لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

حفره امنیتی آی او اس 9

حفره امنیتی آی او اس 9

 کاربران سیستم‌عامل آی او اس اپل، مدت‌ها است که در پی دور زدن صفحه‌ی قفل این سیستم‌عامل هستند. با وجود این که اپل حفره‌های امنیتی مربوطه را به سرعت برطرف می‌کند، اما باز هم حفره‌هایی وجود دارند که پر نشده باقی می‌مانند!

دیدترین نمونه‌ی چنین حفره‌ی امنیتی، که به وسیله‌ی یکی از کاربران خلاق وبسایت یوتیوب کشف شد، اجازه‌ی دسترسی هر فردی به تصاویر، لیست مخاطبان و دیگر اطلاعات موجود در آیفون یا آیپد شما را تنها در عرض ۳۰ ثانیه، می‌دهد! این رخنه، به صورت پنجره‌ای باز در آی او اس 9 نمایان شده و امکان سوء استفاده را فراهم می‌کند. پس بهتر است مراقب باشید و برای آشنایی و جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی از حفره‌ی امنیتی یاد شده، ادامه‌ی این مقاله را دنبال کنید.

برای دسترسی به این رخنه‌ی امنیتی، تنها کافی است مراحل ساده‌ی زیر را دنبال کنید:

1- در صفحه‌ی پَس‌کُد (passcode) آیفون یا هر دستگاه اپلی دارای iOS 9، چندین بار و به صورت متوالی رمزهای عبور اشتباهی را وارد کنید (با ۵ بار وارد کردن رمزهای عبور اشتباه در آیفون و ۶ بار در آیپاد تاچ،‌ حفره‌ی امنیتی یاد شده فعال خواهد شد).

2- بلافاصله بعد از وارد کردن دو رقم اول آخرین رمز عبور اشتباه، با یک انگشت تاچ‌آیدی دستگاه را لمس کرده و به صورت همزمان دو رقم بعدی رمز عبور را وارد کنید. دقیقا قبل از نمایان شدن زمان‌سنج موقت دستگاه اپلی، دستیار صوتی سیری فعال خواهد شد.

3- عبارتی شبیه به “set an alarm” را برای تعیین زنگ هشدار به سیری گفته و در صفحه‌ی فرعی (پاپ‌آپ) ظاهر شده با لمس علامت مثبت، اقدام به تعیین زنگ هشدار جدیدی بکنید.

4- متن دلخواهی را در نوار جستجو تایپ کرده و آن را های‌لایت کنید. سپس، سریعا گزینه‌ی Share را لمس کنید.

5- از صفحه‌ی ظاهر شده، نرم‌افزار Messages را انتخاب کنید. حال با استفاده از این نرم‌افزار، می‌توانید به تمامی تصاویر، لیست مخاطبان و دیگر فایل‌های شخصی دستگاه، به صورت آزادانه دسترسی داشته باشید!

این شکاف امنیتی در دستگاه‌های اپلی بسیار خودنمایی کرده و در حالی که این شکاف در iOS 9.0.1 و حتی iOS 9.1 بتا هنوز پا برجا است، اما انتظار این را نداشته باشید که اپل اجازه‌ی استفاده از این رخنه، برای مدت زمان طولانی را به کاربرها بدهد!

بهتر است تا زمان ارائه‌ی بروز رسانی اپل برای رفع این نقص امنیتی، با مراجعه به مسیر Settings→General→Passcode Lock، سیری را در صفحه‌ی قفل غیرفعال کنید.

 

 

 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373