لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آیا اپل در دوران اوج خود قرار دارد؟

آیا اپل در دوران اوج خود قرار دارد؟

اپل با انتشار گزارش مالی خود برای سه ماهه‌ی گذشته،، سالی که در آن قرار داریم را موفق‌ترین سال خود نام گذاشت. اما آیا ممکن است اپل در حال پشت سر گذاشتن دوران اوج بوده و در ماه‌های آینده دچار افت تدریجی شود؟

اپل بزرگ‌ترین کمپانی در دنیا است؛ اما موفقیت هیچ‌گاه ثابت نبوده و مدام در حال تغییر مکان است. در حالی که آمار فروش اپل در آخرین گزارش مالی این شرکت، اعجاب‌آور است، اما این آمار می‌تواند به عنوان شمشیری دو لبه نیز عمل کند.

رشد و اوج‌گیری اپل تحت رهبری استیو جابز یک اتفاق تاریخی بود؛ اما آیا نزول این شرکت تحت رهبری تیم کوک آرام و زجرآور خواهد بود؟

آمار فروش ارائه شده چه معنایی دارند؟

آیا اپل در دوران اوج خود قرار دارد؟

در حالی که تیم کوک در کنفرانس خود برای ارائه‌ی گزارش مالی در مورد اعداد شگفت‌انگیز فروش اپل سخن گفت اما اندکی تامل در این اعداد اطلاعات دیگری را نیز به شما می‌دهد.

با این که درآمد کلی بسیار عالی است، اما اپل نتوانسته پیش‌بینی‌های وال استریت در مورد فروش را برآورده کند. در حالی که این اتفاق و عدم برآورده شدن پیش‌بینی‌های فروش برای سایر شرکت‌ها عادی است، اما اپل همیشه از این قاعده مستثنی بوده است.

اپل در سال‌های گذشته به غیر از مواردی نادر همواره توانسته به عدد فروش پیش‌بینی شده وال استریت برسد و حتی گاهی اوقات به قدری بیشتر از پیش‌بینی‌ها فروش داشته که اعتبار کارشناسان وال استریت را نیز زیر سوال برده است. اما امسال سالی متفاوت بود و اپل نتوانست به آمار فروش پیش‌بینی شده دست پیدا کند.

این اتفاق به هیچ عنوان سال بسیار موفق اپل را زیر سوال نمی‌برد؛ اما همین اتفاقات در ظاهر کوچک اگر گرد هم بیایند، ممکن است نشان از اتفاقی بزرگ در آینده داشته باشند.

مرگ و حیات اپل بسته به فروش آیفون‌ها دارد. فروش آیپدها روند ثابتی داشته، آیپادها فروش خیلی خوبی ندارند و در حالی که فروش مک‌ها افزایش یافته اما به هیچ عنوان نمی‌تواند در صورت عدم فروش مناسب آیفون‌ها، ضرر آن را جبران کند. در واقع اپل هیچ نقشه‌ای در صورت عدم موفقیت در فروش آیفون‌ها ندارد.

بهتر است نگاهی به آمار رشد درآمد اپل در سال‌های گذشته داشته باشیم:

۲۰۱۲: ۴۶.۳۸ درصد

۲۰۱۳: ۵۲.۰۷ درصد

۲۰۱۴: ۵۶.۲۱ درصد

۲۰۱۵: ۶۲.۵۴ درصد

آیا اپل میراث استیو جابز را از دست خواهد داد؟

آیا اپل در دوران اوج خود قرار دارد؟

جابز با ساده‌سازی کارخانه در تلاش برای سودده کردن آن بود؛ روندی که در محصولات ساخت این شرکت خودنمایی می‌کرد. به جای ساخت گوشی بسیار مجلل، پر از امکانات و ویژگی‌های بعضا بی‌استفاده، اپل گوشی عادی ساخت که تمامی کارهای روزانه را به خوبی انجام می‌داد و هر کاربری می‌توانست به راحتی با آن کار کند.

شاید محصولات از نظر طراحی انقلابی نبودند، اما طراحی ساده‌ی آن‌ها دل هر کسی را می‌ربود. این گوشی‌ها مجلل، ارزان یا قدرتمندترین گوشی در بازار نبودند، اما کارهای روزانه را بهتر از هر گوشی دیگری انجام می‌دادند. موردی که از دید کاربران پنهان نماند و موفقیتی بزرگ برای اپل با خود به همراه آورد.

با استفاده از طراحی ساده و زیبا، سخت‌افزاری مطمئن و نرم‌افزاری که به طور مشخص برای آیفون ساخته شده بود، جابز کاری کرد که مردم رو به خرید هر دستگاهی که در ابتدای نام آن i هست، بیاورند.

شروع یک پایان تلخ

زمانی که به قله‌ی کوه می‌رسید راهی جز ادامه‌ی مسیر رو به پایین ندارید. ممکن است اپل در حال حاضر به قله نرسیده باشد، اما به نظر می‌رسد بسیار نزدیک به آن است.

سیاست استیو جابز، اپل را از سایر کمپانی‌های مشابه متمایز می‌کرد؛ اما حالا این شرکت به یک کمپانی سود محور تبدیل شده است. زمانی جابز به کوچک‌ترین فناوری‌ها و رشد آن‌ها دقت داشت، اما حالا تیم کوک توجه خود را بر روی وال استریت و گزارش‌های مالی متمرکز کرده است.

سوال اینجا است که آیا اپل با سیل عظیمی از گوشی‌های باکیفیت اما ارزان قیمت اندرویدی توان رقابت خواهد داشت؟ تاریخ نشان داده است که همواره قیمت تعیین کننده‌ترین معیار در موفقیت بوده است. شرکت‌هایی مانند نوکیا نیز در گذشته اشتباهاتی از این دست مرتکب شدند و دوران پرشکوه خود را با دوران افولی زجرآور عوض کردند.

اپل باید به دنبال تولید محصول انقلابی دیگری نیز باشد

آیا اپل در دوران اوج خود قرار دارد؟

آیفون ۶ اس یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند کنونی در بازار شناخته می‌شود. با این حال همه می‌دانیم که اپل توانایی ساخت بهترین گوشی‌های هوشمند را دارد؛ اما سوال اصلی اینجا است اگر زمانی آیفون‌ها دچار افت فروش شوند، طرح اپل برای جبران ضرر آن چیست؟

در شرایطی که امروز در بازار گوشی‌های هوشمند حاکم است، با قیمتی در حدود نصف قیمت آیفون می‌توان گوشی بسیار قدرتمند و زیبا خرید. این اتفاق به معنای زنگ خطری برای اپل است؛ چرا که فروش آیفون‌ها با گذشت هر روز، خطر بزرگ‌تری را در کنار خود احساس می‌کند.

اپل واچ را نمی‌توان محصول انقلابی اپل دانست. از طرفی پروژه‌ی ساخت خودروهای هوشمند با وجود این که به نظر آینده‌ای درخشان پیش روی آن است، اما رقبای قدرتمندی مانند گوگل و تسلا را نیز در کنار خود می بیند. به علاوه غلبه بر غول‌های صنعت خودرو نیز خود چالشی بسیار بزرگ است.

در حال حاضر مشخص نیست که اپل در آینده بر روی چه محصولی تمرکز خواهد داشت؛ اما بهتر است این شرکت برای جلوگیری از تبدیل شدن به شرکتی که زمانی بهترین بوده و حالا افول کرده است، هر چه سریع‌تر رو به توسعه‌ی محصولات جدیدتر بیاورد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373