لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

مقایسه سونی Xperia Z با iPhone 5 اپل

مقایسه سونی Xperia Z با iPhone 5 اپل

بازار رقابت با اپل همیشه گرم است و شرکت های مختلفی وجود دارد که همیشه با آیفون اپل رقابت می کنند . سونی یکی از این شرکت ها بوده که به تازگی گوشی Xperia Z خود را معرفی کرده و به دنبال سبقت گرفتن از iPhone 5 شرکت اپل می باشد.

آیفون ۵ اپل اکسپریا Z

در قلب Xperia Z یک پردازنده چهار هسته ای 1.5 گیگاهرتزی وجود دارد و در مقابل آیفون 5 دارای چیپ A6 با قدرت پردازش 1.2 گیگاهرتز می باشد.

  پردازنده xperia             چیپ A6   

در ساخت بدنه آیفون 5 از آلومینیوم استفاده شده و وزن تنها 112 گرم می باشد. اما اکسپریا Z دارای بدنه پوشیده شده از گوریلا گلس با وزن 140 گرم می باشد که اگر چه این امر باعث جذابیت و دوام گوشی شده اما بزرگترین مشکل گوشی های شیشه ای امکان شکسته شدن بدنه براساس ضربات احتمالی است. 

مدل های آیفون ۵ 

 مدل های اکسپریا                          مدل های اکسپریا Z

آیفون 5 دارای صفحه نمایش رتینا 4 اینچی با رزولوشن 1136 در 640 می باشد که شما به راحتی می توانید با یک دست از آن استفاده کنید. در صورتی که Xperia Z داری صفحه نمایش 5 اینچی با رزولوشن 1920 در 1080 می باشد. همچنین نمایشگر Xperia Z قدرت تشخیص انگشت های خیس و نم ناک را دارد و به راحتی می توان از آن در زیر باران با دستان خیس استفاده کرد. این نمایشگر از رزولوشن بالایی برخوردار است اما بر خلاف صفحه نمایش آیفون 5 زاویه دید مناسبی ندارد و در زوایای مختلف از کیفیت تصویر آن کاسته می شود. 

صفحه نمایش آیفون ۵ 

صفحه نمایش اکسپریا

شرکت سونی در گوشی Xperia Z خود از دوربین 13.1 مگاپیکسلی بهره برده است که قابلیت فیلم برداری به صورت HDR را نیز دارد. شاتر این دوربین بسیار سریع است و در حالت عکاسی پشت سر هم قادر به ذخیره 10 عکس در هر ثانیه است. آیفون 5 نیز دارای دوربین 8 مگاپیکسلی با قابلیت فیلم برداری Full HD ، عکس گرفتن در حالت فیلم برداری ، تشخیص چهره ، فوکوس اتومات و دستی و گرفتن عکس تا زاویه 240 درجه یا همان پانوراما می باشد.

دوربین آیفون ۵ دوربین اکسپریا z

 در اکسپریا Z از سیستم عامل شرکت گوگل ، اندروید نسخه 4.1 استفاده شده است و آیفون 5 نیز دارای سیستم عامل معروف خود یعنی آی او اس می باشد که از هر نظر نسبت به تمامی سیستم عامل ها برتری دارد. نسخه جدید این سیستم عامل که ios 6 می باشد برای کار به بهترین نحو روی آیفون 5 نوشته شده است. 

سیستم عامل آی او اس              سیستم عامل اندروید ۴ 

یکی از قابلیت های جالب Xperia Z ، ضد آب بودن این گوشی است که شما می توانید آن را در عمق یک متری و به مدت 30 دقیقه زیر آب نگه دارید. یعنی شما می توانید از این گوشی به راحتی در زیر باران نیز استفاده کنید. 

اکسپریا درون آب

اکسپریا ضد آب 

 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420