لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

حکم دادگاه : ممنوعیت فروش برخی از گوشی‌های سامسونگ

حکم دادگاه : ممنوعیت فروش برخی از گوشی‌های سامسونگ

 

قاضی ناحیه ای آمریکا، «لوسی کوه» دستور منع فروش تعدادی از اسمارت فون های اندرویدی سامسونگ را صادر نمود که قبلا ثابت شده بود بدون اجازه از پتنت های اختصاصی اپل در ساخت آنها استفاده گشته.

قاضی ایالات متحده لوسی کوه که اگر پیگیر جنگ سامسنوگ و اپل باشید مطمئنا با او آشنایی دارید، دستور داده که فروش برخی از گوشی‌های اندرویدی که قبلا حق اختراعات اپل را نقض کرده‌اند، ممنوع شود. در کل ممنوعیت فروش گوشی‌های ذکر شده مسئله‌ای نیست اما ممکن است پیامدهای عمیق‌تری در آینده برای موارد نقض حق اختراع داشته باشد.

غول تکنولوژی کره ای نیز بر اساس این حکم بدون فوت وقت فروش این محصولات را متوقف نمود اما به نظر می رسد این حرکت عواقب عمیق تری در رابطه با تخطی از حق مالکیت الگوهای تجاری برای شرکت ها به دنبال داشته باشد.

تلفن های هوشمند شرکت کره ای مورد بحث که مجوز فروش آنها در ایالت متحده آمریکا لغو شده شامل گلکسی نکسوس، گلکسی نوت اصلی، گلکسی نوت 2، گلکسی اس 2، گلکسی S2 Skyrocket، Stratosphere و گلکسی اس 3 می شوند.آخرین مدل یاد شده در سال 2012 میلادی وارد بازار جهانی شد و از این رو جدیدترین موبایل سامسونگ محسوب می گردد که از فروش در آمریکا منع گشته. که همگی جز گوشی‌های قدیمی محسوب می‌شوند و عرضه آنان به سال ۲۰۱۲ و قبل از آن برمی‌گردد.

در بهار سال 2014 میلادی دادگاه آمریکا در پی شکایت های اپل اعلام نمود که شرکت کره ای بدون اجازه از برخی پتنت های کمپانی ساکن کوپرتینو همانند لینک سریع، قفل کشوئی و تصحیح خودکار دیکته کلمات در ساخت اسمارت فون های خود استفاده نموده است. در همین راستا نیز جریمه ای به مبلغ 119.6 میلیون دلار برای سامسونگ در نظر گرفته شد. اما شرکت آمریکائی نتوانست در آن زمان به هدف خود که منع فروش موبایل های شرکت رقیب بود دست پیدا نماید.

در سراسر جنگ پتنتی اپل و سامسونگ، ساکنین کوپرتینو اغلب به دنبال ممنوعیت فروش گوشی‌های هوشمند سامسونگ در ایالات متحده با استفاده از نقض حق اختراعات بوده‌اند.  در همین اواخر نیز قاضی لوسی کوه نیز اپل را در این باره شکست خورده میدانست. اما شرایط در ماه سپتامبر تغییر کرد. دادگاه استیناف ایالات متحده نظر به ممنوعیت واردات سامسونگ برای کمتر شدن زیان‌های اپل داشت. آن اظهارت در نظر قاضی کوه بازتاب داشته است:

دادگاه بر این باور است که اگر سامسونگ همچنان به استفاده از حق اختراعات ادامه دهد صدمات جبران ناپذیری به اپل می‌خورد و پرداخت خسارت مالی به تنهایی نمی‌تواند این آسیب‌ها را جبران کند و بر روی منافع عمومی و سهام تاثیر گذار است.

تا اینکه امسال دوباره این شکایت های دنباله دار مطرح شده و قاضی منطقه ای آمریکا حکم مورد نظر اپل را صادر نمود. البته این رویداد تاثیری در بازار فروش سامسونگ ندارد زیرا این مدل ها قدیمی هستند و فروش چندانی هم نداشتند. اما نکته قابل تامل در این اقدام دادگاه آمریکا که تا حدی نگران کننده هم به نظر می رسد این است که مالکان الگوهای تجاری قدرت بیشتری پیدا کرده اند و ممکن است تبعات ناخوشایندی برای فعالان عرصه فناوری به دنبال داشته باشد.

شاید از نگاه بسیاری ممنوعیت فروش محصولاتی که آن چنان در حال حاضر فروش ندارند آن هم تنها در ایالات متحده مسئله بسیار جدی به نظر نرسد. اما حکم امروز نگرانی‌های را برای قدرت بیشتر نگهدارندگان حق اختراع و به اصطلاح پتنت ترول ها برمی‌انگیزد.

سامسونگ به همراه چندین غول فناوری دیگر از دادگاه ایالات متحده خواسته‌اند که قانون ثبت اختراع با توجه به زمینه مدرن فعلی اصلاح شود. گوشی‌های هوشمند با تکیه به ۲۵۰ هزار حق اختراع ساخته می‌شوند و اینکه یک حق اختراع می‌تواند باعث ممنوعیت فروش شود پس دارندگان حق اختراع اهرم بسیار قوی را در اختیار دارند.

قبل از این حکم سامسونگ محکوم به پرداخت ۵۴۸ میلیون دلار غرامت شده بود که آن را پرداخت کرد. همان زمان نیز سامسونگ چنین ادعایی را داشت و حال دست به کار شده و از طریق قانونی برای اصلاح این قوانین گام برداشته است.

بر همین اساس، برخی از غول های تکنولوژی در حمایت از شرکت صاحب نام کره ای، درخواستی به دادگاه آمریکا ارسال نموده و از آن خواستند تا هر چه سریع تر قانونی در باب الگوهای تجاری ثبت شده وضع نمایند که با مفاهیم مدرن کنونی همخوانی داشته باشد و از اختلاف ها و گرفتاری های احتمالی در آینده پیشگیری نمایند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373