لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

چرا محصولات اپل Made in China میباشد و Made in America ندارد ؟

چرا محصولات اپل Made in China میباشد و Made in America ندارد ؟
حتما برای شما هم این سوال زیاد پیش آمده است که مفهوم اطلاعاتی که اپل پشت محصولاتش درج میکند چیست و چرا محصولات اپل ( به غیر از مک پرو ) ساخت کشور آمریکا نمیباشد . تنها چیزی که از اپل در پشت محصولاتش میبینیم عنوان : ” designed by apple in california assembled in china ” میباشد . اما سوال اصلی اینجاست که چرا اپل محصولاتش را در کشور آمریکا تولید نمیکند و در نتیجه ، کیفیت محصولاتش را ارتقا نمیدهد . 
البته بسیاری از مردم کشور آمریکا نیز این انتقاد را به شرکت اپل داشته اند که چرا اپل کارخانه های خود را به این کشور منتقل نمیکند و علاوه بر بهتر کردن کیفیت ، کارآفرینی برای آمریکایی ها ندارد ؟ 
اپل تقریبا تمامی محصولاتش را در چین سر هم میکند . اما بسیاری از قطعات این محصولات ، از سایر کشورها تامین میشود . ۳ کشور ، چین ، ژاپن و تایوان از تولید کنندگان قطعات اولیه و اصلی آیفون و مک بوک میباشند و اگر اپل کارخانه های خود را به آمریکا منتقل کند ، بازهم بسیاری از قطعات اولیه را مجبور به تهیه از آسیای شرقی میباشد . ضمن اینکه بسیاری از این قطعات در خاک آمریکا پیدا نمیشود . برای مثال بوکسیت فقط در چین یافت میشود و این ماده در تولید بدنه آیفون آلومینیومی استفاده میشود . 
 
Apple1.jpg
 
بر اساس تحقیقات متخصصان داشنگاه MIT چنانچه اپل کارخانه های خود را به آمریکا منتقل کند ، قیمت تمام شده هر محصول ۱۰۰ دلار گرانتر خواهد شد . علاوه بر مالیاتی که اپل باید در قبال ساخت کارخانه به دولت آمریکا بپردازد ، نیروهای کار نیز در این کشور بسیار گران تر از کشورهای آسیایی میباشد . 
جالب است بدانید که در تولید آیفون تعداد ۷۳ عنصر دخالت دارند که میتوانید آن ها در عکس زیر ببینید . 
 
Apple2.jpg
 
در انتها باید بیان کنیم که با توجه به اتوماسیون اداری قدرتمندی که اپل در پیش گرفته است ، نباید زیاد انتظار اشتغال زایی را نیز داشته باشند . 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت