لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

استفاده از 2 تراشه در آیفون 6 اس و 6 اس پلاس

استفاده از 2 تراشه در آیفون 6 اس و 6 اس پلاس

در بررسی‌ها به عمل آماد و همان طور که قبل در شایعات به گوش می‌رسید در نسل جدید آیفون‌های اپل یعنی آیفون ۶s و ۶s پلاس از ۲ تراشه مختلف A9 و دو تراشه A9X استفاه کرده است! یکی سری از آن‌ها برای سامسونگ است و یک سری برای TSMC، ظاهراً اپل برای تامین این قطعه این بار مجبور شده از دو شرکت تراشه‌های خود را تامین کند.

استفاده از 2 تراشه در آیفون 6 اس و 6 اس پلاس

پس از مشخص شدن این موضوع این سوال مطرح شد که کدام یک از تراشه‌ها عملکرد بهتری دارد؟ حال پاسخ مشخص شده و بنچمارک‌ها عملکرد تراشه‌ی ساخت TSMC را بهتر می‌دانند.

اپل امسال در آیفون‌های خود از تراشه‌ی A9 استفاده کرده که توسط دو کمپانی متفاوت تولید می‌شوند. بخشی از تراشه‌های A9 مورد استفاده توسط سامسونگ و برخی دیگر توسط TSMC تولید می‌شود. کمپانی تایوانی تراشه‌های خود را براساس لیتوگرافی ۱۶ نانومتری تولید می‌کند، در حالی که سامسونگ از فرآیند ساخت FinFET و لیتوگرافی ۱۴ نانومتری بهره می‌برد. پس از آنکه مشخص شد آیفون‌ها از این دو تراشه بهره می‌برند، بسیاری این سوال را مطرح کردند که کدامیک از تراشه‌‌ها در مقایسه با دیگری عملکرد بهتری دارد. بنچمارک‌های اولیه نشان دادند که تفاوت اندکی بین عملکرد این دو تراشه وجود دارد. اما آخرین تست‌های باتری انجام شده نشان از این دارند که آیفون‌های مجهز به تراشه‌ی A9 ساخت TSMC تایوانی از نظر عمر باتری در وضعیت بسیار بهتری هستند.

شاید بنچمارکی که اختلاف شدید بین عملکرد آیفون‌های مجهز به این دو تراشه را نشان می‌دهد، مربوط به بنچمارک Geekbench 3 انجام شده باشد. یکی از کاربران Reddit با در اختیار داشتن دو دستگاه آیفون ۶ اس پلاس که از وجود تراشه‌ی TSMC و سامسونگ بهره می‌برند به این نتیجه رسیده که این دو نسخه از نظر عمر باتری عملکرد متفاوتی دارند. وی با اجرای بنچمارک Geekbench 3 و اشتراک گذاری تصویر مربوط به آن نشان داده که اختلاف در طول عمر باتری این دو نمونه نزدیک به دو ساعت است و تراشه‌ی TSMC از وضعیت مطلوب‌تری برخوردار است.ش

استفاده از 2 تراشه در آیفون 6 اس و 6 اس پلاس

این کاربر در پست خود به این موضوع اشاره کرد که وی چندین بار این بنچمارک را اجرا کرده، اما تفاوتی در نتیجه‌ی نهایی حاصل نشده و اختلاف تقریبا دو ساعته همواره در اغلب بنچمارک‌ها ایجاد شده است. هر دو گوشی‌هوشمند از تنظیمات یکسانی برخوردار بوده و شرایط هر دو یکسان بوده است.

جان پوله، از Primate Lab که وظیفه‌ی توسعه‌ی Geekbench را دارند، در خصوص اختلاف عملکرد آیفون‌های اپل و تفاوت‌های تراشه‌ی A9 ساخت TSMC و سامسونگ نظرات جالب توجهی دارد. وی به شایعاتی اشاره کرده که از عملکرد بهتر تراشه‌ی تولید شده توسط TSMC سخن می‌گفتند. شنیده‌ها حکایت از این داشتند که فرآیند تولید ۱۶ نانومتری TSMC بسیار بهتر از فرآیند ۱۴ نانومتری است که توسط سامسونگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. وی نسبت به اختلاف تقریبا دو ساعته‌ی دو تراشه از نظر عملکرد باتری اظهار تعجب کرده است. از نظر وی باید تست‌های بیشتری در شرایط استانداردتر اجرا شود تا از این راه بتوان به اختلاف عملکرد بین این دو تراشه پی برد.

وب‌سایت چینی MyDrivers نیز تصاویری را منتشر کرده که اطلاعات موجود در خصوص اختلاف در عملکرد باتری آیفون‌های مجهز به تراشه‌ی A9 ساخت سامسونگ و TSMC را تایید می‌کند. این وب‌سایت چینی مجموعه‌ای از آزمایش‌ها را روی هر دو نسخه‌ی آیفون انجام داده که شامل پخش ویدیو، تست جاوا اسکریپت و همچنین اجرای بنچمارک‌های مختلف می‌شود. براساس اطلاعات ارائه شده توسط این وب‌سایت، نسخه‌ی مجهز به تراشه‌ی A9 تولید شده توسط سامسونگ از نظر مصرف باتری در مقایسه با تراشه‌ی A9 ساخت TSMC از عملکرد مطلوبی برخوردار نیست و باتری آیفونی که از تراشه‌ی سامسونگ استفاده می‌کند، سریع‌تر خالی می‌شود. انجام بنچمارک انتوتو نیز نشان از این دارد که تراشه‌ی ساخت سامسونگ بیشتر از A9 ساخت TSMC گرم‌ می‌شود.

استفاده از 2 تراشه در آیفون 6 اس و 6 اس پلاس

با نگاهی به آزمایش‌ها و تست‌های صورت گرفته می‌توان به روشنی دید که تراشه‌ی A9 تولید شده توسط TSMC وضعیت بهتری در مقایسه با تراشه‌ی ساخت سامسونگ دارد. البته این اختلاف باید در عملکرد گوشی در دنیای واقعی مورد بررسی قرار گیرد. در واقع ورای بنچمارک‌های صورت گرفته، این اختلاف باید در استفاده‌ی روزمره نیز محسوس باشد. یقینا در هفته‌های آینده و با عرضه‌ی شمار بیشتری از آیفون‌ها به بازار می‌توان به روشنی دید که آیا اختلاف این دو تراشه تا این حد زیاد است یا خیر. استفاده از یک تراشه که ساخت دو کمپانی متفاوت است، ریسک بزرگی بود که اپل آن را انجام داده است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420