لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

مقایسه تبلت های ۷ اینچی

مقایسه تبلت های ۷ اینچی

ما خبرهای زیادی را مبنی از ارائه تبلت های ۷ اینچی به بازار شنیده بودیم و بالاخره توانستیم چنین تبلت هایی را با صفحه نمایش ۷ انچی در بازار مشاهده نماییم.

تحلیلگران وکارشناسان بر این باور هستند که اپل همیشه میتواند در رده اول باشد اما فردی به نام کوپرتینو اثبات کرد که این افراد در اشتباه هستند در حالی که در مقابل آیپد مینی Nexus7 قرار گرفت.

زمانی که آیپد مینی با آن طراحی ۷ اینچی خود با سیستم عامل iOs6 وارد بازار شد و ما تصمیم گرفتیم که این تبلت را در برابر ۲ تبلت ۷ اینچی دیگر یعنی نکسوس ۷ و کیندل فایر HD  قرار دهیم.با توجه به مشخصات زیر مقایسه ای را برای این ۳ تبلت صورت داده ایم و امیدوار هستیم که شما را در انتخاب تبلت مورد نظر راهنمایی نماییم.

مقایسه تبلت های ۷ اینچی

طراحی:

آیپد مینی از نظر سیستم عامل دارای سیستم آی او اس ۶ میباشد از نظر ابعاد نیز ۷/۲*۱۳۴/۷*۲۰۰ است از لحاظ وزنی نیز ۳۱۲ گرم میباشد.

نکسوس۷ از نظر سیستم عامل سیستم اندروید را دارا بوده و از لحاظ ابعادی و وزنی به این صورت میباشد ابعاد ۱۰/۴۵*۱۲۰*۱۹۸/۵  و دارای وزن ۳۴۰ گرم میباشد.

کیندل فایر HD سیستم عامل اندروید ورژن ۴/۰ را دارا بوده و دارای ابعاد ۱۰/۳*۱۳۷*۱۹۳ میباشد و از نظر وزن نیز ۳۹۵ گرم میباشد. 

با توجه به توضیحات بالا این نتیجه را میتوان برداشت کرد که آیپد مینی از لحاظ ابعادی بزرگتر بوده و دارای وزن کمتری در مقایسه با دو رقیب دیگر میباشد.

صفحه نمایش:

آیپد مینی از نظر اندازه صفحه نمایش دارای صفحه ۷/۹ اینچی و از نظر رزولوشن نیز ۷۶۸*۱۰۲۴ پیکسل میباشد و دارای ۱۶۲ppi تراکم پیکسل است و از تکنولوژی IPSLCD در صفحه نمایش آن استفاده شده است.

نکسوس ۷ اندازه صفحه ۷ اینچی و رزولوشن ۸۰۰*۱۲۸۰ پیکسلی و دارای ۲۱۶ppi  تراکم پیکسل است و از نظر تکنولوژی همانند آیپد مینی IPSLCD در صفحه نمایش آن استفاده شده است.

کیندل فایر HD باید گفت که این تبلت از نظر صفحه نمایش تمام امکانات نکسوس ۷ را دارا میباشد و در این مورد با نکسوس برابر و مشابه است.

باطری:

آیپد مینی از نظر پخش ویدیو و کار کردن با تبلت میزان ساعتی که میتواند شارژ نگاه دارد ۱۰ ساعت میباشد.

نکسوس ۷ در مقابل، این تبلت میزان ساعتی که در هنگام استفاده از آن شارژ نگاه میدارد ۹ ساعت میباشد.

کیندل فایر HD کمترین میزان شارژ را در مقایسه با دو رقیب خود نگاه میدارد و در حدود ۸ ساعت است.

سخت افزار:

iPad mini از نظر سیستم ساپورت کننده تبلت Apple A5 میباشد و دارای پردازنده دو هسته ای و پردازنده گرافیکی آن power VR SGX543 میباشد.

نکسوس ۷ سیستم ساپورت کننده این تبلت Nvidia Tegra3T30L میباشد و پردازنده ۴ هسته ای و پردازنده گرافیکی uLp Geforce را دارا میباشد.

کیندل فایر HD سیستم ساپورت کننده TIOMAP4460 را دارا میباشد و پردازنده دو هسته ای دارد و دارای پردازشگر گرافیکی power VR SGX540 میباشد.

دوربین:

موضوع دیگری که آیپد مینی را در مقایسه با دو تبلت دیگر برتر میداند دوربین آن است آیپد مینی یک دوربین ۵ مگاپیکسلی در پشت برای فیلم برداری و عکسبرداری با قدرت ۱۰۸۰ پیکسل به صورت HD. یک دوربین در جلو با کیفیت ۱/۲ مگاپیکسل برای ویدیو چت دارد.دو تبلت دیگر نیز فاقد دوربین پشت میباشند و دارای یک دوربین با کیفیت متوسط برای ویدیو چت میباشند.

سیستم های موقعیت یاب:

در مورد موقعیت یابی یا همان GPS میتوان گفت که آیپد مینی دارای سیستم A-GPS و موقعیت یاب وای فای میباشد.در مقابل،نکسوس ۷ دارای GPS میباشد و کیندل فایر HD نیز موقعیت یاب وای فای را دارا میباشد و در اینجا باید گفت که از نظر موقعیت یابی و مکان یابی اپل توانسته بر گوگل و آمازون برتری داشته باشد.

اتصال:

آیپد مینی دارای بلوتوث با ورژن ۴/۰ وای فای ۸۰۲/۱۱ و دارای USB میباشد و دارای محل شارژر proprietary میباشد.

نکسوس ۷ دارای بلوتوث با ورژن ۳/۰ وای فای ۸۰۲/۱۱ و دارای USB2.0 میباشد و دارای محل اتصال شارژر micro usb  میباشد.

کیندل فایر HD دارای بلوتوث و وای فای ۸۰۲/۱۱ و دارای USB2.0 میباشد و دارای محل اتصال شارژر Micro USB  میباشد.

آیپد مینی و نکسوس

نتیجه گیری:

بنابراین برای طرفداران اپل بهترین گزینه و انتخاب میتواند آیپد مینی باشد.اما برای افراد غیر متخصص که تبلت را به منظور انجام کارهای روزمره و غیر حرفه ای میخواهند بهترین گزینه نکسوس ۷ خواهد بود زیرا دارای قیمت پایین صفحه نمایش خوب و پردازنده قوی میباشد.

source: phonearena

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420