لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

خطر شوک الکتریکی توسط شارژرهای اپل

خطر شوک الکتریکی توسط شارژرهای اپل

اپل فراخوانی را برای جمع آوری طیف گسترده‌ای از شارژرهای خود که در ۱۲ سال گذشته با برخی از دستگاه‌های مک و iOS عرضه شده‌اند، منتشر کرده است. این شارژرها با محصولات اپل در بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۵ عرضه گردیده‌اند و ممکن است باعث خطر شوک الکتریکی شود. خوشبختانه این شرکت می‌گوید که احتمال شوک الکتریکی تنها در موارد نادر رخ خواهد داد.

اگر شما از ایالات متحده هستید جای نگرانی وجود ندارد مگر اینکه کیت Apple World Travel Adapter را خریداری کرده باشید. این شارژرهای مشکل دار برای چندین کشور در سراسر اروپا و همچنین استرالیا، آرژانتین، برزیل، کره و نیوزلند طراحی شده بودند.

اگر شما در یکی از کشورهای فوق هستید می‌توانید به راحتی شارژر معیوب خود را با یک شارژر سالم عوض کنید. برای اینکه ببینید شارژر شما هم این مشکل را دارد یا خیر، تنها کافیست درون اسلات داخلی شارژر را نگاه کنید، مکان اتصال بدنه اصلی شارژر با دوشاخه که به صورت کشویی جدا می‌شود. اگر یک کد ۴ رقمی را در محل مشخص شده در عکس مشاهده نمودید، شارژر شما باعث شوک الکتریکی می‌شود اما اگر یک کد منطقه مانند EUR, BRA, KOR, ARG, و AUS را دیدید، شارژر شما مشکلی ندارد. برای راهنمایی بیشتر به تصاویر پایین مشاهده نمایید.

خطر شوک الکتریکی توسط شارژرهای اپل

اگر شارژر شما معیوب باشد می‌توانید با مراجعه به این لینک و پر کردن فرم مربوطه شارژر خود را با یک شارژر سالم جایگزین کنید، البته اگر ساکن ایران هستید این طرح شامل شما نمی‌شود و تنها راه خرید یک شارژر جدید و چک کردن این مسئله است!

درست است که این مسئله در موارد بسیار نادر رخ می‌دهد اما هزینه برای جلوگیری از چنین مسئله‌ای عقلانی‌ترین کار ممکن است

داستانی در همین مورد:

طی دو روز گذشته بسیاری از خبرگزاری‌ها خبر مرگ یک دختر 23 ساله چینی را بر اثر شوک الکتریکی وارد شده توسط آیفون در حال شارژ منتشر کردند. اما نقطه اشتراک تمام این خبرها یک چیز بود «آیفون».

بسیاری از جزئیات این حادثه هنوز به طور قطعی منتشرنشده است. پلیس نیز هنوز علت دقیق مرگ این دختر را نمی‌داند. اما یکی از بازرسان مسئول این پرونده گفته است که شواهدی مبنی بر جراحت ناشی از برق‌گرفتگی بر روی گردن مقتول یافت شده است.

پلیس نیز جزئیات بیشتری از این حادثه، مانند مدل گوشی آیفون، و یا نوع یا مدل شارژر مورد استفاده را منتشر نکرده است.

«جامعه مصرف کنندگان چین» اخیرا به تمامی شهروندان این کشور مبنی بر خرید برخی شارژر‌های غیراستاندارد موجود در بازار هشدار داده بود. در این هشدار آمده است، چنانچه گوشی، در حال شارژ شدن توسط یکی از همین شارژرهای غیر استاندارد باشد و در همین حال شخص بخواهد با گوشی صحبت کند، احتمال وارد شدن شوک الکتریکی به بدن بسیار زیاد است.

خطر شوک الکتریکی توسط شارژرهای اپل

این احتمال نیز وجود دارد که این دختر چینی از یکی از همین شارژرهای تقلبی استفاده نموده باشد. همچنین ممکن است زمانی که در حال مکالمه با گوشی خود بوده، تمام یا بخشی از بدن وی خیس بوده باشد.

متخصصان می‌‌گویند احتمال وارد شدن شوک الکتریکی توسط یک گوشی هوشمند، حتی چنانچه بخواهیم با گوشی در حال شارژ، مکالمه برقرار کنیم، تقریبا صفر است. زیرا تقریبا تمامی شارژرهای استاندارد، از کابل USB برای شارژ کردن دستگاه استفاده می‌کنند که چیزی در حدود 5 ولت قدرت دارند. این مقدار برای کشتن و یا صدمه رساندن به یک فرد کافی نیست.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420