لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

تاریخچه رقابت اندروید و آی او اس

تاریخچه رقابت اندروید و آی او اس

همیشه بین دو پلتفرم معروف دنیا که با نام های آی او اس برای اپل و اندروید برای سایر گوشی های هوشمند ، رقابت سنگینی بوده است . “ مری میکر ” این رقابت را به روایت نمودار بیان کرده است .

از ویژگی های بارز گوشی‌های آیفون و محصولات شرکت اپل میتوان به پایدار بودن قیمت آن ها اشاره کرد . سال هاست که اپل بدون افزایش قیمت گوشی های هوشمندش و با میانگین تقریبی ۷۰۰ دلار برای هر گوشی ، محصولاتش را به بازار عرضه میکند . البته مشتریان اپلی هر ساله از ابداعات و ویژگی های جدید گوشی‌هایشان لذت میبرند و تقریبا این امری عادی شده است . سخت افزار و نرم افزار گوشی‌های اپل همیشه رو به جلو و در حال توسعه بوده است . از نکات جذابی که میتوان در مورد نرم افزار این گوشی ها بیان کرد ، ساپورت نرم افزاری برای مدت ۳ سال میباشد . یعنی اگر امسال گوشی هوشمند اپل را تهیه کنید ، تا سال ۲۰۱۹ از امکانات جذاب آی او اس بهره خواهید برد و سورپرایز خواهید شد .

قضیه در مورد گوشی های هوشمند اندروید به دلیل گستردگی برندها بسیار متفاوت است . بسیاری از گوشی های هوشمند اندرویدی هستند که فقط تا یکسال پشتیبانی نرم افزاری میشوند . قیمت گوشی های اندرویدی به صورت میانگین حدود ۲۳۰ دلار میباشد که میشود گفت یک سوم قیمت آیفون را دارا میباشند . ارزان بودن یک گوشی همیشه جز بهترین فاکتورها برای خرید یک محصول میباشد . بنابراین در این مورد قیمت که گوشی های اندرویدی یک سروگردن از گوشی‌های اپلی بالاتر هستند هیچ شکی نیست .

اما اپل با ارائه ایفون SE به فکر رقابت در قیمت نیز افتاده است و معادلات اندرویدی ها را بدجوری بهم ریخته است. میتوانید در شکل های زیر رقابت این دو پلتفرم را از سال ۲۰۰۷ تا سال ۲۰۱۶ ببینید . تا قبل از سال ۲۰۰۷ و ظهور آی او اس که بهمراه آیفون ۲ جی رخ داد ، بازار دست سایر رقبا از قبیل سیمبین بود که در حال حاضر خبری از آن ها نمیباشد .

 

 

 تاریخچه رقابت اندروید و آی او اس

 

 تاریخچه رقابت اندروید و آی او اس

 

جمع بندی که میتوان از نمودارهای بالا گرفت هم سطح بودن تقریبی ایفون و اندروید میباشد . اگر بخواهیم تمامی فاکتورهای استفاده از یک پلتفرم را که شامل : ۱. راحت بودن استفاده ۲. توسعه و برنامه نویسی ۳. میزان رضایت کاربران ۴. ساپورت نرم افزاری و بروزرسانی ۵. قیمت میباشد را مد لحاظ قرار دهیم ، این دو پلتفرم در یک سطح قرار خواهند گرفت .

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420