لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل و FBI | گزارش کامل پیرامون آیفون تروریست و اتفاقات افتاده

اپل و FBI | گزارش کامل پیرامون آیفون تروریست و اتفاقات افتاده

هر آنچه باید در مورد آیفون سید فاروق تروریست بدانیم و مناقشه بین اپل و FBI :

واقعه ترور و شروع منازعات بین اپل و FBI در چه زمانی رخ  داد :

در دوم دسامبر سال 2015 ، یک زن و شوهر به نام‌های سید رضوان فاروق و تشفین مالک در یک ساختمان اداری 14 نفر را کشتند ، که متاسفانه یک زن ایرانی تبار نیز در این حمله تروریستی کشته شد . این یک حمله تروریستی برنامه ریزی شده بود . FBI یک گوشی آیفون 5C از تروریست ها پیدا کرده بود و دفتر دادستانی ایالات متحده ر رابطه با کشف این گوشی آیفون تروریست گفته که اطلاعات رمز گذاری شده درون تلفن به این واقعه مرتبط است و در کشف رد پای تروریست های دیگر نقشی حیاتی دارد و باید رمزیابی شود . قانون می‌خواهد با استفاده از اطلاعات این گوشی به کسانی که با تروریست ها در تماس بوده‌اند ، و برای این حمله برنامه ریزی کرده ، و مکانی که قبل از حمله در آنجا حضور داشته‌اند، استفاده نماید . لازم به ذکر است که فاروق در این حمله تروریستی همکاران خود را که در یک جشن حضور داشته‌اند ، کشته است !
حکم دادگاه به این اشاره کرده که اپل باید برای کمک‌های فنی معقول همکاری کند . این زن و شوهر در گلوله باران پلیس به هلاکت رسیدند .

 

اپل و FBI | گزارش کامل پیرامون آیفون تروریست و اتفاقات افتاده

 

 واکنش اپل در مقابل درخواست FBI چگونه بود ؟ 

حکمی بی‌سابقه برای شرکت اپل صادر شده است که این شرکت را به رمز گشایی آیفون 5C مربوط به تروریست که در تیر اندازی سن برناردینو دست داشته مجبور می‌کند .

تیم کوک، مدیر عامل اپل در واکنش به دستور قاضی فدرال گفته که با این دستور اپل باید یک حفره امنیتی برای رمز گشایی آیفون قرار دهد . تیم کوک هشدار داده که این دستور بیش از همین پرونده را تحت تاثیر قرار می‌دهد و میلیون‌ها کاربر را در سراسر جهان در خطر می‌اندازد . آن چیزی که دولت درخواست کرده است دقیقا یک شاه کلید است که قادر است صدها میلیون قفل را باز کند ، از رستوران‌ها و بانک‌ها گرفته تا فروشگاه‌ها و خانه‌ها !

همچنین پس از این درخواست FBI , اپل نامه سرگشاده ای تنظیم کرد که به بخشی از آن اشاره میکنیم :

“”” دولت ایالات متحده در اقدامی بی سابقه از اپل درخواستی دارد که امنیت مشتریان ما را تهدید می‌کند . ما با این دستور مخالفت می‌کنیم که پیامدهای بیشتری از پرونده‌ی حقوقی مورد بحث دارد.
این لحظه‌ای مهم برای مباحث عمومی است، و ما می‌خواهیم مشتریانمان و مردم در سراسر کشور آن چیزی که در خطر است را درک کنند . “”” 

 

اپل و FBI | گزارش کامل پیرامون آیفون تروریست و اتفاقات افتاده

 

واکنش شخصیت های بزرگ در مقابل موضع گیری اپل چگونه بود ؟‌

دونالد ترامپ نامزد ریاست جمهوری آمریکا : 

دونالد ترامپ بر این باور است که کار اپل مبنی بر عدم آنلاک کردن آیفون 5C متعلق به سید فاروق اشتباه بوده و معتقد است که امنیت ملی مهمتر از حریم شخصی است که اپل برای آن ابراز نگرانی می‌کند . 
دونالد ترامپ : این مسخره است که دولت در موقعیتی قرار گیرد که اطلاعاتی در مورد حمله احتمالی داشته باشد و ما ثانیه‌ای را تلف کنیم ، ثانیه‌ای که می‌تواند باعث کشته شدن فردی شود .

 

اپل و FBI | گزارش کامل پیرامون آیفون تروریست و اتفاقات افتاده

 

 مدیر عامل گوگل ، ساندار پیچای :

مدیر عامل کمپانی گوگل، ساندار پیچای از طریق تویتر افکار خود را در این رابطه بیان کرد . وی در 5 تویت گفته است که گوگل محصولاتی با امنیت را تولید می‌کند که ایمنی اطلاعات کاربران را تضمین کند . اما زمانی که دستور قانونی وجود داشته باشد اطلاعات خاص برای اجرای قانون داده می‌شود . با این حال مجبور کردن کمپانی‌ها برای فراهم کردن امکان هک طیفی از دستگاه‌ها بازی خطرناکی است و از موضع تیم کوک حمایت میکنم .

مدیرعامل گوگل نگران این موضوع میباشد چنانچه اپل یک نسخه رمزگشایی شده از iOS به FBI ارائه دهد در آینده ای نچندان دور این درخواست از گوگل نیز خواهد شد و آن ها نیز باید به این درخواست تن دهند .

 

اپل و FBI | گزارش کامل پیرامون آیفون تروریست و اتفاقات افتاده

 

 جان مک‌آفی، بنیان گذار آنتی ویروس McAfee :

این پیشنهاد من به FBI است. من تلفن همراه سان برناردیتو را به صورت رایگان با تیم خود رمز گشایی می‌کنم. من و مهندسانم در طی سه هفته این رمز گشایی را انجام می‌دهیم. اگر پیشنهاد من را قبول کنید، دیگر نیازی نیست از اپل بخواهید که یک درب پشتی برای محصولات خود قرار دهد ، که این موصوع آغازی برای پایان آمریکا خواهد بود . اگر شما به اعتبار من شک دارید ، در گوگل واژه ”افسانه امنیت سایبری” را جستجو کنید و ببینید که نام چه کسی تنها در ده نتیجه اول در بیش از ۲۵۰ هزار یافته، مشاهده می‌شود .

 

اپل و FBI | گزارش کامل پیرامون آیفون تروریست و اتفاقات افتاده

 

بنیانگذار اپل ، استیو وزنیاک :  

استیو وزنیاک در این رابطه گفت : من فکر می‌کنم استیو اگر زنده وبد راه حفظ حریم خصوصی را انتخاب می‌کرد . وزنیاک افزود که او نیز با موضع کوک در این رابطه موافق است . اجرای قانون برای به دست آوردن یک درب پشتی در آیفون می‌تواند به برند این کماپنی لطمه وارد کند .

 

اپل و FBI | گزارش کامل پیرامون آیفون تروریست و اتفاقات افتاده

 

مارک زاکربرگ مدیر عامل فیس بوک :

مدیر عامل کمپانی فیسبوک نیز از موضع گیری اپل برای ساخت یک درب پشتی برای آیفون حمایت کرد .مارک در سخنرانی خود در کنگره جهانی موبایل در بارسلونا گفت : ایجاد یک درب پشتی به هیچ عنوان موثر نمیباشد . او ادامه داد که ما با اپل در این یک مورد هم عقیده هستیم . من عقیده دارم که نباید از استفاده رمز گذاری در محصولات اصلی که مردم می‌خواهند از آن‌ها استفاده کنند ، جلوگیری به عمل آید .

 

اپل و FBI | گزارش کامل پیرامون آیفون تروریست و اتفاقات افتاده

 

 بیل گیتس بنیانگذار شرکت مایکروسافت :  

بیل گیتس می‌گوید که اپل باید آیفون استفاده شده توسط تروریست حمله سن برناردینو را برای کمک به FBI باز کند. وی ادامه داد : این یک مورد خاص است که دولت برای دسترسی به اطلاعات درخواست داده است . آن‌ها چیزی عمومی را درخواست نکرده‌اند ، آن‌ها برای یک مورد خاص درخواست کرده‌اند. 

 

اپل و FBI | گزارش کامل پیرامون آیفون تروریست و اتفاقات افتاده

 

شکایت قربانیان حمله تروریستی از اپل : 

قربانیان حمله تروریستی سن برناردینو برای حمایت از دولت در برابر مقاومت اپل از باز کردن آیفون 5C تروریست ، قصد شکایت دارند . قربانیان سان برناردینو با راهنمایی قاضی سابق فدرال ، استفان لارسون قصد شکایت از اپل را دارند . استفان بیان کرده است که : قربانیان توسط تروریست‌ها هدف گرفته شده‌اند و خانواده آنها باید بدانند چرا و چگونه این اتفاق افتاده است .

احتمالا لارسون از طرف این افراد وکالت را قبول کرده و گفته که او هیچ پولی برای ایی کار دریافت نخواهد کرد .

 

اپل و FBI | گزارش کامل پیرامون آیفون تروریست و اتفاقات افتاده

 

 نظر سنجی از مردم آمریکا برای موضع اپل :‌

در نظر سنجی پیو که 1002 نفر بالای 18 سال شرکت نموده‌اند آمار جالب توجهی به دست آمده است . با وجود محبوبیت اپل در آمریکا ، طبق نظر سنجی ، 51 درصد آمریکایی‌ها بر این باورند که اپل باید یک iOS خاص برای دستیابی به اطلاعات آیفون تروریست بسازد . 38 درصد مردم می‌گویند که اپل نباید این آیفون را باز کند و 11 درصد نیز نظری ندارند.
وابستگی‌های سیاسی هم به نظر می‌رسد که تفاوتی را در این نظرسنجی ایجاد نکرده است . 56 درصد از جمهوری خواهان و 55 درصد دموکرات‌ها می‌گویند که اپل باید این آیفون را باید باز کند. به طور مستقل 45 درصد از آن‌ها به ایجاد نسخه‌ی خاص باور دارند و 42 درصد مخالف هستند . جالب است که بدانید بیشتر دارندگان آیفون نیز معتقدند که اپل باید در برابر حکم دادگاه کوتاه بیایید و آیفون را رمزگشایی کند .

 

 اپل و FBI | گزارش کامل پیرامون آیفون تروریست و اتفاقات افتاده  

بیانیه سازمان ملل متحد در مورد دستور FBI به اپل :

کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر ، زید رعد الحسین ، با یک بیانیه رسمی درخواست از اپل را به جعبه‌ پاندورا تشبیه کرد که امنیت فیزیکی و مالی میلیون‌ها شهروند را به خطر می‌اندازد .
وی اضافه کرد که مجبور کردن اپل برای ایجاد یک درب پشتی، ساده کردن کار برای رژیم‌های مستبد و هکرهای جنایتکار است و این دسترسی به اپل و یا ایالات متحده محدود نمی‌شود.

 

اپل و FBI | گزارش کامل پیرامون آیفون تروریست و اتفاقات افتاده

 

بیانیه سامسونگ در قبال موضع گیری اپل : 

در این بیانیه سامسونگ با موضع اپل ، که در صورت امکان برای اجرای قانون اطلاعات بدهد ، موافقت کرده است .  سامسونگ می‌گوید که یک درب پشتی نباید ساخته شود چون که اعتماد مصرف کنندگان را تضعیف می‌نماید . اگر این نسخه از سیستم عامل به دست افراد اشتباهی برسد امنیت تمامی کاربران آیفون به خطر می‌افتد .
اطمینان از اعتماد کاربران به محصولات و خدمات اولویت اول ما است . تلفن‌های ما با رمزگذاری از حریم خصوصی و محتوا محافظت می‌کنند و آن‌ها درب پشتی ندارند .

 

اپل و FBI | گزارش کامل پیرامون آیفون تروریست و اتفاقات افتاده   

 

دادخواست مجدد دادگاه از اپل : اینبار خصمانه و قدرتمندتر :

وزارت دادگستری آمریکا سومین حکم خود را در دادگاه مرکزی کالیفرنیا برای ماجرای اپل و آیفون 5C فاروق داد .  وزارت دادگستری : دولت و جامعه به دانستن آنچه که در تلفن تروریست می‌باشد نیاز دارد ، و این نیازمند کمک اپل به دولت برای دسترسی به آن‌ها است . شعارهای اپل نه تنها غلط هستند ، بلکه تباه کننده بسیاری از موسساتی می‌باشد که به بهترین نحو ، قادر هستند از آزادی و حقوق ما محافظت کنند .

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز وارد میدان نبرد شد : 

 اوباما طی بازدیدش از SXSW (یک فستیوال موسیقی) ، سعی کرد که یک حس متعادل بین نبرد اپل و دولت از خود بروز دهد . وی بیان داشت : 

نتیجه گیری من این است که شما نمی‌توانید یک دیدگاه مطلق در این ماجرا داشته باشید . اگر استدلال شما ” رمز گذاری قوی بدون در نظر گرفتن موارد دیگر است و باید جعبه‌های سیاه بسازیم ” . و این پرستش تلفن‌های ما است و آن را بالاتر از هر ارزش دیگری قرار می‌دهد و این نمی‌تواند جواب درست باشد. باید بین این دو طرف تعامل ایجاد شود .

 

اپل و FBI | گزارش کامل پیرامون آیفون تروریست و اتفاقات افتاده

 

کمپانی اسرائیلی Cellebrite برای کمک به FBI وارد میدان جنگ شد :

به گزارش رویترز کمپانی اسرائیلی Cellebrite با FBI برای باز کردن آیفون فاروق همکاری می‌کند . یکی دیگر از مواردی که ظاهراً تایید کننده همکاری Cellebrite و FBI است ، قراردادی می‌باشد که FBI با این کمپانی اسرائیلی امضا کرده است . طبق اطلاعات منتشر شده FBI مبلغ 15,728 دلار را به Cellebrite برای باز کردن آیفون تروریست پرداخت نموده است .
در وب سایت Cellebrite ذکر شده که آن‌ها قابلیت باز کردن دستگاه‌هایی که دارای iOS 8.x می‌باشند را بدون مداخله سخت افزاری و تهدید برای پاک شدن اطلاعات را دارند . آیفون فاروق دارای iOS 9 میباشد .

 

بالاخره آیفون 5C تروریست رمزگشایی شد : 

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که توانسته آیفون متعلق به تروریست حمله سن برناردینو را بدون کمک اپل باز کند . وزارت دادگستری بیانیه‌ای دو پاراگرافی منتشر کرده که دولت با موفقیت به اطلاعات آیفون فاروق دسترسی پیدا کرده و دیگر نیازی به کمک اپل ندارد . در حقیقت این یک موقعیت برد – برد است . فدرال به اطلاعات مورد نظر خود رسید و اپل مجبور نیست که حریم خصوصی تمامی کاربران آیفون را به خطر بیاندازد . دولت در رابطه با چگونگی باز شدن آیفون 5C فاروق سکوت کرده است . FBI ممکن است در آینده نیاز به باز کردن گوشی های آیفون داشته باشد و طبیعتا نباید به راحتی اطلاعاتی را در اختیار اپل قرار دهد . 

apple-security-keys-fbi_copy.jpg

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420