لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

پیروزی آی او اس اپل در برابر اندروید

پیروزی آی او اس اپل در برابر اندروید

فرض کنید مدیر عامل یک شرکت بزرگ نرم افزاری هستید و یکی از مهم ترین بخش های شرکت شما نیز، ارائه یک پلتفرم در تلفن های همراهی است که آنها را با دقت خاصی طراحی کرده و سپس با قیمت گزافی به فروش می رسانید.

حالا می خواهید طیف گسترده تری از کاربران را هدف قرار دهید. افرادی که از پلتفرم هایی که تا کنون استفاده کرده اند، اندکی ناراضی هستند. چگونه و با چه راهکاری، کاربر جدید برای پلتفرم خودتان دست و پا خواهید کرد؟

این پرسش در نوع خود بسیار مهم است چرا که بازار تلفن های هوشمند روز به روز با اشباع بیشتری رو به رو گشته و بازیگران تازه تری در آن حضور به هم می رسانند و تلاش می کنند با ایده های خاص خودشان، سود کمپانی های بزرگ را کاهش دهند. اگرچه شرکت های بزرگ هنوز هم در برزیل،‌ روسیه، چین و هند می توانند مشتریان خود را پیدا کنند اما فروش موبایل به کاربرانی که در کشورهای جهان اول زندگی می کنند، سود بیشتری برای شرکت ها در پی خواهد داشت، چرا که اساسا در این مکان ها و دست کم روی کاغذ، کاربران ثروتمندتری زندگی می کنند که قادر هستند از پس پرداخت هزینه گزاف یک تلفن هوشمند پرچمدار برآیند.

البته تنها بحث فروش خود موبایل هم میان نیست. در کشورهای ثروتمند تر، شرکت های سازنده می توانند درآمدهای جانبی بیشتری هم داشته باشند. درآمدهایی که از فروش لوازم جانبی، اپلیکیشن های شخص ثالث از طریق اپ استور ها و همچنین گارانتی هایی که هیچ موقع نیازی به آنها پیدا نشده به دست می آیند.

همه این درآمدها به شرطی محقق خواهند شد که شما به عنوان مدیر یک شرکت موفق، بتوانید کاربران را به سوی استفاده از پلتفرم موبایلی خود ترغیب کنید.

حال خود را جای یک کاربر خسته شده از شرایط قرار دهید. کاربری که نه امنیت کافی را با پلتفرمی که از آن استفاده می کند تجربه کرده و نه بروز رسانی های سریع را. چنین شخصی مشخصا در پی تعویض پلتفرم نرم افزاری موبایل خود و استفاده از یک راهکار دیگر خواهد بود. در ادامه با ما همراه باشید.

در حالی که کاربران خسته از عدم دریافت بروز رسانی های اندروید در پی یافتن یک جایگزین مناسب برای بزرگ ترین سیستم عامل موبایلی جهان هستند، اپل تلاش می کند تا با ارائه سیگنال هایی، توجه این اشخاص را به خود جلب کند.

شرکت ساکن کوپرتینو می کوشد تا پلتفرم موبایلی خود را به نحوی طراحی کند که باب میل افرادی باشد که پیشتر از اندروید بهره گرفته اند و برایشان جذاب جلوه کند. در چنین حالتی، زمانی که موعد خرید یک تلفن همراه جدید از راه رسد، همان کاربر از اندروید رو برگردانده و به سراغ آیفون و iOS اش خواهد رفت.

پیروزی آی او اس اپل در برابر اندروید

روزگاری بود که کاربران اندروید به هیچ عنوان حاضر نمی شدند پلتفرم خودشان را با iOS تغییر داده و به سراغ محصولی روند که اپل توسعه اش داده. اکنون ولی این داستان در حال تغییر کردن است و مقصر اصلی آن نیز نه گوگل، بلکه شرکای سخت افزاری گوگل هستند.

اپل خودش این موضوع را به خوبی درک کرده و می خواهد تمام تلاشش را به کار ببندد تا بیش از پیش در برابر چشم کاربران اندروید قرار گیرد و در نهایت در چشم آنها، به عنوان یک جایگزین قابل اعتماد و با ارزش جلوه کند. شرکتی که در موردش صحبت می کنیم تا کنون صرفا دو اپلیکیشن برای پلتفرم اندروید در «گوگل پلی» قرار داده است. آخرین تلاش این شرکت مربوط می شود به ارائه یک اپ برای مدیریت اسپیکرهای Beats. اما اپلیکیشن اول اپل هم سر و صدای بیشتری به پا کرد، هم کاربردی تر بود و در مرحله آخر، هدفی خاص و ویژه را نشان می داد.

اپلیکیشن Move To iOS به کاربران اندروید کمک می کند تا بدون زحمت، همه اطلاعات شخصی خودشان، حتی تصاویری که به ثبت رسانده اند را به یک آیفون منتقل سازند. این در حالیست که بر اساس آمار دریافت همین اپلیکیشن که از سوی گوگل پلی ارائه می شود، می توان گفت که Move To iOS تا کنون برابر با یک الی پنج میلیون بار دانلود شده است.

اپلیکیشن سوم این شرکت مشخصا مربوط به سرویس موسیقی اپل برای کاربران اندروید خواهد بود. اگرچه اپل موزیک به شکل اساسی با انتقادات زیادی مبنی بر کپی برداری بیش از حد از «اسپاتیفای» رو به رو است اما در هر صورت به لطف کاربران زیاد و همچنین استفاده کنندگان از اندروید، اپل درآمد بسیاری از آن کسب خواهد کرد. البته مشخصا کاربر اندرویدی که بخواهد از آن استفاده کند باید یک اکانت iCould تهیه نموده و تا حدی، پای خود را وارد قلمروی اپل کند و این صرفا آغاز ماجراییست که شرکت ساکن کوپرتینو می خواهد ادامه دار شود.

پیروزی آی او اس اپل در برابر اندروید

حال بیایید نگاهی داشته باشیم به کنفرانسی که در آن، اپل از درآمدهایش خبر داد. تیم کوک در بین این گزارش عنوان کرد که بیش از ۳۰ درصد از فروش آیفون به کسانی بوده که پیش از این، کاربر اندروید بوده اند.

مشخصا این تعداد کاربر جز افرادی بوده اند که به دلایل مختلفی که برخی از آنها در فوق ذکر شد، تصمیم به ترک اندروید گرفته اند. اپل گزارش می دهد که در این دوره سه ماهه توانسته رقمی برابر با ۴۸ میلیون دستگاه آیفون به فروش برساند. با توجه به گفته تیم کوک مبنی بر کوچ ۳۰ درصدی کاربران اندروید به iOS، می توان اظهار کرد که حدود ۱۴ میلیون آیفون به کاربران پلتفرم ساخته شده به دست گوگل فروخته شده. ۱۴ میلیونی که تصمیم گرفته اند گوگل را به دلیل برخی مشکلات ترک کنند.

پیروزی آی او اس اپل در برابر اندروید

حالا بیایید به یک نکته دیگر توجه کنیم. ۱۴ میلیون نفری که تصمیم گرفته اند به سرزمین اپل کوچ کنند، در واقع تصمیم به خرید موبایلی گران قیمت گرفته اند. این در حالیست که در پلتفرم اندروید، کاربر می تواند با هر بودجه ای، موبایلی را انتخاب کرده و آن را خریداری نماید. کاربرانی که از اندروید به iOS آمده اند مشخصا افرادی هستند که تصمیم به خرید یک موبایل گران قیمت گرفته اند و چنین اشخاصی، معمولا هزینه های بیشتری را صرف سرویس های ارائه شده از سوی سازنده کرده و تمایل بیشتری نیز به خرید اپلیکیشن ها دارند.

نباید فراموش کرد که خود پلتفرم اندروید برای شرکت های سازنده تلفن های همراه چندان هم سود آور نیست. با نگاهی دیگر می توان دید که شرکت هایی نظیر LG یا ZTE در دوره مالی سه ماهه گذشته توانسته اند به ترتیب فروش ۱۴.۹ و ۱۴.۲ میلیون موبایل را تجربه کنند و حالا صرفا ۱۴ میلیون کاربر از همین پلتفرم به اپل پیوسته. آن هم افرادی که مشخصا از هزینه کردن هراسی ندارند. همین طور که پیش رود، سازندگان اندرویدی می مانند با سود بسیار اندکی که از صنعت ساخت موبایل به دست می آورند و کاربرانی که به جز خرید خود تلفن همراه، علاقه ای به پرداخت هزینه های دیگر نخواهند داشت.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373