لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

واکنش تیم کوک در مورد اتفاق ملبورن

واکنش تیم کوک در مورد اتفاق ملبورن

 

نژاد پرستی؛ پست ترین رذیلت اخلاقی که از یک دوره‌ی تاریک برده داری در اروپا و آمریکا متولد شد، هرچند که بسیار پیش از آن و در زمان جاهلیت اعراب و حکومت های باستانی مصر نیز نمود داشته است. چند روز پیش در یک اپل استور در شهر ملبورن استرالیا اتفاقی رخ داد که باعث شرمندگی مدیران اپل و همه‌ی دوست داران این کمپانی شد.

متصدیان اپل استور ملبورن به چند دانش آموز سودانی و سومالیایی اجازه‌ی ورود به اپل استور را ندادند و برخوردی بسیار بد با آنها داشتند؛ آنهم به بهانه‌ی اینکه گمان میکردند این دانش آموزان ممکن است قصد دزدی از آنجا را داشته باشند! این اتفاق به سرعت تمام فضای اینترنت و خبرگزاری های مطرح جهان را فرا گرفت. توییت زیر، نمونه ای از این واکنش ها میباشد:

So these men who work @ the Apple Store, refused to let in Somali/Sudanese students in. Racially discriminating them pic.twitter.com/yomYNpSpCg

— FD (@Crypticgirl_) November 10, 2015

واکنش تیم کوک در مورد اتفاق ملبورن

اما دامنه‌ی این رفتار زشت به همین جا محدود نشد و چنان گسترش یافت که نفر اول اپل یعنی تیم کوک را وادار به واکنش کرد. تیم کوک در یک ایمیل داخلی که برای تمام کارکنان اپل ارسال شده است، این رفتار زشت کارکنان اپل استور ملبورن را محکوم کرده است و آنرا غیرقابل قبول خوانده است. او در این ایمیل مفصل، اعلام کرده است که:

“درهای اپل به روی تمام انسان ها باز است و تمام افراد صرف نظر ار نژاد، جنسیت، دین، سلامت یا معلولیت، سن، درآمد، زبان و دیدگاه اجتماعی شان میتوانند از خدمات اپل استفاده کنند و از امکانات موجود، بهره ببرند.”

او در نهایت از تمام افرادی که به آنها به طور مستقیم یا غیر مستقیم توهین شده است، صمیمانه عذرخواهی کرده است و روشن کرده است که نباید رفتار کارکنان آن اپل استور، بازتاب دهنده‌ی سیاست های کلی اپل باشد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420