لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

WiFi Assist اپل را راهی دادگاه کرد

WiFi Assist اپل را راهی دادگاه کرد

اپل هم‌زمان با عرضه نسخه نهم iOS، قابلیت جدیدی نیز به نام WiFi Assist معرفی کرد که قرار بود موجب خوشنودی کاربران شود اما ظاهرا برعکس عمل کرده و ضمن نارضایتی آنها برای خودش نیز دردسر ساز شده است.

ماجرا از این قرار است که دستیار وای‌فایی که اپل برای نسخه های جدید سیستم عامل موبایلی خود در نظر گرفته برای جبران سیگنال های ضعیف وای‌فای، به صورت خودکار به سراغ اینترنت سیم کارت می رود و از آن استفاده می کند. این اتفاق پس از به‌روزرسانی موبایل به iOS 9 رخ داده و دستیار WiFi به شکل پیش فرض فعال می شود.

افرادی که از نحوه کارکرد این ویژگی اطلاع ندارند یا اصلا نمی دانند چنین قابلیتی روی آیفون آنها هست، ناآگاهانه حجم اینترنت (دیتای موبایلی) خود را از دست می دهند و متوجه هم نمی شوند این مشکل از کجا آب خورده.

همین مسئله باعث شد تا شکایت هایی از اپل صورت بگیرد. از جمله باید به شکایت ویلیام اسکات فیلیپس و سوزان اشمیت فیلیپس اشاره کنیم که مدعی شده اند پیرو سهل انگاری اپل در اطلاع رسانی، مبلغی زیادی ضرر کرده اند. این زوج شکایت خود را در روز جمعه هفته گذشته به دادگاه محلی سن حوزه ارائه داده اند.

پیرو دادخواستی که به دادگاه تسلیم شده، شاکیان تقاضای جبران خسارت مالی خود را دارند. آنها در شکایت خود اعلام کرده اند، اپل تا پیش از انتشار اخبار و شکایت ها هیچ توضیحی در این مورد نداده بود و توضیحات پس از آن هم کوتاه بوده و دیگر ارزشی نداشته است.

WiFi Assist اپل را راهی دادگاه کرد

هنوز معلوم نیست این شکایت به نتیجه ای برسد اما برای اسم و رسم اپل شاید چنین اتفاقی چندان خوب نباشد ضمن اینکه شاکیان معتقدند تا کنونی زیانی ۵ میلیون دلاری متوجه کاربران غیر مطلع شده است. البته جای شک نیست که شرکت های دیگر سازنده موبایل هم تمایلی ندارند که اپل در این دادگاه ببازد زیرا برخی از آنها همانند سامسونگ از قابلیت مشابهی روی دیوایس های خود بهره گرفته اند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373