای مکینتاش راه نفوز بدافزار ها را حتی الامکان محدود کرده. همچنین به تولید کنندگانی که نرم افزارها خود را در وب سایت شان ارایه میدهند توصیه میشود تا با افزایش امنیت وب سایت خود احتمال دستکاری نرم افزارهایشان را ناممکن سازند. البته کاربران مکینتاش میتوانند از آنتی ویروس های قدرتمند هم استفاده کنند تا خیالشان بابت همه چیز راحت باشد .
این مقاله توسط کارشناسان امنیتی bit defender تقدیم شما میشود

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373