لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

چگونه از Touch ID در شرایط اضطراری کمک بگیریم

چگونه از Touch ID در شرایط اضطراری کمک بگیریم

اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالت متحده یک حق اختراع که در می سال ۲۰۱۴ از طریق اپل به دست آن‎ها رسیده بود پس از بررسی‌های لازم ثبت کرد. این قابلیت کاربران را قادر می‌سازد که با استفاده از قرار دادن یک انگشت خاص بر روی حسگر اثر انگشت-Touch ID دستگاه را به حالت panic mode یا همان حالت وحشت ببرند. برای این حالت می‌توان تعریف کرد که آیفون را به صورت کامل قفل کن و یا دسترسی به داده‌های کاربر را محدود کن.

در حال حاضر می‌توان تا ۵ اثر انگشت را برای یک دستگاه تعریف کرد، تنها کاری که کاربران باید بکنند این است که به تنظیمات Touch ID مراجعه کنند و اثر انگشت مورد نظر را برای این کار انتخاب کنند. این حق اختراع برای جلوگیری از مشکلات دزدی تمرکز دارد. به طور مثال زمانی که کسی می‌خواهد از شما دستگاه‌ را زورگیری کند یا احساس می‌کنید که فردی قصد دزدیدن دستگاه‌ را دارد که متاسفانه در ایران هم برای دستگاه‌های هوشمند رواج پیدا کرده برای حفظ اطلاعات شخصی تنها کافیست که انگشت از پیش تعیین شده را بر روی Touch ID قرار دهید که دزدهای عزیز هیچگونه دسترسی به اطلاعات شما نداشته باشند.

چگونه از Touch ID در شرایط اضطراری کمک بگیریم

panic mode همچنین می‌تواند از سارق  با استفاده از دوربین و میکروفون فیلم و صدا تهیه کند و اطلاعات را به حساب کاربری iCloud و احتمالا حتی پلیس محلی ارسال کند. فعال شدن اینترنت برای روند این کار نیز به صورت خودکار انجام می‌پذیرد. قابلیت هشدار دهندگی این حق اختراع نیز جالب است، دستگاهی که panic mode آن فعال شده از طریق فرکانس‌های مختلف، کانال‌ها و … به دستگاه‌های نزدیک دیگر شامل آیفون‌ها، کامپیوترها و … اطلاع می‌دهد که صاحبان آنان می‌توانند به مقامات مربوطه حادثه رخ داده را اطلاع دهند. دستگاه با استفاده از GPS و یا سیستم مکان یاب اپراتور اطلاعات مکان را نیز ارسال خواهد کرد.

قابلیت دیگر این سیستم، پخش صدای بسیار بلند است و تا زمانی که کاربر تایید نکند مشکلی ندارد این صدا قطع نخواهد شد. حتی می‌توان تعریف کرد که به محض فعال کردن panic mode یک برنامه خاص برای کمک به شرایط رخ داده باز شود. البته نباید توقع داشت که panic mode به زودی در دستگاه‌های بعدی اپل استفاده شود ولی این ثبت اختراع در کل برای اپل سودمند خواهد بود.

به نظر شما آیا این سیستم را به زودی در دستگاه‌های بعدی راه اندازی می‌شود و یا تنها در حد یک پتنت خواهد ماند؟

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373