لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

مشکل ژیروسکپ و شتاب سنج در آی او اس 9

مشکل ژیروسکپ و شتاب سنج در آی او اس 9

اپل چندی پیش بروزرسانی جدید سیستم عامل iOS را منتشر کرد که از همان ابتدا مشکلاتی را برای کاربران ایجاد کرده است. حال شنیده‌ها حکایت از این دارد که iOS 9 برای شماری از اپلیکیشن‌ها که از قطب نما و ژیروسکوپ آیفون‌های قدیمی استفاده می‌کنند، مشکل ساز شده است.

براساس گزارش منتشر شده در اپل اینسایدر که برگرفته از تجربیات یکی از کاربران این وب‌سایت است، این مشکل ابتدا در اپلیکیشنی با عنوان Sky Guide رویت شده است. این اپلیکیشن بخشی از داده‌های مورد نیاز خود را از سنسورهای ژیروسکوپ و قطب نما دریافت می‌کند و پس از دریافت بروزرسانی iOS 9 کاربران از عملکرد ناصحیح این اپلیکیشن خبر داده‌اند. با استفاده از اپلیکیشن اسکای گاید کاربران می‌توانند آسمان شب را بصورت مجازی در گوشی هوشمند خود با توجه به موقعیت مکانی کاربر و موقعیت فیزیکی گوشی مشاهده کنند. درحالت عادی در صورتی که کاربر آیفون خود را به سوی آسمان بگیرد، می‌تواند روی صفحه‌ی نمایش ستارگان، سیارات و صورت‌های فلکی را ببینند. اما با بالا بردن گوشی پس از بروزرسانی و اجرای اپلیکیشن اسکای گاید، آیفون عملکرد نامتعارفی را نمایش می‌دهد.

توسعه‌ی دهنده‌ی این اپلیکیشن که Fifth Star نام دارد، اعلام کرده که استفاده از قطب‌نما بصورت صحیح تحت iOS 9 فقط به آیفون ۶ اس محدود شده و اپلیکشن قادر به استفاده از قطب نما در گجت‌های پیشین مبتنی بر این سیستم‌عامل نیست. سایر اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی که مبتنی بر سنسور ژیروسکوپ سه بعدی، قطب نما و شتاب‌سنج هستند نیز با مشکلاتی روبرو شده‌اند؛ هرچند اپلیکیشن نقشه‌ی اپل چنین مشکلی ندارد. این موضوع نشان از این دارد که مشکل مورد نظر در API بروزرسانی جدید نهفته است. Fifth Lab اعلام کرده که در تلاش است تا مشکل ایجاد شده را حل کند.

اپل در سال ۲۰۱۳ نیز روی آیفون ۵ اس، پس از انتشار iOS 7 با مشکل مشابهی روبرو شده بود. در آن زمان بسیاری تعویض سنسور مورد استفاده را از سنسورهای ساخت اس‌تی‌ام میکروالکترونیکز به سنسورهای ساخت بوش و عدم کالیبره کردن سفت افزار سنسور را دلیل اصلی مشکل ایجاد شده اعلام کردند.

براساس اطلاعات برگرفته از کالبدشکافی آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس، این محصولات از سنسور ۶ جهته‌ی ژیروسکوپ و شتاب‌سنج IvenSense‌ در کنار سنسور شتاب‌سنج سه بعدی بوش استفاده می‌کند که سال گذشته نیز در آیفون ۶ از آن استفاده شده بود. اپل در تراشه‌ی جدید A9‌ از پردازنده‌ی کمکی M9 استفاده کرده که وظیفه پردازش اطلاعات حرکتی و اطلاعات مربوط به سنسورها را بر عهده دارد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420