لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

خودروهای هوشمند اپل در استانه تست های اولیه

خودروهای هوشمند اپل در استانه تست های اولیه

از چندی پیش خبرهایی از این سو و آن سو پیرو پروژه جدید اپل و ورود این شرکت به صنعت خودرو سازی به گوش میخورد و به نظر می‌رسد خودروی هوشمند اپل به مرحله‌ی تست و آزمایش رسیده است، چراکه این کمپانی در حال مذاکره برای استفاده از پایگاه پیشین نیروی دریایی به منظور آزمایش خودروی پروژه‌ی موسوم به تایتان است. پایگاه GoMentum در نزدیکی سن فرانسیسکو با وجود خیابان‌های به طول ۳۲ کیلومتر به محل آزمایش خودروهای خودکار، اتومات و هوشمند اپل تبدیل شده است.

روزنامه‌ی گاردین با انتشار گزارشی خبر از مذاکرات اپل برای در اختیار گرفتن پایگاه GoMentum به منظور آزمایش خودروی هوشمند خود منتشر کرده است. گاردین به این نکته اشاره کرده که این پایگاه ۲٫۱۰۰ هکتاری در نزدیکی سن فرانسیسکو با بهره‌گیری از جاده‌های به طول ۳۲ کیلومتر به محل خوبی برای آزمایش خودروهای خودران و هوشمند تبدیل شده است.

علاوه بر بهره‌گیری از زیرساخت‌های ارتباطی موجود در این پایگاه، موضوعی که شاید برای اپل اهمیت بیشتری داشته باشد، وجود نیروهای امنیتی در این منطقه به دلیل محافظت از پایگاه است که این موضوع عموم مردم و خبرنگاران را از محل آزمایش خودروی اپل دور نگه خواهد داشت.گاردین با دسترسی به ایمیل‌های رد و بدل شده بین مسئولان مرکز گومنتوم به فرانک فیران که به نظر می‌رسد یکی از مهندسان بخش تحقیقات روی خودروی هوشمند اپل است، اطلاعات بیشتری را در این خصوص منتشر کرده است.

فیران با ارسال ایمیلی به مسئولان این مرکز در مورد زمان در دسترس بودن این مرکز در کار مساحتی که اپل می‌تواند در آن به آزمایش خودروی خود بپردازد، سوالاتی پرسیده شده است. همچنین وی به احتمال وجود تیم‌های دیگر اشاره کرده و نحوه‌ی استفاده‌ی مشترک از این مرکز را نیز مورد سوال قرار داده است.

هنوز مشخص نیست که آیا انجام آزمایش‌ها در این مرکز آغاز شده یا خیر. ایمیل ارسال شده توسط جک هال، مدیر برنامه‌ی گومنتوم که تاریخ آن مربوط به اواخر ماه می است، نشان از درخواست وی برای به تعویق برنامه‌ی تست بعدی دارد. وی در این ایمیل نوشته:

ما احتمالا باید یک بار دیگر با هم دیدار کنیم تا با مروری بر برنامه‌ی آزمایش شما، همه چیز طبق برنامه به پیش برود.

گومنتوم تایید کرده که تماس‌هایی با اپل داشته، اما به این موضوع اشاره نکرده که آیا توافقی نیز حاصل شده یا خیر. اپل نیز در این مورد حاضر به پاسخگویی نشده است.

سایر کمپانی‌هایی که تحقیقات در زمینه‌ی ساخت و توسعه‌ی خودروهای هوشمند را تایید کرده‌اند، به علاقمندی خود برای استفاده از خیابان‌های مرکز گومنتوم اظهار علاقه کرده و قراردادهایی در این زمینه به امضا رسیده است. برای مثال می‌توان به کمپانی هوندا اشاره کرد که نسل بعدی آکیورا RLX را با قابلیت‌های هوشمند در این مرکز مورد آزمایش قرار خواهد داد.

فعالیت‌های اپل در زمینه‌ی خودروهای هوشمند در هاله‌ای از ابهام باقی مانده است. گمانه‌های متعددی در این خصوص مطرح می‌شود، بطوریکه برخی اپل را در حال توسعه‌ی یک خودروی هوشمند عنوان می‌کنند، اما شماری نیز تلاش برای ساخت یک داشبورد هوشمند را هدف اپل خوانده‌اند. البته انتشار اخباری در مورد مذاکره با بی ام دبلیو و علاقمندی به خودروی i3 احتمال کار روی یک خودروی هوشمند را افزایش می دهد. اپل سعی می‌کند تا در خفا به فعالیت‌ها در این خصوص ادامه دهد، اما نهایتا این کمپانی باید مجوزهای مورد نیاز را از دولت فدرال به منظور آزمایش و تست خودروی خویش در خیابان‌های کالیفرنیا کسب کند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373