لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل محکوم به پرداخت 862 میلیون دلار جریمه شد

اپل محکوم به پرداخت 862 میلیون دلار جریمه شد

وکلای شرکت های بزرگ رفت و آمدهای بسیاری در دادگاه های مختلف دارند اما همواره نمی توانند برنده میدان باشند. به تازگی اپل در یکی از دادگاه های پتنتی خود به شکست محکوم شده، آن هم به علت استفاده بدون مجوز از پتنت ثبت شده توسط دانشگاه ویسکانسین (Wisconsin).

گفته می شود در این پتنت، نوعی از تکنولوژی به ثبت رسیده که توسط آن، چیپ های پردازشی عملکردی بسیار بهینه خواهند داشت. اپل نیز تصمیم گرفته از همین فناوری در آیفون و آیپدهایش بهره گیرد و عمر باتری آنها را افزایش دهد.

در سال ۲۰۰۸، بنیاد پژوهشی دانشگاه ویسکانسین بر علیه اینتل شکایت مشابهی را تنظیم کرد که در مدت کوتاهی، اینتل خارج از درب های دادگاه با این دانشگاه به توافق رسید و مجوزهای لازم را کسب کرد. در ژانویه سال ۲۰۱۴ اما دانشگاه یاد شده، از اپل برای استفاده بدون مجوز از تکنولوژی مورد بحث در آیپد و آیفون شکایت کرد و حالا، دادگاه به شکل اولیه به این نتیجه رسیده که میزان خسارتی که اپل باید به این دانشگاه پرداخت کند تا چه میزان است.

بر اساس گزارش رویترز، دادگاه مقرر نموده که اپل به جهت استفاده بدون مجوز از تکنولوژی های توسعه یافته توسط دانشگاه ویسکانسین، باید مبلغی معادل ۸۶۲.۴ میلیون دلار به شاکی پرونده پرداخت نماید. البته باید گفت که دادگاه های تجدید نظر بسیاری برای این پرونده تشکیل خواهند شد و هنوز این رای، به شکل قطعی صادر نگشته. ماه گذشته نیز دانشگاه ویسکانسین شکایت جدیدی را علیه اپل تنظیم کرد چرا که دوباره این شرکت از تکنولوژی بهینه سازی عملکرد پردازشی در چیپست های A9 و A9X استفاده کرده بود.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373