لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

معرفی تایم کپسول اپل و کاربردهای آن

معرفی تایم کپسول اپل و کاربردهای آن

امروزه تکنولوژی تغییرات عمده ای در زندگی انسان ها ایجاد کرده و خیلی از کارها دیگر به سختی گذشته انجام نمیشود از سوی دیگر این روند همچنان رو به رشد است و همه روزه کمیانی های بزرگ دنیا در حال حرکت به سمت ساده تر و سریع تر شدن محصولات خود هستند. در این بین بدون شک یکی از پیشروترین کمپانی ها در عرصه تکنولوژی شرکت اپل است که هرساله محصولات جدید با نوآوری های بیشتری را ارائه میدهد ؛ تایم کپسول را میتوان یکی از همین محصولات دانست.

تایم کپسول ( TimeCapsul ) اپل چیست ؟

تایم کپسول را میتوان یکی از بهترین محصولات اپل دانست ؛ زیرا چند امکان را برای شما به صورت یکجا فراهم میکند ؛ این محصول در واقع یک هارد اکسترنال وایرلس است که امکانات دیگری همچون بک آپ گیری اتوماتیک از اطلاعات سیستم – ایجاد یک شبکه وایرلس بسیار قوی – اشترک گذاری پرینتر و هارد اکسترنال را برای شما فراهم میکند‌ ؛ در ادامه به بررسی هرکدام از این ویژگی ها میپردازیم :

 

timecapsul-wifi device_sharing easy_setup safety time_machine wifi_ac

 

بک آپ گیری اتوماتیک از اطلاعات به صورت وایرلس

با استفاده از تایم کپسول شما یک شبکه ی وای فای فوق سریع خواهید داشت که میتواند از تمام دیوایس های اپلی شما بر روی یک مکان واحد بکاپ بگیرد. تهیه پشتیبان ازاطلاعات کار ساده ای نیست چرا که شما باید به طور منظم اطلاعات مهم خود را در جای دیگر ذخیره کنید ؛ ولی با استفاده از امکان تایم ماشین مکینتاش و تایم کپسول با یک بار انجام دادن تنظیمات؛ به صورت منظم از تمام فایل ها و حتی تنظیمات مک شما بک آپ گرفته میشود و دیگر نیازی به انجام این کار به صورت دستی نیست ؛ ویژگی بسیار خوبی که تایم کپسول برای شما در این زمینه فراهم میکند امکان بک آپ گیری از چندین دیوایس در یک مکان بدون ایجاد اختلال اطلاعاتی است ؛ همچنین این محصول در ظرفیت های متفاوت از قبیل ۲ ترابایت و ۳ ترابایت ارائه میشود تا بسته به نیاز شما هرکدام را که میخواهید انتخاب کنید.

 

time_machine

 

ایجاد شبکه وایرلس تا سه برابر سریعتر
استاندارد 802.11ac تعریف جدیدی از سرعت

تایم کپسول فقط یک هارد اکسترنال وایرلس نیست بلکه یک اکسس پوینت ( Access Point ) با ویژگی های منحصر به فرد است که از آخرین تکنولوژی شبکه های وای فای به نام 802.11ac بهره برده است که در این استاندارد تایم کپسول قادر خواهد بود بیش از ۱ گیگابیت در ثانیه اطلاعات جا به جا کند ( تقریبا سه برابر استاندارد نسل قبل یعنی 802.11n ) و این به معنی افزایش سرعت شبکه وای فای شما تا سه برابر بیشتر است.

پشتیبانی همزمان از دو باند فرکانسی

ویژگی دیگری که در تایم کپسول گنجانده شده پشتیبانی از دو باند ۲.۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز به صورت همزمان است ؛ یعنی مهم نیست دیوایسی که به تایم کپسول شما متصل میشود از چه فرکانسی استفاده میکند و هر دیوایسی که به تایم کپسول متصل میشود بالاترین سرعت انتقال اطلاعات مناسب با سرعت خودش را خواهد داشت.

قابلیت دیگری که در تایم کپسول وجود دارد گستره آنتن وای فای آن است به نحوی که دورترین دیوایس ها هم ارتباط خود را حفظ میکنند و فقط  سرعت انتفال دیتای آنها کاهش میابد؛ در تصویر زیر این موضوع را بهتر درک خواهید کرد.

اشتراک گذاری پرینتر و هارد درایو با استفاده از تایم کپسول

تایم کپسول علاوه بر فضایی که خودش در اختیار شما قرار میدهد این امکان را هم برا ی شما فراهم کرده که بتوانید سایر هاردهای اکسترنال را از طریق پورت USB به اشتراک بگذارید و جابه جایی اطلاعات داشته باشید ؛ بله به همین سادگی هارد اکسترنال خود را تبدیل به یک هارد وایرلس میکنید همچنین میتوانید با اتصال پرینتر خود به تایم کپسول آن را در بستر شبکه به اشتراک بگذارید.

 

device_sharing

 

سازگاری و امنیت بالا

علاوه بر قابلیت های گفته شده ؛ درون تایم کپسول دو ویژگی مهم نظیر فایروال و شبکه مهمان به منظور ایحاد امنیت بیشتر قرار داده شده است به این صورت که بین شبکه شما و اینترنت یک فایروال وجود دارد و به صورت اتومانیک فعال است تا شما را از حملات اینترنتی مصون کند ؛ علاوه بر فایروال شما میتوانید از شبکه مهمان استفاده کنید تا سایر افرادی که نمیخواهید به شبکه اصلی شما متصل شوند به آن متصل شده و به شبکه اصلی شما دسترسی نداشته باشند.

همانطور که پیش تر اشاره کرده بودیم تایم کپسول قابلیت سازگاری بسیار بالایی دارد و به خاطر پشتیبانی از تمام استانداردهای موجود از قبیل 802.11a تا 802.11ac قادر به پشتیبای از تمام دیوایس های وایرلس میباشد.

طراحی

طراحی در سری جدید این محصول به صورت ایستاده است که آنتن های وای فای هم در بالاترین نقطه آن قرار دارد و همین موضوع باعث اقزایش قدرت ارسال و دریافت میگردد ؛ در داخل آن نیز در مجموع ۶ آنتن وجود دارد که سه تا برای باتد ۲.۴ گیگاهرتز و سه تا برای ۵ گیگاهرتز میباشد ؛ همچنین کلیه تجهیزات کاهنده ولتاز در درون آن قرار گرفته تا هیچ قطعه اضافی وجود نداشته باشد ؛ در پشت تایم کپسول نیز چند پورت شبکه و یک پورت USB تعبیه شده است. طراحی جدید به گونه ای انجام شده که کمترین فضا را برروی میز کار شما اشغال کند.

 

timecapsulback.jpg timecapsulfront.jpg

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373