لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

تماشا کنید | آهنربا چه تاثیری بر روی آیفون خواهد گذاشت ؟

تماشا کنید | آهنربا چه تاثیری بر روی آیفون خواهد گذاشت ؟

پس از اختراع موبایل ، این بحث همیشه در جامعه مطرح بوده است که آیا گوشی موبایل و امواج آن بر روی کارت های بانکی و یا بالعکس ، آهن رباها بر روی گوشی های موبایل تاثیر منفی دارند ؟ یک مدتی بحث این موضوع هم پیش آمده بود که امواج گوشی‌های موبایل حتی روی زن باردار نیز منفی میباشد و میتواند عواقب خطرناکی داشته باشد . اما به راستی امواج گوشی موبایل چه تاثیری بر روی کارت های هوشمند دارند و یا آهن رباها میتوانند اثر منفی بر روی آیفون ها داشته باشند ؟

ابتدا تاثیر گوشی آیفون و امواج آن را بر روی کارت های بانکی مورد بررسی قرار میدهیم . 

اولین موردی که باید مورد بحث قرار بگیرد واحد اندازه گیری گاووس میباشد :

گاووس واحد اندازه گیری میدان مغناطیسی میباشد که به احترام ریاضی دان آلمانی با نام کارل فریدریش گاووس ، این نام بر روی واحد اندازه گیری میدان مغناطیسی نهاده شد .

کارت های اعتباری دارای یک نوار مغناطیسی میباشند که وظیفه ارسال اطلاعات را بر عهده دارند . برای اینکه این کارت ها و نوارهای مغناطیسی آن ها از کار بیافتد ، باید در معرض میدان مغناطیسی با امواج ۱۵۰۰ گاووس قرار بگیرند . این در حالی است که گوشی‌های آیفون در هنگام دریافت سیگنال فقط ۱.۲ تا ۱۰ میلی گاووس میدان مغناطیسی تولید میکنند . جالب است بدانید که دستگاه MRI میدان مغناطیسی در حدود 1500 گاووس تولید میکند . مورد دیگری که باید به آن توجه بیشتری کرد ، زمان قرار گرفتن یک کارت الکترونیک در کنار موبایل میباشد . ممکن است یک کارت الکترونیک در میدان مغناطیسی MRI که در حد چند ثانیه میباشد ، هیچ آسیبی نبیند ، اما همین کارت الکترونیک ممکن است با قرار گرفتن در کنار یک آهنربا برای مدت طولانی ، آسیب های جدی ببیند . امواج موبایل اینقدر ناچیز و کم میباشند که هیچ آسیبی به کارت ها وارد نکنند . بنابراین با خیال راحت کارت ها را کنار آیفونتان قرار دهید و نگران پریدن اطلاعات نباشید . 

آیا آهنربا بر روی گوشی‌های آیفون تاثیر منفی میگذارد ؟

ایده تاثیر پذیری آیفون ها و گوشی‌های موبایل از آهن رباها ، از دستگاه‌های قدیمی مانند تلویزیون‌های لامپی نشئت میگیرد . در گذشته زمانی که یک آهن ربا را به یک تلویزیون لامپی نزدیک میکردید ، تصویر دچار اختلال میشد و تا چند روز تصویر واضحی نشان داده نمیشد . اما این ضعف در تلویزیون های جدید مرتفع شده است و خیلی راحت میتوانید آهن ربا را نزدیک تلویزیون ببرید . گوشی‌های موبایل و آیفون ها نیز با پیشرفت علم ، از آهن رباهای کوچک تاثیری نمیپذیرند و هیچ گونه خللی در تصویر آن ها ایجاد نخواهد شد . 

شما در طول روز با آهن رباهای زیادی سروکار دارید که خیلی از آن ها در فروشگاه‌ها هستند و حتی داخل خود گوشی‌های آیفون مانند کپسول گوشی و اسپیکر پایین گوشی آیفون از آهن ربا استفاده شده است . ساعت هوشمند اپل نیز از یک سیستم شارژ بی‌سیم القایی و آهنربایی بهره می‌برد .

تنها تاثیری که آهن رباها بر روی گوشی‌های آیفون به طور موقت میگذارند جاذبه‌سنج و قطب‌نمای دیجیتالی گوشی آیفون میباشد . این آهنرباها با تاثیر بر روی آهن رباهای داخلی موجب ایجاد اختلال در کارکرد قطب نما میشوند . همچنین با نزدیک شدن آهنربا به گوشی ، قسمت های استیل گوشی برای مدت کوتاهی به آهن ربا تبدیل میشوند . 

نرم افزارهایی که با استفاده از این قطب نما و ژیروسکوپ کار میکنند نیز دچار اختلال میشوند . از جمله این نرم افزارها میتوان به گوگل مپ و نرم افزارهای جی پی اس اشاره کرد . 

بنابراین گوشی‌ها را در جوار آهن رباهای قوی قرار ندهید ، ولی با خیال راحت از قاب هایی که آهن رباهای ضعیف که در آن ها به کار گرفته شده است استفاده کنید . 

در انتها شما را به دیدن ویدیویی که در آن آهن ربای بسیار قوی در کنار آیفون ۶اس قرار میگیرد دعوت میکنم :

 

 

{media id=818,layout=blog}

 

 

 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420