لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

انتخاب نرم افزار پیشفرض برای اجرای برنامه ها در مکینتاش

انتخاب نرم افزار پیشفرض برای اجرای برنامه ها در مکینتاش

در مکینتاش یا هر سیستم عامل دیگری برای نمایش یا اجرای هر فایل نیاز به یک برنامه خاص می باشد که این برنامه به طور پیشفرض برای آن فایل تعریف شده است. به عنوان مثال وقتی شما روی یک فایل تصویری با فرمت های مختلف jpg , png و … کلیک می کنید ، این فایل در مکینتاش با استفاده از نرم افزار Preview اجرا می شود. اما نرم افزارها و برنامه های زیادی برای به اجرا در آوردن فایل های تصویری ، ویدیویی ، صوتی و … وجود دارد که شاید بعضی ها استفاده از ان ها را به نرم افزار های پیشفرض سیستم عامل ترجیح می دهند. 

برای اجرا کردن یک فایل در سیستم عامل مکینتاش با نرم افزاری غیر از نرم افزارهای پیشفرض، می توانید روی فایل مورد نظر خود راست کلیک کرده و بعد از انتخاب گزینه Open With ، نرم افزار مورد نظر خود را انتخاب کنید. اما به نظر می رسد که این روش، روش خوبی برای باز کردن فایل نباشد زیرا هر بار که بخواهید فایل را باز کنید باید این کار را انجام دهید. روشی وجود دارد که برای راحتی کار می توانید یک نرم افزار پیشفرض برای اجرای فایل های مختلف انتخاب کنید.

روی فایل مورد نظر خود کلیک کنید و گزینه Get Info را انتخاب کنید. با این کار پنجره ای برای شما نمایان می شود که حاوی اطلاعاتی از جمله سایز ، نوع ، تاریخ ایجاد فایل ، دسترسی ها و … می باشد. 

پنجره Get Info

در قسمت Open With پنجره می توانید انتخاب کنید فایل شما با کدام یک از نرم افزارهای موجود در سیستم عاملتان باز شود.

انتخاب نرم افزار پیشفرض

کار تمام است، پنجره Get Info را ببندید. از این به بعد نیازی به مراجعه مکرر به منوی Open with در راست کلیک نیست و هر بار که آن فایل را اجرا کنید، با نرم افزار پیشفرضی که برای آن انتخاب کردید باز خواهد شد. اما این تغییرات تنها بر روی فایل انتخابی شما اعمال می شود. اگر می خواهید تمامی فایل های شما با فرمت های مشابه توسط نرم افزار انتخابیتان اجرا شود ، کافی است در پنجره Get Info و در همان قسمتی که نرم افزار پیشفرض را تعیین کردید، روی گزینه Change All کلیک کنید.

  نرم افزار پیشفرض 

به این ترتیب از این به بعد تمام فایل های مشابه شما با پسوند فایل انتخابی توسط این نرم افزار اجرا می شود.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373