لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

بررسی ویژگی ها و قابلیت های جدید ios 9.3

بررسی ویژگی ها و قابلیت های جدید  ios 9.3

همانطور که می دانید اپل شب گذشته IOS 9.3 Beta 1 را برای توسعه دهندگان منتشر کرد تا بتوانند تست های مورد نظرشان را روی آن اعمال کنند. ما در پست مربوط به انتشار ios 9.3 Beta 1 در مورد یکی از ویژگیهای جدید iOS 9.3 نکاتی را بیان کردیم. حال در این پست چند ویژگی جدید را به شما معرفی می کنیم که به طور حتم از آنها لذت خواهید برد!

ویژگی Night Shift

بسیاری از کاربران از دیوایس خود در بیشتر مواقع برای مطالعه و بررسی ایمیل ها استفاده می نمایند. از این رو رنگ و نور صفحه نمایش تاثیر به سزایی در خستگی چشم خواهند داشت. اپل در iOS 9.3 ویژگی جالبی را با نام Night Shift جای داده است که کمک شایانی به قشر اهل مطالعه می کند!

به کمک این ویژگی کاربر بدون نیاز به کم کردن نور صفحه می تواند به راحتی در ساعات پایانی شب و نور کم به مطالعه بپردازد، به این صورت که سنسور نور دیوایس با توجه به زمان و مکان دیوایس، در ساعات شب، نور و رنگ صفحه را کم و گرمتر می کند تا چشم اذیت نشود و در روشنایی روز دوباره به صورت خودکار حالت اولیه را به خود می گیرد.

شیفت شب یا همان کاهش نور آبی، با استفاده از ساعت و مکان شما زمان غروب خورشید را تشخیص می‌دهد. سپس به صورت خودکار رنگ صفحه نمایش را به سمت طیف‌های گرمتر سوق می‌دهد. لازم به ذکر است که گزینه‌ای در تنظیمات برای این قابلیت به صورت دستی نیز اضافه شده است و شما می‌توانید این کار را از منو تنظیمات و پنل Brightness انجام دهید. این همان کاری است که دقیقا f.lux انجام می‌داد!

شاید از خود بپرسید که نور آبی کم شود چه تاثیری دارد؟ محققان علوم اعصاب طبق یافته‌های اخیر خود بر این باورند که نور آبی باعث به هم ریختن الگوی خواب می‌شود و طی آن تاثیرات مخربی بر بدن ما گذاشته می‌شود.

قابلیت ios 9.3

ویژگی Secure Notes

یکی از بخش های مهم در iOS یادداشت ها یا همان Notes است. بسیاری از ما یادداشت های مهم یا اطلاعات محرمانه خود را در Notes یادداشت و نگهداری می کنیم. به کمک ویژگی جدید iOS 9.3 می توان برای بخش Notes سنسور اثر انگشت Touch ID را فعال نمود تا دسترسی به اطلاعات غیر ممکن شود.

همچنین گزینه‌هایی برای مرتب کردن بر حسب تاریخ ایجاد، تاریخ تغییر یا حروف اضافه شده است.

قابلیت های IOS 9.3

ویژگی Personalized News

اگر به اخبار روز علاقه مند باشید، این موضوع را باید بدانید که اپلیکیشن پیش فرض News در iOS این امکان را برای شما فراهم می سازد تا از آخرین اخبار جهان مطلع شوید. در iOS 9.3 شاهد بهبود و پیشرفت در News هستیم. این بار اپلیکیشن موضوعات مورد علاقه شما را متوجه می شود و سعی می کند اخبار مرتبط با موضوع دلخواه شما را بیش از پیش به شما اطلاع دهد. همچنین امکان شخصی سازی در News برای کاربر فراهم شده است که تاثیر به سزایی در علاقه کاربر به مطالعه اخبار دارد.

با تغییرات انجام شده در این بخش، شما تنها موضوعات دلخواه خود را مشاهده می‌کنید و اخبار مرتبط با آن‌ها به شما نمایش داده می‌شود. این برنامه به طور کامل در آیفون به صورت افقی نیز نمایش داده می‌شود. همچنین اپل می‌گوید که برنامه نسبت به قبل سریع‌تر شده است.

قابلیت های IOS 9.3

ویژگی Health Dashboard

اپل پس از معرفی iOS 9 و رونمایی از Apple Watch اپلیکیشن Health را در iOS قرار داد تا کاربران بتوانند از سلامت خود باخبر شوند. در پیش به کمک این اپلیکیشن می توانستیم علائم حیاتی و فاکتورهای سلامتی را بررسی کنیم اما حال داشبوردی کامل به همراه اطلاعات جامع در مورد سلامتی بدن خود را نظاره کنیم و به کمک ساعت هوشمند اپل همسان سازی های مورد نظر را انجام دهیم.

دسته برنامه‌های Health، مواردی همچون مرتبط با وزن، تمرینات و خواب از منو کشویی قرار داده شده در برنامه قابل دسترسی هستند. برنامه Health هم اکنون مواردی چون حرکات، ورزش‌ها، اهداف را از اپل واچ به شما نمایش دهد. این برنامه تمامی معیارهای سلامت را به آسانی و در یک محل در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید آن‌ها را با برنامه‌های شخص ثالث به اشتراک بگذارید.

قابلیت های IOS 9.3

ویژگی CarPlay

با رونمایی از CarPlay در سال گذشته بسیاری از شرکت های خودروسازی به فکر راه اندازی این سیستم روی خودروهای خود افتادند. اپل در این سرویس ویژگیهای بسیاری را جای داده است اما در iOS 9.3 می توان به امکان استفاده بهینه تر از Apple Music در CarPlay اشاره کرد. همچنین بخش نقشه اپل در CarPlay بهبود بسیاری را به خود دیده است که کار را برای راننده راحت تر خواهد کرد.

حال شما می‌توانید به جدیدها و مجموعه برای شما (For You) که بر اساس سلیقه شما جمع آوری شده است، دسترسی داشته باشید. با قابلیت Nearby (نزدیک) با یک تپ ساده می‌توانید مواردی همچون پمپ گاز، پارکینگ، کافی شاپ و …. را در نزدیکی خود بیابید.

ویژگی Education

در iOS 9.3 یک ویژگی منحصر به فرد قرار گرفته که بی حد و اندازه جذاب است. این ویژگی برای بخش آموزش و مدارس بسیار کاربردی است. به طور مثال می توان برای یک آیپد به تعداد شاگردان پروفایل و میزان دسترسی تغیین کرد! این قابلیت هم معلمان و هم شاگردان را قادر می سازند که به اطلاعات مورد نیاز خود و بدون نیاز به چند دیوایس دسترسی داشته باشند. همچنین امکان تعریف چند Apple ID در یک دیوایس نیز تعبیه شده است که بسیار کارآمد خواهد بود.

همچنین یک برنامه کلاس درس جدید ارائه شده است که معلمان برای راهنمایی دانش آموزان و نظارت بر پیشرفت می‌توانند استفاده کنند.

ویژگی Multiple Apple Watches

اگر چند ساعت هوشمند اپل داشته باشید، می توانید به صورت همزمان و به کمک ios 9.3 آنها را کنترل کنید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که اپل واچ شما باید روی WatchOS 2.2 باشد!

همیشه به روزرسانی‌های این چنینی همراه با نسخه‌های جدید بوده است، اما این بار اپل سنت شکنی کرده و تغییرات جدیدی را با آین آپدیت عرضه کرده است. نظر خود را با ما درباره این تغییرات به اشتراک بگذارید.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت