لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

چه کسی مانع افتتاح نمایندگی رسمی شرکت اپل در ایران شد ؟

چه کسی مانع افتتاح نمایندگی رسمی شرکت اپل در ایران شد ؟

چرا شرکت رسمی اپل در ایران افتتاح نشد ؟

سوالی که ذهن خیلی از افراد ایرانی را درگیر خود کرده این موضوع میباشد که چرا اپل در ایران و مخصوصا پس از موفقیت‌های سیاسی و پیروزی بزرگ برجام ؛ نمایندگی رسمی در ایران افتتاح نمیکند ؟ با توجه به بازار بکر و پر سودی که کشور 80 میلیونی ایران دارد ؛ چرا اپل قید سود کلان این بازار را زده است و از تلاشش برای افتتاح یک اپل استور بزرگ و رسمی دست برداشته است ؟

بعد از برجام امیدها برای افتتاح یک اپل استور رسمی بسیار زیاد شده بود . همه منتظر ارائه محصولات اپل با قیمت مناسب و از همه مهمتر گارانتی بی نظیر شرکت اپل بودند . کار به جایی رسیده بود که هر روز در اخبار و شایعات میشنیدیم که فلان شرکت نماینده رسمی شرکت اپل در ایران است و تا چند روز دیگر به صورت رسمی آغاز به کار میکند . اما هیچ وقت رویای افتتاح نمایندگی رسمی اپل برای ایرانیان محقق نشد . کار به جایی رسید که در تهران یک شرکت خود را نماینده رسمی اپل معرفی کرد که پس از مدت کوتاهی به صورت رسمی و غیر رسمی اعلام شد که ادعای این شرکت دروغ محض میباشد .

بر اساس گزارشات منتشر شده و اخبار به گوش رسیده لابی صهیونیست ها در آمریکا به واسطه وزیر خزانه داری ایالات متحده «جک لو»، جلوی ورود اولین محموله اپل به ایران را با تهدید ضمنی این شرکت گرفته اند . آن ها اعلام کرده‌اند که : ” شرکت اپل حق افتتاح نمایندگی رسمی در ایران را نخواهد داشت . اگر ثابت شود یک کاربر ایرانی از محصولات اپل به عنوان جابه‌جایی اطلاعات تروریستی استفاده کرده است ؛ اپل با جریمه سنگینی روبرو خواهد شد . ” . این تهدید کافی بود تا اپل فعلا قید سود کلان و بازار بکر ایران را بزند .

جالب است بدانید حتی اولین محموله برای فرستادن به ایران که آیپد بوده است ؛ آماده ارسال بود .

بد نیست کمی هم در مورد کسی که مانع افتتاح اپل استور رسمی و نمایندگی رسمی در ایران شد بدانید : 

جک لو متولد 29 آگوست 1955 از یک خانواده متعصب یهودی در نیویورک است که به‌عنوان هفتاد و ششمین وزیر و افراطی‌ترین یهودی دستگاه خزانه‌داری امریکا از سال 2013 بر این منصب تکیه زده است .

حال به بررسی سابقه حضور اپل و تلاش‌های این شرکت برای حضور در ایران میپردازیم : 

در 29 اکتبر سال 2014 وال استریت ژورنال گزارش داده است که اپل برای ارسال محموله آیفون به ایران در حال تلاش و مذاکره است . این نشریه بیان کرده بود که اپل حتی با توزیع کنندگان ایرانی برای ورود محصولات به ایران ارتباط برقرار کرده است . 

 

AppleStoreIran_copy.jpg

 

تیم کوک در مورد حضور در ایران و افتتاح نمایندگی رسمی اپل چه گفته بود ؟

در ۱۳ اکتبر همان سال مجله «فوربس» از دلایل حضور اپل در ایران سخن گفت . این مجله به جمله قابل تاملی از تیم کوک اشاره کرده بود . مدیر عامل شرکت اپل برای افتتاح رسمی نمایندگی اپل در ایران اینگونه بیان کرده بود : جاده عدالت آجر به آجر سنگ فرش شده است ، اپل می‌خواهد از آن جاده برای دویدن مستقیم به سمت ایران استفاده کند . 

این بدان معناست که اپل هم برنامه‌ریزی بزرگی برای حضور در ایران داشته است . 

 

AppleStore2.jpg

 

نکاتی قابل تامل در مورد افتتاح رسمی نمایندگی شرکت اپل در ایران : 

واقعیت این است که شرکتی مانند اپل و مایکروسافت با توجه به میزان محبوبیت محصولاتشان و همچنین جمعیت 80 میلیونی در ایران ؛ حتی خودشان هم بخواهند نمیتوانند قید این بازار بزرگ را بزنند . رقابت‌های شرکت‌های بزرگ تکنولوژی برای حضور در ایران بسیار گسترده شده است . جولان شرکت‌های چینی مانند هوآوی و شیائومی را در ایران به راحتی میتوان دید . اپل با حضور در ایران میتواند جان تازه‌ای به فروش و در نتیجه درآمدشان ببخشد . مخصوصا که با انتشار گزارش مالی این شرکت در سه ماهه اول سال 2016 با افت 13 درصدی مواجه شده است . 

این همه در حالی است که حدود دو سال قبل شرکت اپل گزارش داده بود که در پی تصمیم دولت آمریکا برای برداشتن محدودیت صادرات به ایران، این شرکت دیگر منعی برای فروش دستگاه‌های Mac و iOS به مشتریانی که قصد دارند این محصولات را به ایران آورده یا بفرستند، ندارد .

باید منتظر اتمام بازی سیاسی باشیم تا چشممان به جمال شرکت اپل در ایران بیافتد . آیا اپل بالاخره نمایندگی رسمی در ایران خواهد زد ؟

 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373