لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

مقایسه دو گوشی بسیار قدرتمند اپل 6 اس و سامسونگ اس 6

مقایسه دو گوشی بسیار قدرتمند اپل 6 اس و سامسونگ اس 6

بگذارید موضع خودم را مشخص کنم: من از جمله افرادی هستم که لذت و حس تجربه‌ی کاربری راحت را بر همه چیز ترجیح میدهم و جنگ برندها و برتری های تبلیغاتی آنها برایم هیچ اهمیتی ندارد. اگر کاربری از عکاسی با آیفون لذت ببرد و عکس های آن برایش قابل قبول باشند، تمام است! دوربین آیفون بر تمام اسمارت فونهای دیگر برتری دارد؛ یا اگر دوست تان از نحوه‌ی ظاهر شدن برنامه‌ها در اندروید خوشش بیاید، لازم نیست بیایید و ساعت ها با او بحث کنید که ببین چقدر ورق زدن در هوم اسکرین آی او اس لذت بخش تر است، ممکن است در نهایت هم بتوانید او را قانع کنید ولی تنها چیزی که در حقیقت به آن دست پیدا کرده اید “تحمیل سلایق خودتان بر آن فرد” است.

بنابراین هدف از این مقایسه این نیست که بگوییم آیفون ۶اس بهتر است یا گلکسی اس۶

بلکه هدف اینجاست که قطعات سخت افزاری و مشخصات قطعی این دو پرچمدار برحق دنیای اسمارت فونها را در کنار هم بگذاریم و متوجه تفاوت های آنها بشویم:

طراحی؛ معمولا کاغذ کادو از خود کادو مهمتر است

هرچند که همواره تمام کاربران دنیای دیجیتال، کار مهندسان اپل و در راس آنها جاناتان آیو را در طراحی آیفون می‌ستایند، اما سامسونگ نیز با ساخت اولین اسمارت فونهای فلزی خود و تغییر برخی از مشخصات ناپسند برای کاربران، توانسته است یکی از زیباترین اسمارت فونهای بازار را بسازد.

مقایسه دو گوشی بسیار قدرتمند اپل 6 اس و سامسونگ اس 6

هر دو دیوایس از فلز مرغوب و بدنه‌ی محکمی برخوردارند و هردو نیز از اشکلاتی نظیر دوربین بیرون زده رنج میبرند (البته اگر نام آنرا اشکال بگذاریم). اما از حیث طراحی این نکته را به یاد داشته باشید که تا دیوایسی را دست خود نگرفته اید و چند دقیقه‌ای با آن کار نکرده اید، نمیتوانید درمورد آن قضاوت کنید و این موضوع کاملا به سلیقه‌ی شما بستگی دارد.

نمایشگر؛ تا چیزی را ندیده‌اید آنرا باور نکنید

آیفون ۶اس از نمایشگر ۴٫۷ اینچی HD رتینا برخوردار است. رزولوشن ۱۳۷۴ در ۷۴۰ و عمق پیکسلی ۳۲۶ PPI نیز دیگر مشخصات آن هستند. فناوری ۳D Touch مهمترین وجه تمایز نمایشگر آیفون با گلکسی است ولی از سوی دیگر سامسونگ با نمایشگر ۵٫۱ اینچی Quad HD، رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ و عمق پیسکلی ۵۷۷ PPI ، از نظر رزولوشن و شفافیت تصویر، برتری دارد.

پردازنده و رم؛ میدان بزرگ برای مانور تبلیغاتی

در حقیقت این پردازنده و رم هستند که سرعت اجرای اپ ها، ریبوت شدن دیوایس و انجام فرمان های کاربر را تعیین میکنند. سامسونگ دارای چیپست Exynos 7 Octa 7420 است که خود از یک پردازنده‌ی quad-core با فرکانس ۱٫۵ گیگاهرتزی Cortex-A53 و یک پردازنده‌ی quad-core با فرکانس ۲٫۱ گیگاهرتزی Cortex-A57 تشکیل شده است. رم گلکسی نیز ۳ گیگابایت و رم آیفون ۲ گیگابایت است که البته آیفون بدلیل هماهنگی بسیار بالای نرم افزار و سخت افزار، مصرف بهینه تری از رم خود دارد.

مقایسه دو گوشی بسیار قدرتمند اپل 6 اس و سامسونگ اس 6

آیفون نیز از پردازنده‌ی A9 dual-core با فرکانس ۱٫۸۵ گیگاهرتزی بهره میبرد. برای مقایسه‌ی این دو پردازنده راهی بهتر از نتایج بنچمارک نیست، جایی که آیفون با امتیاز ۲۴۸۸، کاملا برتر از گلکسی با امتیاز ۱۲۱۳ نشان داده است. البته این ها نتایج پردازش تک هسته‌ای هستند و نتایج پردازش با تمام هسته ها آورده نشده است زیرا برای ۹۰ درصد نرم افزارها، این پردازش تک هسته ای است که اهمیت دارد و استفاده های خیلی معدودی هستند که تمام هسته های پردازنده را به چالش بکشند.

دوربین؛ تلفن های همراه به دنبال تخت پادشاهی دوربین های حرفه ای

آیفون ۶اس با دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و گلکسی اس۶ با دوربین ۱۶ مگاپیکسلی هردو از بهترین دوربین های بازار هستند و هردو نیز از قابلیت فیلمبرداری با رزولوشن ۴K برخوردارند. گلکسی با در اختیار داشتن دریچه‌ی نورگیری بزرگتر، در تصویرهایی که در مکانهای تاریک گرفته میشوند، بهتر عمل میکند. همچنین اس۶ دارای تثبیت کننده‌ی اپتیکال (OIS) است که این قابلیت تنها در آیفون ۶اس پلاس وجود دارد.

مقایسه دو گوشی بسیار قدرتمند اپل 6 اس و سامسونگ اس 6

وجه تمایز دوربین آیفون نیز دارا بودن قابلیت عکس برداری به صورت تصاویر زنده است. اما همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردم، تجربه‌ی کاربری از همه چیز مهمتر است و اگر راستش را بخواهید دوربین آیفون حتی از همان اولین نسلها، برتر بوده است و عکس برداری و فیلمبرداری با آیفون لذت بخش تر است.

باتری؛ بحران شارژ چیزی معادل بحران آب

کافی است که یک مطلب درباره‌ی یک دیوایس جدید بنویسید، محال است که حداقل نصف نظرات درمورد وضعیت باتری نباشد! در واقع خیلی از کاربران بسیار برایشان مهم است عمر باتری همواره افزایش یابد و افزایش یابد و افزایش یابد، حتی اگر هنوز امکان فنی آن وجود نداشته باشد. باتری گلکسی با ظرفیت ۲۵۵۰ میلی آمپری، بزرگتر از باتری آیفون با ظرفیت ۱۷۱۵ میلی آمپر است.

مقایسه دو گوشی بسیار قدرتمند اپل 6 اس و سامسونگ اس 6

با اینکه از بعد ظرفیت، باتری گلکسی حجم بیشتری را دارد، اما از حیث عملکرد گویا آیفون بهتر عمل میکند و شارژ خود را بیشتر نگه میدارد. 

قیمت؛ جنس را توضیح نده قیمت را بگو

متاسفانه ما در این مطلب نمیتوانیم قیمت در ایران را بررسی کنیم زیرا در آن صورت باید قیمت آنها در تک تک مغازه های ایران را به صورت جداگانه بنویسیم (زیرا قیمت ثابتی در ایران وجود ندارد). اما از نظر قیمت رسمی، قیمت مدل ۳۲ گیگابایتی گلکسی ۵۷۶ دلار است درحالیکه مدل ۱۶ گیگابایتی آیفون، ۶۴۹ دلار قیمت دارد و ۷۳ دلار گرانتر است.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که آیفون ۶اس به تازگی عرضه شده است ولی زمان زیادی از عرضه‌ی گلکسی اس۶ میگذرد.

نتیجه گیری

طبق اطلاعات بالا، در برخی از زمینه ها آیفون و در برخی از آنها گلکسی برتری دارد و در برخی از زمینه ها نیز پا به پای هم عمل میکنند. بنابراین اگر قصد خرید یکی از آنها را دارید، اول توجه داشته باشید که سیستم عامل و نرم افزار، نقش بسیار مهمی را بازی میکنند و باید مقایسه ی بین اندروید و آی او اس را نیز درنظر داشته باشید.

مقایسه دو گوشی بسیار قدرتمند اپل 6 اس و سامسونگ اس 6

دوم اینکه همانطور که همیشه گفته ام، تجربه‌ی کاربری بسیار مهم است و قبل از اینکه درمورد این دو دیوایس قضاوت کنید، حتما مدتی با آنها کار کنید تا ببینید کدام یک از آنها با نیازهای شما و نوع استفاده تان سازگارتر است و درواقع از کدام یک بیشتر لذت میبرید.

در جدول زیر نیز میتوانید تمام این اطلاعات را به صورت خلاصه و یکجا مشاهده نمایید:

مقایسه دو گوشی بسیار قدرتمند اپل 6 اس و سامسونگ اس 6

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373