لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل با کمک تیم توسعه چند صد نفر در حال ساخت هدست واقعیت مجازی است

اپل با کمک تیم توسعه چند صد نفر در حال ساخت هدست واقعیت مجازی است

مدیر عامل  شرکت اپل در جمع سرمایه گذاران و سهام داران، در جواب به پرسشی که مربوط به واقعیت مجازی می شد بیان نمود که این فناوری “جنبه های جذابی” دارد.

به گزارش فایننشال تایمز، گویا این جنبه ها به حدی برای آقای کوک جذاب بوده اند که وی چند صد نفر را به توسعه فناوری مورد بحث گماشته است.

بخش بزرگی از تیم توسعه واقعیت مجازی در کوپرتینو از سوی شرکتی تامین می شود به نام Lytro که مدتی پیش تحت تملک اپل درآمد؛ شرکتی که پیش از این، «کینکت» را برای مایکروسافت ساخته بود.

از سوی دیگر اندکی پیش خبر رسید که اپل استارتاپ «Flyby Media» را نیز به تملک خود درآورده است؛ شرکتی کوچک که به توسعه فناوری واقعیت مجازی از طریق موبایل های هوشمند کمک می کند. لازم به ذکر است که همین تیم کمک های شایان ذکری به «گوگل» در خصوص توسعه بخش نرم افزاری «پروژه تانگو» کرد.

بر اساس گفته منبع یاد شده، اپل ماه هاست که مشغول توسعه و ساخت نمونه های اولیه از هدست خود بوده و تا کنون چند مدل از آن را نیز به تولید رسانده است. در این میان باید افزود که هنوز مشخص نیست که اپل تکنولوژی واقعیت مجازی را برگزیده یا واقعیت افزوده.

شرکت مورد اشاره در واقع با ساخت چنین محصولی تصمیم دارد با هدست ریفت از آکیلس و فیسبوک و همچنین هولولنز از مایکروسافت به رقابت بپردازد و از طرفی، تصمیم دارد درآمدهای خود را فراتر از آیفون ببرد.

هنوز مشخص نیست که اپل چه زمانی تصمیم بر ارائه این هدست دارد و حتی هنوز نمی دانیم که تلاش های اپل را باید رقیبی برای گوگل کاردبورد و Gear VR سامسونگ بدانیم یا محصولی نظیر هولولنز مایکروسافت که بیشتر به سوی واقعیت افزوده سوق پیدا می کند. در هر حال، فیننشال تایمز گزارش می دهد که افراد آگاه به برنامه های اپل خبر داده اند که دو تیم مجزا برای فناوری های واقعیت مجازی و افزوده اکنون در اپل مشغول به کار هستند.

شایان ذکر است که این دومین تلاش شرکت مورد بحث در زمینه توسعه فناوری واقعیت مجازیست. در سال های ابتدایی هزاره سوم استیو جابز هم به این فناوری علاقمند می شود و می خواهد محصولی در همین رابطه ارائه دهد اما گفته می شود به نظر او، تکنولوژی آن زمان هنوز برای این کار کافی نبوده و نمی توانسته تجربه کاربری مطلوبی به افراد بدهد

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420