لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

حذف شدن اپلیکیشن های آلوده به بدافزار از اپ استور

حذف شدن اپلیکیشن های آلوده به بدافزار از اپ استور

این بدافزار که تحت عنوان XcodeGhost از آن یاد شده است با متقاعد نمودن توسعه دهندگان به استفاده از نسخه اصلاح شده Xcode (نرم افزار مورد استفاده برای ساخت برنامه های ویژه iOS و مک) به برخی اپلیکیشن های iOS راه پیدا کرد.

کریستین موناگان سخنگوی اپل در این رابطه اظهار داشت: «ما اپلیکیشن هایی که تصور می کردیم با این نرم افزار ساختگی توسعه یافته اند را از روی اپ استور حذف کردیم و هم اکنون مشغول همکاری با توسعه دهندگان هستیم تا مطمئن شویم که نسخه درستی از Xcode را برای تهیه اپلیکیشن های خود مورد استفاده قرار می دهند.»

در میان جالب توجه ترین اپ های آلوده می توان به مواردی نظیر وی چت، اپ محبوب اسکن کارت ویزیت به نام CamCard، و همچنین نرم افزار رقیب اوبر در چین موسوم به Didi Chuxing اشاره کرد.

وی چت که ماهیانه ۶۰۰ میلیون کاربر فعال دارد در بیانیه ای اعلام کرده این کد مخرب صرفا نسخه قبلی اپلیکیشن آن را که در تاریخ ۱۰ سپتامبر منتشر شده بود تحت تاثیر قرار داده و نسخه جدیدتر که دو روز پیش ارائه گردید کاملا پاک است.

شرکت امنیتی Palo Alto Networks پس از برررسی XcodeGhost به این نتیجه رسید که نرم افزار مذکور توانسته دیالوگ های فیشینگ ساختگی را ایجاد کند، URLها را باز کند و عمل خواندن و نوشتن داده های موجود در کلیپ برد را انجام دهد و در نتیجه همین توانایی ها باعث شد که این شرکت آن را یک بدافزار «بسیار مخرب و خطرناک» بخواند.

گفتنی است که تاکنون شواهدی دال بر سرقت اطلاعات کاربران با استفاده از اپلیکیشن های آلوده مطرح نشده است اما XcodeGhost از آن جهت می تواند نگران کننده باشد که نشان داد چطور می شود از توسعه دهندگان رسمی به عنوان حامل یا ابزاری برای انتقال نرم افزارهای مخرب استفاده نمود و استراتژی بررسی کد اپل را دور زد.

رایان آلسون در مصاحبه با رویترز اظهار داشت که نسخه تصعیف شده Xcode از سروری در چین آمده و چون دانلود آن نسبت به نسخه رسمی و رایگان ارائه شده در اپ استور اپل سریعتر صورت می گرفته، احتمالا از آن استفاده هم شده.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420